Tris krizes patyrusį Vilkaviškio verslininką išaugino el. prekyba

Vilkaviškio gyventojas Artūras Bluzdžiūnas įsitikinęs, kad internetu galima prekiauti iš bet kur. Jau daugiau kaip 20 metų prekyboje besisukantis sportsman.lt įkūrėjas nepavargsta ieškoti naujų verslo galimybių. Pernai pradėjęs prekiauti „Pigu.lt“ e. prekybos platformoje verslininkas 10–15 proc. padidino savo pardavimus, kurie 2020–aisiais tapo rekordiniais.

A.Bluzdžiūnas.<br> Pranešimo spaudai nuotr.
A.Bluzdžiūnas.<br> Pranešimo spaudai nuotr.
 A.Bluzdžiūnas.<br>  Pranešimo spaudai nuotr.
 A.Bluzdžiūnas.<br>  Pranešimo spaudai nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Sep 9, 2021, 1:16 PM, atnaujinta Sep 9, 2021, 1:22 PM

Įmonės „Artodelfas“ direktorius A. Bluzdžiūnas šypsosi prisimindamas savo ilgą kelią į interneto verslą. 1994–aisiais baigus vidurinę Vilkaviškyje, galimybių buvo ne per daugiausiai. „Mechanikos studijos Kaune suteikė specialybę ir padėjo pažinti pasaulį. Deja, specialybės žinių taip ir nepanaudojau – grįžau į gimtąjį miestą ir pradėjau prekiauti drabužiais“, – prisimena jis.

Išgyventos trys krizės

Šiandien verslininkas valdo šešias fizines parduotuves ir populiarią internetinę parduotuvę sportsman.lt. Po dvi fizines parduotuves įkurta Alytuje, Marijampolėje ir Vilkaviškyje, tad suktis reikia spėriai. Sporto prekėmis parduotuvė pradėjo prekiauti 2012 metais, o 2015 metais buvo nuspręsta pradėti prekiauti ir internetu.

„Kartais juokauju, kad kaip verslininkas išgyvenau jau tris krizes“, – sako A. Bluzdžiūnas. Jis gali kalbėti apie 1999–ųjų verslo pradžią Rusijos krizės metu, 2008 metų bankų krizę ir 2020–ųjų pandemiją. „Kiekviena krizė yra pamoka. Išmoksti dirbti ir užsiaugini apsauginį sluoksnį. Užsigrūdini ir paskui įveikti viską daug lengviau“, – savo filosofiją dėsto verslininkas.

Pasak jo, perėjimas į interneto prekybą buvo jau trečias jo atgimimas, ir šiandien pasaulyje turbūt nėra valstybės į kurias nekeliautų sportiniai drabužiai iš Lietuvos. Internetu „Artodelfas“ prekiauja oficialiais gamintojų prekės ženklų „Adidas“, „Nike“, „Puma“, „Reebok“. Bendrovė turi ilgalaikius susitarimus su tiekėjais, dėl to gali užtikrinti ir gerą kainą, ir kokybę, ir pristatymo greitį. Šiandien bendrovėje dirba 20 žmonės, bendrovės metinė apyvarta artėja prie 2 mln. eurų.

„Daug pardavėjų šiandien neturi savo sandėlių. Nesmerkiu kitokio verslo modelio, tačiau manasis remiasi aiškumu ir paprastumu – prekes, kurias eksponuojame internete visuomet turime savo sandėliuose, todėl supakuoti ir išsiųsti galime nors tą pačią valandą“, – teigia A. Bluzdžiūnas. Anot jo, mažas miestelis tuo ir patogiau, kad išsinuomoti sandėlius kainuoja pigiau, o tai suteikia konkurencinį pranašumą.

„Interneto versle reikia analizuoti, skaičiuoti ir nuolat ieškoti naujų galimybių“, – tokią pagrindinę pamoką vilkaviškietis norėtų perteikti būsimiesiems verslininkams. Pasak A. Bluzdžiūno, pandemija buvo tas metas, kai jis išgirdo apie „Pigu.lt“ e. prekybos platformą ir nustebo, kad Lietuvoje yra vietinis „amazonas“. Tuomet nusprendė pasižiūrėti ir pasitikrinti, sukontaktavo su platformos kūrėjais ir netrukus savo parduotuvės prekes patalpino populiariausioje Baltijos šalių platformoje.

