Tėvų verslą atgaivinęs keliautojas: „Jau seniai Palangos per maža“

Keliauti tapo taip nebebrangu, kad paatostogauti užsienyje – pigiau nei savaitgaliui su automobiliu nuvykti į Lietuvos pajūrį, teigia keliautojas 27 metų Tadas Kertenis.

 T.Kertenis pirmiausia išbando maršrutus pats, ir tik tada siūlo keliones kitiems. Bankokas. <br> Asmeninio archyvo nuotr. 
 T.Kertenis pirmiausia išbando maršrutus pats, ir tik tada siūlo keliones kitiems. Bankokas. <br> Asmeninio archyvo nuotr. 
 T.Kertenis pirmiausia išbando maršrutus pats, ir tik tada siūlo keliones kitiems. Malta. 
 T.Kertenis pirmiausia išbando maršrutus pats, ir tik tada siūlo keliones kitiems. Malta. 
 T.Kertenis pirmiausia išbando maršrutus pats, ir tik tada siūlo keliones kitiems. Bankokas. <br> Asmeninio archyvo nuotr. 
 T.Kertenis pirmiausia išbando maršrutus pats, ir tik tada siūlo keliones kitiems. Bankokas. <br> Asmeninio archyvo nuotr. 
 T.Kertenis pirmiausia išbando maršrutus pats, ir tik tada siūlo keliones kitiems. Gruzija.<br> Asmeninio archyvo nuotr. 
 T.Kertenis pirmiausia išbando maršrutus pats, ir tik tada siūlo keliones kitiems. Gruzija.<br> Asmeninio archyvo nuotr. 
 T.Kertenis Egipte. <br> Asmeninio archyvo nuotr. 
 T.Kertenis Egipte. <br> Asmeninio archyvo nuotr. 
Daugiau nuotraukų (5)

Agnė Srėbaliūtė

Apr 22, 2018, 9:59 AM

„Dabar, kai kelionių organizatorių pilna kone ant kiekvieno kampo, o jų siūlomi kelionių paketai – panašūs, išsiskirti įmanoma tik tuo, kad paslaugos būtų kuo patogesnės vartotojui“, – įsitikinęs kelionių verslą iš tėvų perėmęs vaikinas.

Kelio ieškojo dirbdamas padavėju

Baigęs mokslus T. Kertenis nusprendė ne nerti į studijas, o išvykti į Londoną padirbėti. Ten aplankė supratimas, kad kelionė nėra stebuklas, kurio derėtų laukti ir kruopščiai jam ruoštis metus. Kelionė – tai galimybė, kuria pasinaudojus nieko bloga nenutinka. Tai – kažkas įprasto bei kasdienio.

„Londone galima susirasti daugybę pigių skrydžių įvairiomis kryptimis, kuriuos susiorganizuoti iš gimtinės – kur kas sunkiau. Dirbdamas padavėju keliavau tiek daug bei taip toli, kad galiausiai atsidūriau Australijoje, kurioje praleidau pusmetį“, – pasakojo T.Kertenis.

Australijoje vaikinas užsiėmė verslu, pardavinėdamas prekes per „Amazon“ (angl. drop-shipping, kai užsakymai pristatomi klientui tiesiai iš gamintojo).

Kelionė – kaip kasdienybė

„Tėvai turėjo nedidelę turizmo agentūrą. Tad grįžęs į Lietuvą paprašiau jų, kad leistų dirbti kartu. Taigi jau treji metai, kaip esu perėmęs įmonės valdymą.

Kelionės suteikė gerų idėjų ir suvokimą, ko reikia daugumai vartotojų, o ne keliems kartu dažnai keliaujantiems pažįstamiems“, – sakė T.Kertenis.

Vaikinas reanimavo tėvų verslą ir per porą metų įmonės apyvartą padidino nuo 100 tūkst. iki beveik milijono eurų.

Anot jo, įsiliejant į verslą tenka pereiti kelis etapus. Pradžioje netrūksta svajonių, kaip ir kas bus, ką bus galima veikti turint daugiau laiko, kiek uždirbti. Vis dėlto netrukus šią idilę sunaikina realybė, priversdama suvokti, jog visa nėra taip lengva.

