Lietuvoje gaminti motorlaiviai plaukia į platųjį pasaulį

Laivų statykla – ne prie jūros, o Lietuvos gilumoje? Būna ir taip. Tik gaminius tenka išmėginti arba Nemune, arba specialiame baseine.

Iš dirbtuvių kone kas savaitę išrieda priekaba su nauju motorlaiviu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš dirbtuvių kone kas savaitę išrieda priekaba su nauju motorlaiviu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš dirbtuvių kone kas savaitę išrieda priekaba su nauju motorlaiviu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš dirbtuvių kone kas savaitę išrieda priekaba su nauju motorlaiviu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Keliolikos metų patirtį laivų statybos sektoriuje turinčiai lietuviškai įmonei sekėsi nuo pat įsikūrimo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Keliolikos metų patirtį laivų statybos sektoriuje turinčiai lietuviškai įmonei sekėsi nuo pat įsikūrimo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šių laivų laukia užsakovai įvairiose pasaulio šalyse.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šių laivų laukia užsakovai įvairiose pasaulio šalyse.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šių laivų laukia užsakovai įvairiose pasaulio šalyse.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šių laivų laukia užsakovai įvairiose pasaulio šalyse.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Laivo kainą lemia tai, kokio tipo ir kiek variklių, kokią vidaus įrangą pasirenka pirkėjas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Laivo kainą lemia tai, kokio tipo ir kiek variklių, kokią vidaus įrangą pasirenka pirkėjas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš dirbtuvių kone kas savaitę išrieda priekaba su nauju motorlaiviu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš dirbtuvių kone kas savaitę išrieda priekaba su nauju motorlaiviu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šių laivų laukia užsakovai įvairiose pasaulio šalyse.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šių laivų laukia užsakovai įvairiose pasaulio šalyse.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šių laivų laukia užsakovai įvairiose pasaulio šalyse.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šių laivų laukia užsakovai įvairiose pasaulio šalyse.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Laivo kainą lemia tai, kokio tipo ir kiek variklių, kokią vidaus įrangą pasirenka pirkėjas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Laivo kainą lemia tai, kokio tipo ir kiek variklių, kokią vidaus įrangą pasirenka pirkėjas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Laivo kainą lemia tai, kokio tipo ir kiek variklių, kokią vidaus įrangą pasirenka pirkėjas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Laivo kainą lemia tai, kokio tipo ir kiek variklių, kokią vidaus įrangą pasirenka pirkėjas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš dirbtuvių kone kas savaitę išrieda priekaba su nauju motorlaiviu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš dirbtuvių kone kas savaitę išrieda priekaba su nauju motorlaiviu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš dirbtuvių kone kas savaitę išrieda priekaba su nauju motorlaiviu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš dirbtuvių kone kas savaitę išrieda priekaba su nauju motorlaiviu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Keliolikos metų patirtį laivų statybos sektoriuje turinčiai lietuviškai įmonei sekėsi nuo pat įsikūrimo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Keliolikos metų patirtį laivų statybos sektoriuje turinčiai lietuviškai įmonei sekėsi nuo pat įsikūrimo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš dirbtuvių kone kas savaitę išrieda priekaba su nauju motorlaiviu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš dirbtuvių kone kas savaitę išrieda priekaba su nauju motorlaiviu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Laivo kainą lemia tai, kokio tipo ir kiek variklių, kokią vidaus įrangą pasirenka pirkėjas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Laivo kainą lemia tai, kokio tipo ir kiek variklių, kokią vidaus įrangą pasirenka pirkėjas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Laivo kainą lemia tai, kokio tipo ir kiek variklių, kokią vidaus įrangą pasirenka pirkėjas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Laivo kainą lemia tai, kokio