Karantino iššūkiai ir galimybės

„Abu karantinai skyrėsi kaip diena ir naktis“, – prisimena iššūkius verslininkas. Pasak jo, per pirmąjį karaliavo chaosas: žmonės niekuomet nebuvo tiek daug pirkę internetu. Nors ir sunkiai sekėsi atsirinkti dydžius, prie interneto pirkimų nepratę pirkėjai šlavė viską. Apyvartos augo, tačiau lygiagrečiai daugėjo prekių grąžinimų ir administracinio darbo. O kur dar vėluojančios siuntos?

Tuo tarpu antrasis karantinas žmones įpratino prie procesų, apsipirkimas internetu tapo sklandus ir keliantis mažiau rūpesčių. Prekyba „Pigu.lt“ e. platformoje taip pat prisidėjo prie augančios sėkmės, skaičiuojama, kad apie 10–15 proc. išaugusius įmonės pardavimus lėmė būtent prekyba naujoje platformoje.

„Sutarti su platforma buvo lengva, rekomenduoju. Daugiausiai laiko turbūt užtruko programavimo darbai ir buhalterijos migracija“, – dalinasi patirtimi A. Bluzdžiūnas. Pasak jo, šiandien talpinant prekes į savo interneto parduotuvę tereikia pažymėti varnelę prie gaminio ir jis automatiškai patenka į „Pigu.lt“ platformą. Šiuo metu apie trečdalį kasdienių užsakymų parduotuvė išsiunčia į užsienio šalis, tarp jų – pirkėjams Latvijoje, Estijoje ir Suomijoje.

Kaip teigia, A. Bluzdžiūnas, įveikti abu karantinus, kai buvo uždarytos net ir fizinės parduotuvės, labaipadėjo susitelkusi darbuotojų komanda. „Prie įmonės veiklos daug prisideda ir šeima. Aš asmeniškai esu labai dėkingas komandai, kuri palaiko draugišką atmosferą, nuolat kalbasi ir išsprendžia net ir mažiausius konfliktus“, – pasakoja sportsman.lt įkūrėjas.

Analizuoti, prisitaikyti ir greitai reaguoti

„Manau, kad verslininkui svarbu nenuleisti rankų. Nesuklupti ant pirmo akmens. Jeigu turi viziją, imiesi nuoširdžiai, tuomet kažkas ir pavyksta“, – atskleidžia savo sėkmės verslininkas. Būsimiems pardavėjams jis rekomenduoja išanalizuoti „Pigu.lt“ asortimentą atidžiai ir išsistudijuoti, kokių prekių ar prekių grupės galimai trūksta. Ir tik tuomet pradėti ieškoti tos nišinės prekės, kuri pirkėjams būtų įdomi.

„O jeigu jau žmonės pradeda pirkti prekę, analizė nesustoja, tenka nuolat ieškoti priežasčių ir plėsti savo asortimentą tuo, ko būtent žmonėms ir reikia“, – sako A. Bluzdžiūnas. Jo teigimu, žmonės labai imlūs naujovėms, tačiau jų norą pirkti gali paskatinti ne tik reklama, bet ir... oras.

Pavyzdžiui, pirmąją rugpjūčio savaitę ūmai atšalęs oras žmonių pirkimo įpročius pakeitė akimirksniu. Nors ligi tol karaliavo marškinėliai ir šortai, pasak A. Bluzdžiūno, iš karto žmonės pradėjo ieškoti šiltesnių striukių, kepurių ir šalikų.

„Mano patirtis rodo, kad už tinkamai pateikus ir pasiūlius gerą kainą žmonės susigundo viskuo“, – juokiasi verslininkas. Anot jo, jeigu vasarą pradėtų snigti, žmonės greičiausiai pultų pirkti žieminių batų visai negalvodami, kad po dienos jų jau nebereikės. Kita vertus, konkurencija drabužių versle taip pat labai didelė, tad trumpalaikiai sėkmės mėgėjai čia neišsilaiko.

Ir nors vasarą kailinių nepardavinėja, A. Bluzdžiūnas sakosi nuolatos galvojantis, apie tai, koks sezonas laukia ir ką naujo reikėtų pasiūlyti. „Ruošk roges žiemą“, – toks požiūris įmonei leidžia augti toliau.

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.