Švietimo sistemos spragas apnuoginusi pandemija tapo korepetitorių aukso amžiumi: atsakė, ko nemoka moksleiviai

Nors pandemija skaudžiai smogė daugeliui verslų, daliai visuotinis karantinas atnešė priešingą rezultatą. Taip nutiko korepetitorių paslaugas teikiančioms įmonėms. „Pasimokome.lt“ vadovas Albert Ginevič pastebėjo, jog valstybinės mokyklos karantino metu negalėjo užtikrinti mokymosi kokybės ir pabrėžė, kad šiuo metu į korepetitorius kreipiasi ne tik spragų trintys, tačiau ir profilaktiškai akademinius rezultatus gerinti siekiantys moksleiviai.

Pastebima, kad sunkiau susikaupti jaunesniems moksleiviams.<br>V.Skaraičio asociatyvi nuotr.
Pastebima, kad sunkiau susikaupti jaunesniems moksleiviams.<br>V.Skaraičio asociatyvi nuotr.
Pastebima, kad sunkiau susikaupti jaunesniems moksleiviams.<br>„Pasimokome.lt“ nuotr.
Pastebima, kad sunkiau susikaupti jaunesniems moksleiviams.<br>„Pasimokome.lt“ nuotr.
Pastebima, kad sunkiau susikaupti jaunesniems moksleiviams.<br>„Pasimokome.lt“ nuotr.
Pastebima, kad sunkiau susikaupti jaunesniems moksleiviams.<br>„Pasimokome.lt“ nuotr.
Pastebima, kad sunkiau susikaupti jaunesniems moksleiviams.<br>„Pasimokome.lt“ nuotr.
Pastebima, kad sunkiau susikaupti jaunesniems moksleiviams.<br>„Pasimokome.lt“ nuotr.
Pastebima, kad sunkiau susikaupti jaunesniems moksleiviams.<br>„Pasimokome.lt“ nuotr.
Pastebima, kad sunkiau susikaupti jaunesniems moksleiviams.<br>„Pasimokome.lt“ nuotr.
 Taip atrodo klasės.<br> „Pasimokome.lt“ nuotr.
 Taip atrodo klasės.<br> „Pasimokome.lt“ nuotr.
  Taip atrodo klasės.<br>„Pasimokome.lt“ nuotr.
  Taip atrodo klasės.<br>„Pasimokome.lt“ nuotr.
 Taip atrodo klasės. <br>  „Pasimokome.lt“ nuotr.
 Taip atrodo klasės. <br>  „Pasimokome.lt“ nuotr.
Valstybinėms mokykloms buvo sunku užtikrinti kokybišką nuotolinį mokymą. <br>M.Patašiaus asociatyvi nuotr.
Valstybinėms mokykloms buvo sunku užtikrinti kokybišką nuotolinį mokymą. <br>M.Patašiaus asociatyvi nuotr.
Dalis moksleivių norėtų grįžti į klases. <br>G.Bitvinsko asociatyvi nuotr.
Dalis moksleivių norėtų grįžti į klases. <br>G.Bitvinsko asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

Lrytas.lt

2021-10-06 18:47, atnaujinta 2021-10-14 15:15

„Dėl pandemijos pajautėme išaugusią korepetitorių paklausą. Matome, kad vasaros krūvis irgi buvo nemenkas“, – pripažino A.Ginevič. Korepetitoriai, pasak jo, mokinius skatina per ilgai neatostogauti, todėl auklėtiniai ilsisi mėnesį, o likusią vasarą ruošiasi būsimiems mokslo metams. „Per ilgas atostogas viskas pasimiršta, rugsėjis tampa sudėtingesnis ir, užuot toliau tobulėjus, tenka lopyti per vasarą atsiradusias spragas“, – kalbėjo įmonės vadovas.