tipo ir kiek variklių, kokią vidaus įrangą pasirenka pirkėjas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Keliolikos metų patirtį laivų statybos sektoriuje turinčiai lietuviškai įmonei sekėsi nuo pat įsikūrimo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Keliolikos metų patirtį laivų statybos sektoriuje turinčiai lietuviškai įmonei sekėsi nuo pat įsikūrimo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš dirbtuvių kone kas savaitę išrieda priekaba su nauju motorlaiviu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš dirbtuvių kone kas savaitę išrieda priekaba su nauju motorlaiviu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šių laivų laukia užsakovai įvairiose pasaulio šalyse.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šių laivų laukia užsakovai įvairiose pasaulio šalyse.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš dirbtuvių kone kas savaitę išrieda priekaba su nauju motorlaiviu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš dirbtuvių kone kas savaitę išrieda priekaba su nauju motorlaiviu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš dirbtuvių kone kas savaitę išrieda priekaba su nauju motorlaiviu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš dirbtuvių kone kas savaitę išrieda priekaba su nauju motorlaiviu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Laivo kainą lemia tai, kokio tipo ir kiek variklių, kokią vidaus įrangą pasirenka pirkėjas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Laivo kainą lemia tai, kokio tipo ir kiek variklių, kokią vidaus įrangą pasirenka pirkėjas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš dirbtuvių kone kas savaitę išrieda priekaba su nauju motorlaiviu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš dirbtuvių kone kas savaitę išrieda priekaba su nauju motorlaiviu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šių laivų laukia užsakovai įvairiose pasaulio šalyse.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šių laivų laukia užsakovai įvairiose pasaulio šalyse.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš dirbtuvių kone kas savaitę išrieda priekaba su nauju motorlaiviu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš dirbtuvių kone kas savaitę išrieda priekaba su nauju motorlaiviu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš dirbtuvių kone kas savaitę išrieda priekaba su nauju motorlaiviu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš dirbtuvių kone kas savaitę išrieda priekaba su nauju motorlaiviu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Laivo kainą lemia tai, kokio tipo ir kiek variklių, kokią vidaus įrangą pasirenka pirkėjas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Laivo kainą lemia tai, kokio tipo ir kiek variklių, kokią vidaus įrangą pasirenka pirkėjas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš dirbtuvių kone kas savaitę išrieda priekaba su nauju motorlaiviu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš dirbtuvių kone kas savaitę išrieda priekaba su nauju motorlaiviu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Keliolikos metų patirtį laivų statybos sektoriuje turinčiai lietuviškai įmonei sekėsi nuo pat įsikūrimo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Keliolikos metų patirtį laivų statybos sektoriuje turinčiai lietuviškai įmonei sekėsi nuo pat įsikūrimo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš dirbtuvių kone kas savaitę išrieda priekaba su nauju motorlaiviu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš dirbtuvių kone kas savaitę išrieda priekaba su nauju motorlaiviu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš dirbtuvių kone kas savaitę išrieda priekaba su nauju motorlaiviu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš dirbtuvių kone kas savaitę išrieda priekaba su nauju motorlaiviu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šių laivų laukia užsakovai įvairiose pasaulio šalyse.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šių laivų laukia užsakovai įvairiose pasaulio šalyse.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Keliolikos metų patirtį laivų statybos sektoriuje turinčiai lietuviškai įmonei sekėsi nuo pat įsikūrimo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Keliolikos metų patirtį laivų statybos sektoriuje turinčiai lietuviškai įmonei sekėsi nuo pat įsikūrimo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (34)

