Supratę, kad tokių pagalvių Lietuvoje nėra, įkūrė parduotuvę internete – telefonu nuolat tenka aiškinti, kas yra natūralus lateksas

Lietuvoje neradę tinkančių ir draugiškų aplinkai pagalvių miegui, Donata Keršytė su vyru pasekė Azijos ir Pietų Amerikos pavyzdžiu – patys pradėjo naudoti, o vėliau ir pardavinėti natūralaus latekso pagalves. Nors šiai idėjai teko investuoti nemažai savo santaupų ir skirti laiko grįžus po ilgos darbo dienos pagrindiniuose darbuose, verslininkai jau mąsto apie asortimento plėtrą, o ateityje ir apie fizinę parduotuvę.

„Manaaki“ prekės ženklo įkūrėjai.<br>T.Bauro nuotr.
„Manaaki“ prekės ženklo įkūrėjai.<br>T.Bauro nuotr.
D.Keršytė.<br>T.Bauro nuotr.
D.Keršytė.<br>T.Bauro nuotr.
„Manaaki“ prekės ženklo sukūrimo idėja gimė netikėtai.<br>T.Bauro nuotr.
„Manaaki“ prekės ženklo sukūrimo idėja gimė netikėtai.<br>T.Bauro nuotr.
„Manaaki“ prekės ženklo įkūrėjai.<br>T.Bauro nuotr.
„Manaaki“ prekės ženklo įkūrėjai.<br>T.Bauro nuotr.
Natūralios medvilnės patalynė.<br>T.Bauro nuotr.
Natūralios medvilnės patalynė.<br>T.Bauro nuotr.
„Manaaki“ prekės ženklo sukūrimo idėja gimė netikėtai.<br>T.Bauro nuotr.
„Manaaki“ prekės ženklo sukūrimo idėja gimė netikėtai.<br>T.Bauro nuotr.
D.Keršytė.<br>T.Bauro nuotr.
D.Keršytė.<br>T.Bauro nuotr.
„Manaaki“ prekės ženklo įkūrėjai.<br>T.Bauro nuotr.
„Manaaki“ prekės ženklo įkūrėjai.<br>T.Bauro nuotr.
„Manaaki“ prekės ženklo sukūrimo idėja gimė netikėtai.<br>R.Zemeniūnaitės Mickuvienės nuotr.
„Manaaki“ prekės ženklo sukūrimo idėja gimė netikėtai.<br>R.Zemeniūnaitės Mickuvienės nuotr.
„Manaaki“ prekės ženklo sukūrimo idėja gimė netikėtai.<br>R.Zemeniūnaitės Mickuvienės nuotr.
„Manaaki“ prekės ženklo sukūrimo idėja gimė netikėtai.<br>R.Zemeniūnaitės Mickuvienės nuotr.
„Manaaki“ prekės ženklo sukūrimo idėja gimė netikėtai.<br>R.Zemeniūnaitės Mickuvienės nuotr.
„Manaaki“ prekės ženklo sukūrimo idėja gimė netikėtai.<br>R.Zemeniūnaitės Mickuvienės nuotr.
„Manaaki“ prekės ženklo sukūrimo idėja gimė netikėtai.<br>„Manaaki“ nuotr.
„Manaaki“ prekės ženklo sukūrimo idėja gimė netikėtai.<br>„Manaaki“ nuotr.
„Manaaki“ prekės ženklo sukūrimo idėja gimė netikėtai.<br>„Manaaki“ nuotr.
„Manaaki“ prekės ženklo sukūrimo idėja gimė netikėtai.<br>„Manaaki“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (13)

Lrytas.lt

Sep 5, 2022, 10:00 AM, atnaujinta Sep 5, 2022, 12:03 PM

Tapo veikla šalia pagrindinių darbų

Verslo idėja kilo visai netikėtai, prisipažino viena iš prekės ženklo „Manaaki“ įkūrėjų. Ji su vyru prieš kelerius metus grįžo gyventi atgal į Lietuvą ir jauną šeimą užklupo buitiniai reikalai: reikėjo įsikurti namuose, ieškoti įvairiausių buitinių prekių ir įsigyti kitų pirkinių.

Tačiau ieškodami organiškų, patogių pagalvių, jie liko nusivylę – nerado to, ko norėjo, todėl atsidavė paieškoms užsienio. Atradę, kad egzistuoja pagalvės iš natūralaus latekso, D.Keršytė su vyru šių prekių pradėjo ieškoti Lietuvoje, tačiau nesėkmingai – čia jų nė nebuvo. Šios pagalvės ypač populiarios Azijoje, Pietų Amerikoje.

Iš užsienio parduotuvės nusipirkę tokio tipo pagalves liko nustebinti kokybe ir medžiagos praktiškumu, todėl gimė idėja įvesti naujovių Lietuvos rinkai.

Tiesa, D.Keršytė atviravo, kad šio prekės ženklo vystymas vyksta tada, kai abu su vyru grįžta iš savo pagrindinių darbų informacinių technologijų srityje: pašnekovė dirba su rinkodara, o vyras – programavimu. Tad žinios ir patirtys neišnaudoti neliko.

Neilgai trukus po idėjos aptarimo, pora atidarė internetinę parduotuvę, kurioje pardavinėjo tik pagalves.

Tačiau, kaip sakė pašnekovė, antrasis organiškas žingsnis buvo pradėti pardavinėti natūralios medvilnės patalynę – vis tik tai neatsiejami dalykai.