Jis pripažino, kad vaikams vasarą norisi poilsio, todėl ieškoma kompromiso – rengiamos vasaros stovyklos, per kurias mokiniai dalį laiko užsiima kūrybiniais žaidimais, lankosi muziejuose, o likusią dalį (dažnai mažesnę) – mokosi. „Ieškome balanso, kad būtų patenkinti ir tėvai, ir vaikams kad būtų įdomu“, – aiškino jis.

Siekė efektyvumo

„Pasimokome.lt“ įsteigti nuspręsta siekiant susisteminti korepetitoriaus darbą, kad šiam tektų vienintelė atsakomybė – mokyti, o organizaciniais reikalais, komunikacija ir reklama rūpintųsi šių sričių profesionalai. 

Tiesa, iš pradžių įmonės veiklą vykdyti buvo sudėtinga. „Stigo patirties, nebuvo struktūros, žinių ir galimų problemų numatymo. Tose pačiose patalpose dirbo ir įmonės steigėjai, ir korepetitoriai. Už kiekvieną pamoką buvo mokama atskirai, nebuvo nuolatinio tvarkaraščio, o galiausiai net nebuvo laiku susekama ar lankantis mokinys susimokėjo ar ne“, – prisiminė vykdomoji direktorė Neringa Lukšaitė.

Ji pripažino, kad korepetavimo palsaugų rinka šiuo metu itin konkurencinga, o naujų rinkos dalyvių randasi vis daugiau, todėl įmonė siekia išsiskirti: „Svarbu nebijoti daryti kitaip, nebijoti kitaip save pateikti. O kita svarbi dalis – investuoti į marketingą, puikų klientų aptarnavimą, pamokų kokybę ir darbuotojų atranką“.

Pirmasis karantinas, pasak vykdomosios direktorės, įmonei buvo netikėtas smūgis, per dieną privertęs nutraukti įprastinę kontaktinę veiklą ir rasti alternatyvą: „Turėjome pusę dienos pereiti prie nuotolinių pamokų, tą ir padarėme. Žinoma, nemokėjome to daryti, tad pati pradžia buvo išties sunki ir su daug nesklandumų, tačiau savo veiklos pilnai nesustabdėme nė vienai dienai, kol greitai išmokome kokybiškai pamokas vesti nuotoliniu būdu. Antrasis karantinas mums buvo jau tik privalumas“.

Šiuo metu įmonė siekia plėstis bei stiprinti pozicijas rinkoje.

Didžiausias iššūkis – mokytojų paieška

Matematika, pasak įmonės vadovo, yra paklausiausias mokomasis dalykas, sudarantis daugiau nei pusę teikiamų paslaugų. Antrąją vietą užima lietuvių kalba, o trečiąją – anglų kalba.

„Pasimokome.lt“ pastebėjo ir gerokai išaugusį į juos besikreipiančių pradinukų tėvų skaičių. „Iki pirmo karantino pradinių klasių moksleivių turėjome vos kelias grupes per visus miestus, o šiuo metu ieškome antro pradinių klasių korepetitoriaus“, – kalbėjo N.Lukšaitė.

A.Ginevič teigimu, korepetitoriams įmonė kelia itin aukštus reikalavimus: „Šiuo metu daugiau dėmesio skiriame ne mokinių, o korepetitorių paieškai. Kita vertus, priimame tik patirtį turinčius korepetitorius“.

Mokytojus įmonės atstovai mėgina pritraukti geromis darbo sąlygomis. „Kiek žinome, tokių sąlygų korepetitoriams negali pasiūlyti nė vieni mūsų konkurentai: fiksuotą darbo užmokestį korepetitoriams (net jei neįvyksta pamoka), glaudų ryšį ir komunikaciją su komanda, papildomus finansinius krepšelius, mokymų biudžetą, o svarbiausia – puikią ir motyvuotą komandą, jaunus ir visada norinčius padėti vadovus“, – vardijo N.Lukšaitė.

