Kojinės, kurias kuria Rihanna ir apie kurias dainuoja Jay Z

Kaip tokį kasdienį aksesuarą kaip kojinės padaryti prabangos atributu? Vos viena nuotrauka iš Jungtinių Tautų Organizacijos (JTO) Generalinės asamblėjos sulaukė ne menkesnio dėmesio nei diskusijos apie Šiaurės Korėją ar klimato kaitą. Kalbame apie kojines. Kojines su „Žvaigždžių karų“ personažo Čiubakos atvaizdu.

 Dainininkė Rihanna kuria kojines „Stance“ startuoliui.<br> Vidapress.com nuotr.
 Dainininkė Rihanna kuria kojines „Stance“ startuoliui.<br> Vidapress.com nuotr.
 Dainininkė Rihanna kuria kojines „Stance“ startuoliui.<br> Vidapress.com nuotr.
 Dainininkė Rihanna kuria kojines „Stance“ startuoliui.<br> Vidapress.com nuotr.
 Dainininkė Rihanna kuria kojines „Stance“ startuoliui.<br> Vidapress.com nuotr.
 Dainininkė Rihanna kuria kojines „Stance“ startuoliui.<br> Vidapress.com nuotr.
 Dainininkė Rihanna kuria kojines „Stance“ startuoliui.<br> Vidapress.com nuotr.
 Dainininkė Rihanna kuria kojines „Stance“ startuoliui.<br> Vidapress.com nuotr.
Jaunasis Kanados premjeras J.Trudeau į JTO renginį atėjo mūvėdamaskojinėmis su Čiubakos atvaizdu.<br> Vidapress.com nuotr.
Jaunasis Kanados premjeras J.Trudeau į JTO renginį atėjo mūvėdamaskojinėmis su Čiubakos atvaizdu.<br> Vidapress.com nuotr.
Jaunasis Kanados premjeras J.Trudeau į JTO renginį atėjo mūvėdamaskojinėmis su Čiubakos atvaizdu.<br> Vidapress.com nuotr.
Jaunasis Kanados premjeras J.Trudeau į JTO renginį atėjo mūvėdamaskojinėmis su Čiubakos atvaizdu.<br> Vidapress.com nuotr.
„Stance“ - NBA partnerė.<br> Vidapress.com nuotr.
„Stance“ - NBA partnerė.<br> Vidapress.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Oct 28, 2017, 6:40 PM, atnaujinta Oct 28, 2017, 6:48 PM

Po to, kai jaunasis Kanados premjeras Justinas Trudeau į Niujorke suorganizuotą JTO renginį atėjo mūvėdamas tokiomis kojinėmis, subruzdo socialiniai tinklai.

Tai – tik menka iliustracija, kaip popkultūroje vietą išsikovojo nedidelis startuolis, numezgęs Kanados premjerui įtikusias kojines.

„Stance“ kojines mūvi Holivudo aktoriai, hiphopo žvaigždės, profesionalūs sportininkai ir netgi premjeras.

San Klementėje, Kalifornijoje (JAV), įsikūręs startuolis tokios sėkmės pasiekė rinkai pasiūlęs ilgai tarnaujančias kojines įdomiais piešiniais ir prilaikančias pėdos išlinkį. O į startuolį investavusios įžymybės produktą išpopuliarino tarp savo gerbėjų.

Ne apie visas kojines repuoja

Vienas rėmėjų – reperis Jay Z, šį prekės ženklą paminėjo savo 2013 m. dainoje „F.U.T.W.“.

Kompanija patinka ir rizikos kapitalo fondams, o investuotojų pasaulyje garsūs vardai, tokie kaip „Kleiner Perkins Caufield & Byers“, „August Capital“ ir „Shasta Ventures“ ir kiti Silicio slėnio fondai, į projektą investavo 110 mln. JAV dolerių.

Fondo „Shasta Ventures“ bendraįkūrėjas Todas Francisas sako: „Niekas apie kojines kaip investicinį tikslą ir negalvojo“.

Panorę anonimais likti investuotojai teigė, kad šiemet kojinių pardavimai turėtų viršyti 100 mln. JAV dolerių, tačiau pelną kompanija numačiusi tik kitąmet.

Trojos arklys vardui sukurti

Pats startuolis „Stance“ teigia išleidęs kone pusę pritrauktų investicijų, kadangi planuose – linijos plėtimas, greičiausiai investicijų reikės dar daugiau. Mat be kojinių ir vyriško apatinio trikotažo rinkai ketinama pasiūlyti moteriško apatinio trikotažo liniją. Be to, atsiras pristatymo paslauga: kadangi įprastų parduotuvių lankymas smunka, „Stance“ ruošiasi prekybai savo tinklapyje.

45-erių „Stance“ vykdomasis direktorius Jeffas Kearlas teigia, kad kompanija niekuomet ir neketino gaminti vien kojines.