Tokio tipo pagalvių verslininkams teko ieškoti užsienyje, tačiau patalynės komplektus siuva ir tiekia lietuviška įmonė.

Pašnekovė atviravo, kad jauno verslo pradžioje išties sunku įtikinti verslo partnerius, kad yra įmonė patikima ir išties egzistuoja – juk prieš pradėdami ir neturėdami internetinės parduotuvės to nė negalėjo įrodyti.

D.Keršytė sakė, kad pačioje pradžioje teko susitaikyti ir su mintimi, kad dalis potencialių partnerių neatsakys į pasiūlymus ir juos tiesiog ignoruos. Tačiau tai suprato kaip natūralią reakciją.

Kol kas pašnekovė su vyru teigia viską suspėjantys patys – jis užsiima techniniais dalykais, internetinės parduotuvės priežiūra, o pati moteris rūpinasi reklama, bendravimu su klientais ar verslo partneriais.

Visgi D.Keršytė džiaugėsi galimybe plėtoti nuosavą verslą. Nors rinkodaros srityje patirtis ne vienerių metų, šiame versle teko išmokti dar daugiau pamokų: nuo bendravimo su prekių tiekėjais, fotografais iki reklamos galimybių ir naujo prekės ženklo populiarinimo.

Viena iš svarbiausių pamokų – planavimo būtinybė. Pasak jos, jei verslą pradėtų iš naujo, daugiau laiko skirtų planavimui, finansinių resursų paskirstymui ir apgalvojimui.

Telefonu tenka paaiškinti, kas tai per medžiaga

D.Keršytė su šypsena prisiminė, kad neretai pasitaiko klientų, prašančių natūralaus latekso pagalves apibūdinti telefonu. Kadangi kol kas fizinės parduotuvės nėra, tą tenka ir daryti.

„Pagalvės yra toks produktas, kur iš tiesų reikėtų parduotuvės, nes žmonės klausia, kur galima ateiti ir paliesti, nes natūralus lateksas yra neatrastas ir neaišku, ko tikėtis“, – komentavo ji.

Tačiau pašnekovė teigianti supratusi, kad žmonės jau yra įpratę daug ką pirkti internetu, todėl daliai klientų tai nėra problema. Tuo labiau, kad verslininkai internetinėje parduotuvėje siekia pirkėjus supažindinti su natūralaus latekso medžiaga bei pateikia paaiškinus ir palyginimus, kurie klientams padeda apsispręsti, kokios medžiagos pagalvė jiems tinkamiausia.

Taip pat D.Keršytė teigė, kad sudaro galimybę įsigyti pagalvę, pajusti ir apžiūrėti medžiagą, o jei netinka – nepanaudotą prekę grąžinti. Tačiau ji džiaugiasi, kad tokių beveik nėra, tad jei jau įsigyja vieną pagalvę, nori ir antros ar trečios savo antrajai pusei, vaikui ar draugui.

„Natūralus lateksas yra panašus į „Memory Foam“ medžiagą, kuri yra labai populiari medžiaga tarp pagalvių gamintojų, bet latekso didžiausias pliusas yra tai, kad jis yra natūralus ir reaguoja į kūno temperatūrą“, – aiškino verslininkė.

Jei vasarą padėjus galvą ant „Memory Foam“ pagalvės galima pajusti, kad kaista veidas, natūralaus latekso audinys tokių pojūčių nesukelia. Taip pat D.Keršytė pabrėžė, kad tai yra natūrali medžiaga, apsauganti nuo dulkių ar dulkių erkučių.

Vis tik nerekomenduojama tiems, kas yra šiai medžiagai alergiški, tad reikia žinoti ir šį aspektą.

„Kainų prasme pagalvių spektras didelis – pagalvę galima įsigyti ir už 10 ir už 150 eurų, tai sakyčiau, kad yra viduriukas, bet tikrai yra brangesnių, tačiau tai yra investicija verta į gerą miegą“, – pabrėžė ji.

Tačiau ir pats prekės ženklo pavadinimas ypatingas – „manaaki“ išvertus iš Naujosios Zelandijos maorių kalbos, reiškia puoselėti, mylėti ir tausoti gamtą. Būtent toks vyro internete rastas žodis ir atitinka verslininkų ir šeimos vertybes, sakė pašnekovė.

Siekiama, kad namuose būtų naudojami kuo daugiau ekologiškesni daiktai. Pavyzdžiui, iš natūralios medžiagos yra gaminamos ne tik pagalvės, bet ir jų įpakavimas. Klientai prekes gauna arba greitai suyrančiose pakuotėse, arba ilgai tarnaujančiuose maišeliuose.

Kalbėdama apie investicijas į šio prekės ženklo vystymą, moteris pasakojo, kad daugiausia santaupų „suvalgė“ produkcijos įsigijimas ir reklama.

Šiek tiek pavyksta sutaupyti ir neišleisti pelno fizinėms patalpoms – produkcija dar telpa namuose, o kitus darbus taip pat galima atlikti dirbant iš namų. Visgi pašnekovė sakė, kad kol kas pagrindinių darbų palikti nežada – kad pavyktų išgyventi vien iš šio verslo, dar reikėtų bent kelerių metų.

Tačiau ateityje jau svarstoma ir apie produkcijos asortimento plėtrą ir apie fizinės parduotuvės atidarymą.

Šis verslas yra „Kiekvienas gali“ smulkaus verslo stiprinimo bendruomenės narys. Tapkite ir jūs „Kiekvienas gali“ bendruomenės nariu: www.swedbank.lt/kiekvienasgali.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.