Tačiau norintiems čia įsidarbinti tenka praeiti nemenką patikrą. Korepetitoriaus atranka, pasak A.Ginevič, sudaro penkis etapus. Pirmajame kandidatui duodamas spręsti testas, kuriuo mėginama išsiaiškinti, ar jis suvokia galintis stipriai paveikti mokinio rezultatą. „Kartais mokytojai mano, kad kas nori, tas išmoksta, tačiau mes laikomės kitos pozicijos“, – kalbėjo įmonės vadovas.

Antrajame etape kandidatas veda bandomąją pamoką su vyriausiuoju korepetitoriumi. Jei šis praleidžia, būsimam kandidatui suteikiama galimybė vesti dalį pamokos su moksleiviais. Galutiniame etape būsimas korepetitorius bendrauja su įmonės vadovais, žiūrima, ar sutampa kandidato ir įmonės požiūris į švietimą. „Daug žmonių proceso metu atsisijoja“, – pripažino Albert Ginevič.

Svarbu stebėti procesą

A.Ginevič pabrėžė, kad vaiko rezultatams pagerinti itin reikalingas tėvų dėmesys, todėl moksleivių rezultatai atidžiai stebimi ir perduodami tėvams ar globėjams.

Po kiekvienos pamokos korepetitorius užpildo formą, kas mokiniui sekėsi, ko pasiekti nepavyko. Mokiniams taip pat suteikiama galimybė užpildyti anketas apie pamokos kokybę: „Turime atskirą poziciją, vadinamąjį produkto specialistą, kuris gautas anketas susistemina ir kas vieną ar du mėnesius paskambina tėvams bei žodžiu pristato vaiko rezultatus – pasidaliname sunkumais, išgirstame atsiliepimų iš tėvų, kuriuos perdavę korepetitoriui dar geriau suprantame vaikų poreikius“.

Jis pastebėjo, kad mamos yra aktyvesnės ir atidžiau stebi atžalų rezultatus nei tai daro tėčiai. Šiuo metu įmonė ruošia mobiliąją aplikaciją, kurioje bus dar paprasčiau stebėti mokinio progresą.

„Pasimokome.lt“ vaikams siūlo ir programavimo, mentalinio skaičiavimo bei greitojo skaitymo būrelius, tačiau, įmonės vadovo teigimu, šios veiklos dar nespėjo sulaukti populiarumo: „Turime keturias programavimo ir keturias greitojo skaitymo grupes. Užsiėmimus vykdome nuotoliniu būdu. Kalbant apie greitąjį skaitymą, šiuo metu koncentruojamės į vaikus, tačiau tai naudinga ir suaugusiems, nes šiuo metu informacijos srautai itin dideli ir ją reikia labai greitai įsisavinti“.

Didžioji dauguma mokinių, pasak A.Ginevič, mokslo metais norėtų tęsti nuotolines pamokas, tačiau nauji mokiniai tikisi galimybės mokytis kontaktiniu būdu, todėl mokykla stengsis patenkinti abiejų grupių moksleivių poreikius. Kontaktinių pamokų, pašnekovo įsitikinimu, ypač reikia jaunesniems vaikams – pradinių klasių moksleiviams.

Korepetitorių šiuo metu reikia ne tik silpniausiems mokiniams tačiau ir tiems, kurie nori profilaktiškai stiprinti žinias.

„Mes manome, kad mokymasis turėtų būti nuolatinis darbas tam, kad neatsirastų spragų. Atsiradus karantinui paaiškėjo, kad nuotolinės pamokos mokyklose yra nekokybiškos. Mums kokybę išlaikyti buvo paprasčiau, nes grupes sudaro daugiausia keturi moksleiviai“, – aiškino A.Ginevič.

Įmonė žada moksleivio rezultatus pagerinti vienu ar dviem balais, o jei to padaryti nepavyks, garantuoja grąžinti už mokymą išleistą pinigų sumą. Kaip teigė A.Ginevič, kartą jau teko grąžinti pinigus: „Vienas kartas tikrai toks buvo. Rezultatai pagerėjo nuo 2 iki 3“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.