Norite atidaryti barą? Keturi patarimai iš ilgai gyvuojančio baro savininko

Vieno ilgiausiai gyvuojančių Vilniaus kokteilių baro „Paparazzi“ ir gastrobaro „Dirty Duck“ bendraturtis Eduardas Orlovskij vertindamas sostinės barų rinką perspėja: „Konkurencija šiandien tokia didelė, kad gerai nesusiplanavus baro finansų, rinkodaros ir, neturint profesionalios pagalbos - sėkmės tikėtis sunku”.

 Eduardas Orlovskij vertindamas sostinės barų rinką perspėja: „Konkurencija šiandien tokia didelė, kad gerai nesusiplanavus baro finansų, rinkodaros ir, neturint profesionalios pagalbos - sėkmės tikėtis sunku”<br> Bendrovės nuotr.
 Eduardas Orlovskij vertindamas sostinės barų rinką perspėja: „Konkurencija šiandien tokia didelė, kad gerai nesusiplanavus baro finansų, rinkodaros ir, neturint profesionalios pagalbos - sėkmės tikėtis sunku”<br> Bendrovės nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 30, 2017, 2:42 PM

 

Beveik 15 metų barų versle besisukantis vyriškis atskleidė, koks baras iš daugelio pasaulyje aplankytų jam įstrigo labiausiai ir pataria, ko reikia sėkmingam barui. 

 

Daug keliaujantis ir idėjų savo barams visame pasaulyje ieškantis E. Orlovskij, didžiausią įspūdį palikusį barą atrado toli nuo Lietuvos - Karibų jūros Monserat saloje. Nustebino jį ne įspūdingas interjeras, o baro istorija ir atmosfera.

 

„Tai buvo paprastas medinis apšiuręs baras ant jūros kranto. Užėję pamatėme žymių baro lankytojų pavardes, tarp kurių buvo daug garsių muzikantų, tokių kaip Ericas Claptonas, Paulas McCartney, Stevie Wanderis  ir kitų. 

 

Amerikietis baro šeimininkas patikino, kad jie tikrai čia lankėsi. Tuomet nelabai tuo patikėjome, tačiau mus papirko laisva baro dvasia, buvo vakarų kai linksmybių įkarštyje pats stojau už baro ir pilsčiau kokteilius“, - prisiminė vyriškis. 

 

Tik sugrįžęs į Lietuvą jis perskaitė Algimanto Čekuolio straipsnį apie šią Karibų salą. “Pasirodo, „The Beatles” prodiuseris Džordžas Martinas Monserat saloje įkūrė įrašų studiją, kurioje savo albumus įrašinėjo tokios žvaigždės kaip  „The Rolling Stones”, Maiklas Jacksonas, seras Paulas Mc Cartney ir kiti. Vadinasi, ir tos lentele bare su lankytojų pavardėmis buvo tikros”, -  juokiasi E. Orlovskij.

 

Keturi profesionalo patarimai

 

Jei neturite pažįstamų tarp garsių roko muzikantų, baro populiarumui ir sėkmei reikės kur kas daugiau darbo.  „Paparazzi“ ir „Dirty Duck“  bendraturtis sutiko pasidalinti patarimais, ko reikia, kad baras sėkmingai gyvuotų.

 

1. Esate naujokas? Pasikvieskite į komandą profesionalą

 

„Aš pats atėjau visai iš kito verslo, prieš tai dirbau logistikos srityje, atidaryti barą pasiūlė mano bičiulis, kuris tapo bendraturčiu. Aš daug mokiausiu jau dirbdamas, tačiau mano kolega buvo profesionalas, perėjęs visas šio verslo pakopas - nuo paprasto barmeno iki baro vadovo ne tik Vilniuje, bet ir Rygoje, Varšuvoje.

 

Mums pavyko sujungti gerą baro „iš vidaus“ žinojimą, pritaikyti ISM vadybos ir ekonomikos universitete išmoktus vadybos principus, bei panaudoti  sukauptą patirtį vadovaujant įvairioms įmonėms“, – verslo pradžią prisiminė pašnekovas. 

 

Pasak jo, prieš dešimtmetį eksperimentuoti ir klysti dar buvo galima, šiandien, išaugus konkurencijai, mėgėjams barų rinkoje - ne vieta.

 

2. Planuokite finansus

 

Viena iš dažniausiai daromų klaidų - netinkamai įvertinamos baro veiklos sąnaudos. “Pinigai būna suplanuoti tik skambiam atidarymui, o paskui pasikliaunama sėkme – bus, kaip bus.

 

Deja, barui įsivažiuoti, pritraukti savo publiką reikia laiko ir jei nebus pasirūpinta finansiniu rezervu šiam laikotarpiui, baro laukia liūdna pabaiga”, – įspėjo E.Orlovskij.

 

Pasak jo, atidarydami  „Paparazzi“ barą jie pasinaudojo valstybės siūlomais paramos instrumentais verslo kūrimui.

 

„Pasiėmėme tuo metu beveik pusės milijono litų paskolą (dabar apie 145 tūkst. eur), ją sugebėjome grąžinti per trejus metus. Šiandien tai skamba neįtikėtinai, tačiau kai kūrėmės, kokteilių barų Vilniuje buvo vos keli, o dabar - keliasdešimt“, – pasikeitusią situaciją rinkoje įvertino pašnekovas. 

 

3. Atraskite savo išskirtinumą 

 

“Nuo pat pradžių apsispręskite dėl baro koncepcijos - kuo išsiskirsite iš kitų?”, - pabrėžia  „Paparazzi“ bendraturtis. Pasak jo, tai pasaulinė tendencija - barai siekia išsiskirti siūlydami vienos rūšies, bet puikios kokybės patiekalus ar gėrimus, atitinkamai pritaikydami ir visą baro interjerą bei atmosferą.

 

„Tokie barai, kurie apjungtų viską - nuo cepelinų iki šampano - jau praeitis“, - juokiasi E. Orlovskij.

 

Paprašytas pagalvoti, kokios koncepcijos baro Vilniuje dar trūksta, pašnekovas teigia, kad Vilnius neatsilieka nuo madas diktuojančių Niujorko ir Londono ir beveik visos nišos sostinėje jau užimtos. “Tačiau matau augantį susidomėjimą gatvės maistu ir jo kultūra - tai galėtų būti gera alternatyva”, - teigia E. Orlovskij. 

 

4. Nebijokite keistis 

 

“Vidutinis baro gyvenimo laikotarpis - penkeri metai. Vėliau išlaikyti populiarumą tampa vis sunkiau. Ką daryti? Mūsų sprendimas, kuris pasiteisino ir leidžia „Paparazzi“ išlikti tarp populiariausių sostinės barų jau 13 metų - keistis”, - pasakoja baro bendraturtis.

 

Pasak jo, „Paparazzi“ per savo istoriją turėjo du didelius atnaujinimus, kai iš esmės buvo pakeistas baro interjeras, pagal pasikeitusius lankytojų poreikius buvo pakoreguotos erdvės, meniu, koncepcija.

 

„Po paskutinio atsinaujinimo baras atsidarė 2017 m. rudenį ir jau dabar galime matyti teigiamus šio pokyčio rezultatais: išaugo baro lankytojų skaičius, čia jie praleidžia daugiau laiko, tad ir ir išleidžia daugiau. Vidutinė vieno lankytojo sąskaita išaugo dvigubai – nuo 7,5 eur iki 14,5 eur”, - pasiteisinusiu sprendimu džiaugiasi E.Orlovskij. 

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.