Aida Murauskaitė („Lietuvos rytas“)

Apr 9, 2016, 12:31 PM, atnaujinta May 29, 2017, 10:49 PM

Kauno rajono Ilgakiemio kaime įsikūrusioje įmonėje „Marex Boats“ rikiuojasi kelios dešimtys laivų, kurių laukia užsakovai įvairiose pasaulio šalyse.

Tačiau jiems tenka papurtyti pinigines.

Keletą itin prašmatnių pramoginių „Marex Boats“ motorlaivių įsigijo ir lietuviai. Ilgakiemio kaime pastatyti laivai pasiekė ir Turkiją, ir Jungtinius Arabų Emyratus. Yra užsakovų net iš Kinijos ar Nigerijos.

Pernai iš Ilgakiemio iškeliavo beveik keturios dešimtys motorlaivių.

Mažiausiai toks laivas atsieina apie 57 tūkst. eurų (be pridėtinės vertės mokesčio). Kainą lemia tai, kokio tipo ir kiek variklių, kokią vidaus įrangą pasirenka pirkėjas.

2013-asiais „Marex Boats“ su partneriais Norvegijoje statytas motorlaivis „Marex 320 ACC“ pripažintas geriausiu savo kategorijoje tarptautiniuose motorlaivių apdovanojimuose. Sėkmė įmonei šypsojosi ir šiemet – motorlaivis „Marex 375“ buvo tarp nominantų.

Kartais ima ir paskolą

„Įsigyti motorlaivį gali ne kiekvienas. Perka tie žmonės, kurie nori įspūdingai leisti laisvalaikį ant vandens“, – apie klientus pasakojo vienas „Marex Boats“ vadovų Raimondas Šiugždinis.

Būna, kad žmonės tokiam rimtam pirkiniui net ima paskolą.

Dviem „Marex Boats“ greitaeigiais kateriais naudojasi Lietuvos saugios laivybos administracija. Jie skrodžia tiek Kuršių ar Kauno marias, tiek Baltijos jūros priekrantę.

Priimdami užsakymus lietuviai bendradarbiauja su tarpininkais.

Dalis klientų Ilgakiemyje įsikūrusius laivų statytojus susiranda patys, dažniausiai – parodose.

Laivų korpusus ir detales „Marex Boats“ lieja dar nesulaukę konkretaus užsakymo – šitaip pasirengia būsimam sezonui, kai sulaukia klientų bangos.

Rugpjūtį jau ilsisi

Ilgakiemio kaime įsikūrusiuose laivų statybos angaruose darbas verda 11 mėnesių per metus, atokvėpis – rugpjūtį.

Kas savaitę ar kas dvi iš čia išrieda didžiulė priekaba su ką tik baigtu motorlaiviu.

„Marex Boats“ statomus laivus, nelygu metų laikas, bando arba netoli tyvuliuojančiose mariose, arba Nemune, arba viename angarų įrengtame baseine.

Greta statomų laivų šiuo metu galima išvysti ir keletą didžiulių prašmatnių motorlaivių, kuriuos šeimininkai lietuviai čia atgabeno peržiemoti.

„Tai pirmas toks mūsų statytas motorlaivis, tad džiaugiamės, kad jį įsigijo lietuvis. Šitaip galime stebėti, žiūrėti, ką reikėtų patobulinti“, – į vieną iš tokių laivų rodė R.Šiugždinis.

Patyrė ir nuosmukių

Keliolikos metų patirtį laivų statybos sektoriuje turinčiai lietuviškai įmonei sekėsi nuo pat įsikūrimo.

1995-aisiais lietuviai verslininkai įkūrė bendrovę „Plastolitas“, o 2000-aisiais pasirašė sutartį su Norvegijos įmone „Marex“ gaminti katerius.

2002-aisiais įsteigta nauja įmonė „Navis Maris“, kuri, bėgant laikui, pakeitė pavadinimą į „Marex Boats“.

8 modelių pramoginius laivus (nuo 6,5 iki 12 metrų ilgio) siūlančios bendrovės apyvarta pernai siekė 7 mln. eurų.

Tačiau jos vadovai gerai pamena ir 2009-uosius, kai dėl krizės smarkiai susitraukė užsakymų skaičius.

„Krizė paveikė mus – kaip ir daugelį pramonės sektorių. Gal duonos kepėjai to ir nepajuto, bet pramoginių prekių sektorius iš tiesų traukėsi.

Motorlaivių pasaulyje 2009-aisiais viskas beveik sustojo. Mūsų pajamos susitraukė perpus.

Labai daug šio sektoriaus įmonių pasaulyje bankrutavo.

Toks likimas ištiko ne vieną įmonę ir mūsų partnerių šalyje Norvegijoje“, – pasakojo R.Šiugždinis.

Bet jau 2010-aisiais lietuviams pavyko atsitiesti, o 2011-aisiais apyvarta išaugo kone dvigubai.

„Marex Boats“ šiuo metu dirba 125 žmonės, iš kurių penktadalis – moterys. Jos dažniausiai pluša laminavimo ceche.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.