Verslas, kurį vaikinai pradėjo mažame kabinete, o dabar apie jį žino visa Lietuva

„Du vaikinai 18 kvadratinių metrų kabinetuke atsisėdo ir pradėjo galvoti ką daryti – gal imtis elektroninės komercijos?“, - apie verslo pradžią kalbėjo kompanijos „Pigu.lt“ generalinis direktorius Dainius Liulys.

Per 10 metų elektroninės prekybos rinka gerokai išaugo ir pakito.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Per 10 metų elektroninės prekybos rinka gerokai išaugo ir pakito.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Per 10 metų elektroninės prekybos rinka gerokai išaugo ir pakito. „Planuojame, kad artimiausius 3 metus augimas sieks dar 15 proc.“, - sakė D.Liulys.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Per 10 metų elektroninės prekybos rinka gerokai išaugo ir pakito. „Planuojame, kad artimiausius 3 metus augimas sieks dar 15 proc.“, - sakė D.Liulys.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Per 10 metų elektroninės prekybos rinka gerokai išaugo ir pakito. <br>T.Bauro nuotr.
Per 10 metų elektroninės prekybos rinka gerokai išaugo ir pakito. <br>T.Bauro nuotr.
Per 10 metų elektroninės prekybos rinka gerokai išaugo ir pakito.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Per 10 metų elektroninės prekybos rinka gerokai išaugo ir pakito.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Per 10 metų elektroninės prekybos rinka gerokai išaugo ir pakito.<br>T.Bauro nuotr.
Per 10 metų elektroninės prekybos rinka gerokai išaugo ir pakito.<br>T.Bauro nuotr.
Per 10 metų elektroninės prekybos rinka gerokai išaugo ir pakito. „Planuojame, kad artimiausius 3 metus augimas sieks dar 15 proc.“, - sakė D.Liulys.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Per 10 metų elektroninės prekybos rinka gerokai išaugo ir pakito. „Planuojame, kad artimiausius 3 metus augimas sieks dar 15 proc.“, - sakė D.Liulys.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Per 10 metų elektroninės prekybos rinka gerokai išaugo ir pakito. <br>T.Bauro nuotr.
Per 10 metų elektroninės prekybos rinka gerokai išaugo ir pakito. <br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Jun 14, 2017, 3:24 PM, atnaujinta Jun 15, 2017, 10:07 AM

 

Elektroninės prekybos tinklas „Pigu.lt“ švenčia dešimties metų jubiliejų. Per 10 metų viskas reikšmingai pasikeitė, o ateityje „Pigu.lt“ taip pat žada naujovių.

 

10 metų davė savo - šiandien per 2 dienas „Pigu.lt“ klientai nuperka tiek prekių, kiek buvo nupirkta per visus 2008 metus.

 

Planavo pardavinėti telefonus

 

D.Liulys teigė, kad tuomet apie internetinę prekybą žinojo tik tiek, kiek patyrė pats apsipirkinėdamas internetu.

 

 

„Tuomet tai padaryti buvo sudėtinga, bet supratau, kad tai yra prekybos ateitis“, - prisiminė D.Liulys.

 

Pradžioje partneriai planavo prekiauti tik mobiliaisiais telefonais, bet suprato, kad tuo metu internetu pirko tik 7 proc. lietuvių.

 

„Supratome, kad jeigu prekiausime tik telefonais, labai greitai mūsų pirkėjų ratas susitrauks ir mes turėsime laukti kelerius metus, kol jie pirks naują telefoną“, - sakė D.Liulys.

 

Tuomet buvo nuspręsta daryti „Amazon“ kopiją Lietuvoje – prekiauti įvairiausiomis prekėmis. Pirmiausia kompanija planavo dirbti be sandėlių, bet netrukus pajuto spaudimą iš mažmeninės prekybos gamintojų, tad suprato, kad dirbti be prekių atsargų – pavojinga.

 

„O šiandien turime vieną moderniausių sandėlių Baltijos šalyse“, - sakė D.Liulys.

 

Pirmoji prekė, kurią nusipirko „Pigu.lt“ klientas – išorinis kietasis diskas.