„Mums kojinės buvo Trojos arklys vardui susikurti. Jei kalbėtume apie investicijų susigrąžinimą, geras prekės ženklas gali turėti ne menkesnę vertę nei, tarkime, interneto kompanija ar programinės įrangos gamintoja“, – bloomberg.com sakė J.Kearlas.

Garsenybių užnugaris

Investuotojai iš rizikos fondų į J.Kearlą deda daug vilčių. Jis – įžymus verslininkas ir rinkodaros specialistas, turintis patirties rizikos fonduose.

2000-aisiais, kai sprogo interneto bendrovių burbulas, J.Kearlas priklausė kompanijos „Skullcandy Inc.“ valdybai. Čia jis suvokė, kad stiprus prekės ženklas, turintis garsenybių palaikymą, visiems įprastą prekę gali paversti prabangos elementu.

„Skullcandy“ pradėjo nuo sportinių ausinių, skirtų riedlentininkams ir kitiems sportininkams, linijos. O kai į madą atėjo reperio Dr.Dre „Beats“, „Skullcandy“ surinko savą „ikonoklastų“ būrį. Būtent tuo metu J.Kearlas susipažino su Jay Z – reperis „Skullcandy“ sukūrė ausinukus.

Tūkstančiai kojinėms

J.Kearlo teigimu, pirmiausia jis įsitikino, kad kojinių rinka pribrendo revoliucijai.

Kojinių rinkoje dominuoja mažų maržų produktai. Tyrimų bendrovės NPD duomenimis, kojinių suaugusiems per metus JAV parduodama už 4,8 mlrd. JAV dolerių. Tai – lašas jūroje, palyginti su 56 mlrd. JAV dolerių, kuriuos amerikiečiai išleidžia avalynei. Tad pradžioje į J.Kearlo idėją žiūrėta atsargiai.

Vyras su savo planu supažindino bičiulį technologijų verslininką Joshą Jamesą. Šis kurį laiką suglumęs žiūrėjo į J.Kearlą, kol galiausiai sutiko šiam paskolinti 200 tūkst. JAV dolerių, pasakęs, kad arba tai atneš turtus, arba jis visą gyvenimą tyčiosis iš J.Kearlo, kad šis tokius pinigus išleido kojinėms.

Dabar J.Jameso dalis kompanijoje siekia 4 mln. JAV dolerių.

Kai J.Kearlas 2009 m. ėmėsi verslo, jis nusitaikė į banglentininkų ir riedlentininkų prekes siūlančias parduotuves. Sprendimas pasirodė esąs labai laiku, mat kaip sykis tada tarp riedlentininkų ėmė plisti atraitytų kelnių mada. Dėl tvirto surišimo ir papildomos amortizacijos „Stance“ kojinės nesmukčiojo. Tai publikai patiko, tad, nepaisant aukštų kainų – nuo 10 iki 30 JAV dolerių – kojines puikiai pirko.

Pavojingas nenuoseklumas

O pernai kompanija vienintelė iš kojinių gamintojų pasirašė sutartį su Pagrindine beisbolo lyga.

Kiti kojinių gamintojai pajuto kvėpavimą į nugarą. „Nike Inc.“ gavo teisę NBA sezonui, prasidedančiam spalio 17 dieną. Tačiau netgi turėdama rizikos fondų paramą „Stance“ nepajėgs konkuruoti su gigantu, o tai gali atsiliepti klientų lojalumui. „Stance“ – jaunimo ženklas, o jauni žmonės – nenuoseklūs“, – sako „Forrester Research“ analitikė Sucharita Kodali.

6 mln. dolerių vertės nuotrauka

Technologinio vizionieriaus vaidmuo kojinių startuolyje tenka Avi Cohenui. Jo tėvas turėjo kojinių fabriką. Tėvas A.Coheną ir išmokė apsieiti su mezgimo mašina.

„Stance“ jis bando firminę plokščią siūlę, kuri netrintų didžiojo piršto. A.Coheno laboratorijoje – gausybė fantastinių mašinų. Viena tikrina, kaip audinys veliasi, kita nuskaito kūną... Už kokybę atsakingas Randy Sheckleris sako, kad didžiausias įmonės košmaras – anksčiau laiko kojinėje atsiradusi skylė.

„Stance“ kojines mezga trikotažo mašina, per 1,5 minutės numezganti paprastu piešiniu papuoštą kojinę. Sudėtingesniam piešiniui reikia 6 minučių.

Didžioji dalis produkcijos pagaminama partnerių kinų. Kitąmet kompanija ketina ten atidaryti naują, didesnį, fabriką. Dalis investuotojų pageidauja, kad „Stance“ augtų agresyviau, daugiau investuotų į reklamą.

J.Kearlas nėra tuo tikras. Rugpjūtį reperis Drake paviešino savo nuotrauką, kurioje jis avi kojinėmis, sukurtomis jo buvusios merginos ir „Stance“ investuotojos dainininkės Rihannos. Kojinių įmonės atstovė spaudai Noelle Bates paskaičiavo, kad taip gauta reklama buvo verta 6 mln. JAV dolerių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.