Be to, gerų norų ar puikaus produkto – kelionių paketo neužtenka. Reikia gero pasiekiamumo, sudominančio pateikimo ir įdėti dvigubai daugiau darbo, nei planuota.

„Vadovaujant verslui yra oficialus darbo laikas, ir yra darbo laikas po darbo, kai vis tiek darai tai, kas būtina verslui, – pasakojo T. Kertenis. – Daugiau nei pusmetį iš tiesų gyvenau biure: taip buvo paprasčiau ir greičiau, nes turėjau galimybę darbus baigti paskutinis, o ryte prie jų sugrįžti pirmas.

Tuo metu man reikėjo daug laiko praleisti prie kompiuterio: studijavau konkurentų bei kolegų pasiūlymus, pranašumus, svarsčiau jų trūkumus, ieškojau išskirtinumo. Ir dar tokio išskirtinumo, kuris leistų įmonės paslaugomis besinaudojantiems keliautojams pasiūlyti ne tokias keliones, kurias pasistengus galima susiorganizuoti pačiam, bet ir sukurti didesnę pridėtinę vertę“.

Skirtinga pakuotė – tie patys batai

Tedo.lt vadovas taikosi į panašius klientus, kaip ir jis: tai – jaunos poros, jaunos šeimos, žmonės, kurių negąsdina kelionių pirkimas internetu.

„Manau, kad kelionių agentūros pardavinėja tas pačias poras batų, tik vienų pakuotė – gražesnė, kitų – mažiau graži. Produktas yra vienodas, nors pavadinimas ir kaina gali skirtis.

Juk Tailandas yra Tailandas: nepasiūlysime Tailando „kitaip“, kai paplūdimiai – tie patys. Kiekvieną kryptį esame asmeniškai išbandę ir apkeliavę, todėl ypač keistų kelionių, pavyzdžiui, į Arktiką, nesiūlome“, – pasakojo jis.

Vienas didžiausių sunkumų versle – išlaikyti aukštai kokybės kartelę net ir tada, kai sparčiai daugėja užsakymų.

Klaidų ir sunkumų turi kiekviena įmonė – nuo pavienių paslaugų pardavėjų iki didelės korporacijos: svarbu, kaip greitai tos klaidos taisomos ir kaip prisitaikoma prie pokyčių.

Stereotipai realybėje

T.Kertenis neabejoja – kiekvienai šaliai  būdingi pagrįsti stereotipai. Tikima, kad, tarkim, ispanai niekur neskuba: viskas bus atliekama rytoj. O apie vokiečius galvojama, kad jie yra greiti, viską darantys pagal taisykles – jei pažadėjo, tai ir bus.

„Derėdamasis su viešbučiais, partneriais, pastebiu, kad kiekviena šalis turi didelius kultūrinius skirtumus ir prie to reikia mokėti prisitaikyti: nesikrimsti, kad skambučio iš Ispanijos turėjai sulaukti prieš savaitę, tačiau žmogus pamiršo, nes juk „mañana“ (rytoj)“, – kalbėjo tedo.lt savininkas.

Jo teigimu, populiariausios kelionių – ypač povestuvinių – kryptys yra Tailandas, Šri Lanka ir Turkija.

Jauni žmonės vasarą dažniau renkasi Ispaniją, o žiemą – Egiptą, nes ten – nebrangu, geras aptarnavimas. Dažniausiai pasirenkami poilsiniai variantai.

Tuo tarpu pats T.Kertenis žiemą keliauja į Kanarų salas, nes nuskristi į jas – pigu ir nesudėtinga.

„Vasarą renkuosi pagrindinį žemyną – Kosta Dorada, – kur yra itin nebrangu: palyginti su Lietuvos kurortų kainomis, galima gauti tą patį, tik dar su maitinimu ir didesne kultūrine įvairove.

Palyginus ankstesnes kainas su dabartinėmis, akivaizdu, kad keliauti dabar tapo nebrangu: atėjo laikas, kai nuskristi paatostogauti į užsienį lėktuvu yra pigiau nei savaitgaliui išvykti su mašina į pajūrį“, – teigė jis.

Pasak T.Kertenio, kelionių ištroškę lietuviai nieko nesibaimina – nebent itin ilgos trukmės skrydžių. O krentant skrydžių kainoms keliautojai darosi dažniau  ryžtasi pakelti sparnus į tolimus kraštus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.