 

„Džiugu tai, kad šią prekę pirkęs klientas iki šiol pas mus perka“, - džiaugėsi D.Liulys. Antroji prekė – 168 MB USB laikmena.

 

Stabdo baimės

 

Šiuo metu elektroninės prekybos rinka, pinigine išraiška, sudaro beveik 6 proc. mažmeninės prekybos rinkos. Vidutinis krepšelis vieno apsipirkimo metu – 25-65 eurų, o internetu per pastaruosius metus internetu pirko jau kas trečias lietuvis.

 

 

„2008 metais internetine prekyba naudojosi tik kas 16 žmogus Lietuvoje“, - prisiminė D.Liulys.

 

Lietuvoje internetu perka 33 proc.gyventojų „Dabartinį Europos Sąjungos vidurkį – 55 proc. - planuojame pasiekti per trejus metus. Žinoma, tuomet ES vidurkis bus dar didesnis“, - prognozavo D.Liulys.

 

Populiariausios „Pigu.lt“ prekės – kosmetika ir kvepalai. Lietuviai taip pat noriai internetu perka baltus, buitinę techniką, žaislus ir kitas prekes vaikams, drabužius bei avalynę.

 

Įdomu tai, kad nors internetinė prekyba leidžia žvalgytis po viso pasaulio parduotuves, tik 16 proc. lietuvių yra apsipirkę užsienio elektroninėse parduotuvėse.

 

„Žmonės perka internetu, nes jiems tai patogu – sugaišta mažiau laiko, gali apsipirkti bet kuriuo metu, rasti geresnes kainas. Tai rodo jau gana brandžios rinkos požymį, kai kaina nebėra aktualiausias dalykas“, - sakė D.Liulys.

 

Kas stabdo lietuvius? Seni pirkimo įpročiai. „Esame įpratę apčiupinėti prekes. O čia pirkti katę maiše ir dar iš anksto susimokėti?“, - juokėsi D.Liulys. Kita kliūtis – baimė. Nemažai žmonių norėtų pirkti internete, bet nepasitiki internetinėmis parduotuvėmis.

 

„Pigu.lt“ direktoriaus teigimu, baimes ir senus įpročius pakeisti gali ekonominė nauda – baimę lengviau nugalėti, kai dėl to galima išlošti.

 

Pasikeitė daug kas

 

Per 10 metų elektroninės prekybos rinka gerokai išaugo ir pakito. „Planuojame, kad artimiausius 3 metus augimas sieks dar 15 proc.“, - sakė D.Liulys.

 

Prieš 10 metų „Pigu.lt“ prekiavo tik elektronika – tai buvo brangios prekės, kurias žmonės rinkosi, nes galėjo sutaupyti. Šiandien sandėliuose – tūkstančiai skirtingų prekių.

 

Pasikeitė ir klientai – 2008 metais internetu pirko beveik vien vyrai, o po dešimtmečio čia jau karaliauja moterys.

 

 

„Kai pradėjome internetinę prekybą reikėjo užsisakyti prekes iš anksto ir ilgai laukti, o šiandien gali prekes gauti tą pačią dieną, kai jas užsakei. Mes norime konvertuoti tradicinės prekybos pirkėjus, todėl stengiamės, kad jie jaustųsi kuo panašiau, kaip pirkdami tradiciškai“, - sakė D.Liulys.

 

„Pigu.lt“ savo klientams taip pat leidžia prekes atsiimti patiems bei mokėti už prekes tik ją gavę.

 

 

„Jei žmonės nori pamatyti prekes ar bijo mokėti jų negavę, turime sudaryti galimybes“, - kalbėjo D.Liulys.

„Pigu.lt“ prognozuoja, kad 2020 metais Lietuvoje internetu pirks apie pusantro milijono žmonių, o internetinė prekyba gerokai patobulės. Pirkimus galės daryti ne žmonės, o daiktai – šaldytuvai, skalbimo mašinos ar spintos, prekes visoje Lietuvoje bus galima pristatyti per 3 valandas.

„Kvepalų kvapą bus galima suprasti internetu, jau dabar atliekami tokie bandymai. Taip pat jau dabar galima internetu matuotis drabužius“, - ateities vizijomis dalinosi D.Liulys.  

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.