Lietuviams kitokia verslo strategija atnešė sėkmę Skandinavijoje

Šiandien vis daugiau lietuviškų verslų sulaukę sėkmės Lietuvoje plečiasi ir į Skandinavijos šalis. Sėkmės istorijos skamba gražiai, tačiau, pasak verslininkų, tam, kad skandinavai patikėtų užsieniečių verslu reikia ne tik įsigilinti į vietinę rinką, bet ir įdėti daug darbo bei pastangų.

Nuo pat įsikūrimo pradžios 2009 m. lietuvių kapitalo įmonė „B Group“ orientavosi būtent į Skandinavijos rinkas.<br>Bendrovės nuotr.
Nuo pat įsikūrimo pradžios 2009 m. lietuvių kapitalo įmonė „B Group“ orientavosi būtent į Skandinavijos rinkas.<br>Bendrovės nuotr.
Nuo pat įsikūrimo pradžios 2009 m. lietuvių kapitalo įmonė „B Group“ orientavosi būtent į Skandinavijos rinkas.<br>Bendrovės nuotr.
Nuo pat įsikūrimo pradžios 2009 m. lietuvių kapitalo įmonė „B Group“ orientavosi būtent į Skandinavijos rinkas.<br>Bendrovės nuotr.
Nuo pat įsikūrimo pradžios 2009 m. lietuvių kapitalo įmonė „B Group“ orientavosi būtent į Skandinavijos rinkas.<br>Bendrovės nuotr.
Nuo pat įsikūrimo pradžios 2009 m. lietuvių kapitalo įmonė „B Group“ orientavosi būtent į Skandinavijos rinkas.<br>Bendrovės nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Mar 18, 2017, 5:00 PM, atnaujinta Apr 7, 2017, 6:04 PM

Skandinavija – „namų“ rinka

Skandinavijos šalys stabilios, savo filosofija artimos Lietuvai, jų gyventojų perkamoji galia didelė – nenuostabu, kad jų patrauklumas verslo plėtrai kasmet vis auga. Tačiau skandinavų palankumui užsitarnauti reikia laiko. Nuo pat įsikūrimo pradžios 2009 m. lietuvių kapitalo įmonė „B Group“ orientavosi būtent į Skandinavijos rinkas.

„Tam, kad skandinavai mus pripažintų daug ir sunkiai dirbome. Nuo pat veiklos pradžios norėjome tiekti tokį produktą, kokio reikia Skandinavijos klientui. Todėl pirmiausia įkūrėme savo atstovybes Skandinavijos šalyse, samdėme vietine kalba kalbančius specialistus – taip ilgainiui pažinome kiekvienos šalies ypatybes, kultūrą, darbo santykių skirtumus. Tai padėjo pritaikyti produktą pagal specifinius rinkos poreikius – tuomet ir sulaukėme sėkmės“, – pasakoja „B Group“, valdančios 7 įmones, veikiančias metalo tiekimo, perdirbimo, sandėliavimo ir nekilnojamojo turto investicijų srityse, vadovas Donatas Gelažauskas.

Šiandien įmonės geografija apima 19 Europos šalių, tačiau pagrindinis dėmesys vis dar atitenka Skandinavijos rinkai. „Veiklos pradžiai pasirinkome Skandinaviją – tai stabilios rinkos, turinčios gilias gamybos tradicijas. Ilgainiui jos mums tapo ne eksporto, o vietos rinkomis – produkcija, paslaugos ir strategija kuriamos pagal kiekvienos iš Skandinavijos šalių poreikius,“ – teigia D. Gelažauskas.

Kitokia verslo filosofija

Natūraliai, įsitvirtinus Skandinavijos rinkoje „B Group“ savo verslą čia plečia ir toliau. Prieš metus atidaryti trys terminaliniai sandėliai Norvegijoje, Švedijoje ir Suomijoje, o kovo pradžioje Švedijos Arbogos mieste duris atvėrė naujas, vienas moderniausių Šiaurės Europoje statybinės armatūros perdirbimo centras.

„Geografinė vieta, išvystyta infrastruktūra, patogus susisiekimas su kitas Švedijos miestais, netoliese esantis uostas ir vietos savivaldybės sukurta terpė investicijoms nulėmė, kad pirmąjį perdirbimo centrą atidarėme būtent čia. Tam, kad jis atitiktų vietos poreikius, subūrėme tarptautinę įrengimų gamintojų, gamybos procesų ir kompiuterizuotų darbo vietų kūrėjų komandą, sudarytą iš Italijos, Prancūzijos, Danijos ir Švedijos specialistų. Pasitelkę ilgametę jų patirtį skirtinguose Europos regionuose sugebėjome rasti tinkamiausią sprendimą vietinei rinkai“ – sako „B Group“ vadovas.

Šiuo metu ši įmonių grupė valdo vietinės rinkos principais veikiančias „Express Steel service“ prekiniu ženklu žymimas įmones Švedijoje, Suomijoje, Norvegijoje ir yra didžiausia armatūrinių gaminių importuotoja Skandinavijos šalyse.

Tokia verslo filosofija gerokai skiriasi nuo standartinių lietuviško verslo sėkmės istorijų, kai verslo strategijai pasiteisinus Lietuvoje ji perkeliama į kitas šalis. Nusitaikę į Skandinavijos rinką, „B Group“ ilgus metus visą savo dėmesį ir investicijas skyrė būtent šioms šalims.

„Nors atvejis, kai Skandinavijos šalių verslai savo investicijas ir veiklą perkelia į Baltijos šalis kur kas dažnesnis, mūsiškis – atvirkštinis – variantas pasiteisino su kaupu. Tiesa, lengva nebuvo – prireikė nemažai laiko ir daug darbo, kol susipažinome su klientų poreikiais ir įgavome jų pasitikėjimą. Čia klientui už kainą kur kas svarbiau asortimento plotis, gylis ir kuo trumpesnis laikotarpis, per kurį pristatomas produktas. Todėl didžiausią dėmesį skiriame darbo procesų efektyvumui didinti,“ – pabrėžia D. Gelažauskas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Gyvai: parlamentarų komentarai prieš rytinį Seimo posėdį