Turtuolių jachtos stebina vis mažiau – kai kurie jų renkasi dar brangesnį pomėgį

Įspūdingos turtuolių jachtos stebina vis mažiau. Užtat kai kurie jų renkasi dar brangesnį pomėgį – perka povandeninius laivus.

Įspūdingos turtuolių jachtos stebina vis mažiau.<br>oreundici/pixabay.com nuotr.
Įspūdingos turtuolių jachtos stebina vis mažiau.<br>oreundici/pixabay.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Feb 19, 2023, 9:08 PM

Rizikos kapitalo fondo „Bridgewater Associates“ įkūrėjas amerikietis Ray Dalio (73 m.) elgiasi kitaip nei kai kurie milijardieriai.

„Vandenynų tyrinėjimas man atrodo kur kas įdomesnis ir svarbesnis negu kosmoso“, – aiškino R.Dalio.

Tokia pastaba turbūt skirta Elonui Muskui, Jeffui Bezosui bei Richardui Bransonui, kurie jau daug metų lenktyniauja kurdami kosminius laivus.

Kuria bendrą verslą

Amerikiečio, kurio turtą leidinys „Forbes“ vertina 19,1 mlrd. dolerių (maždaug tiek pat eurų), žvilgsnis nukreiptas į vandenynų gelmes. Jis turi net keturis povandeninius laivus.

Be to, gausybę pinigų verslininkas sukišo į aukštųjų technologijų laivą „OceanXPlorer“. Jis tiria, kas vyksta pasaulio vandenynuose. Šiuo laivu pasinaudojo ir filmų „Titanikas“ bei „Įsikūnijimas“ kūrėjas Jamesas Cameronas (68 m.).

Holivudo režisierius darė įrašus tarptautiniam mokslo populiarinimo projektui apie geografiją, archeologiją, antropologiją ir biologiją. O dabar R.Dalio ir J.Cameronas pradeda komercinį privačių povandeninių laivų verslą.

Milijardierius ir režisierius įsigijo „Triton Submarines“ akcijų. Įmonė, kurios būstinė yra Floridoje (JAV), kuria ir gamina povandeninius laivus. Tai didžiausia pasaulyje civilinių povandeninių transporto priemonių gamintoja.

Norinčiųjų pirkti nestinga

Aišku ir tai, kad turtuoliams privalu turėti prabangią jachtą. Bet dabar jau kitokiu – privataus povandeninio laivo – pavidalu. Iš šios tendencijos R.Dalio ir J.Cameronas siekia uždirbti, kaip ir „Triton Submarines“ įkūrėjas Patrickas Lahey.

Milijardų valdytojams, pasak P.Lahey, povandeniniai laivai taps dalyku, kurį reikia turėti. Tai patvirtino ir vienas įmonės klientų.

„Jau panirus į 50 metų gylį atsiveria puiki galimybė pamatyti tai, ko dar niekada iki tol nesi regėjęs“, – turtingo amerikiečio žodžius neseniai citavo „The New York Times“.

Rado laivų liekanų

Tai jau anksčiau suvokė Paulas Allenas, 2018-aisiais miręs vienas korporacijos „Microsoft“ įkūrėjų. Dar 2003 m. jis iš Brėmeno (Vokietija) laivų statyklos „FR Lurssen Werft“ įsigijo garsiąją jachtą „Octopus“. 126 metrų ilgio prabangus laivas savo klasėje tada buvo vienas ilgiausių. O svarbiausia – turėjo povandeninį laivą, skirtą aštuoniems asmenims.

P.Allenui povandeninės kelionės buvo reikalingos ne tik tam, kad galėtų mėgautis jūrinių augalų įvairove ir gyvūnijos pasauliu.

Jam patiko nuskendusių laivų paieškos. Šiam tikslui nuo 2016-ųjų P.Allenas naudojo savo tyrimų laivą „RV Petrel“. Su juo verslininkas bei komanda rado sunkųjį kreiserį „USS Indianapolis“ – JAV karinio jūrų laivyno laivą, kuris 1945 metų liepą nukentėjo nuo japonų torpedos.

Daugelį dešimtmečių paieškų pajėgos bergždžiai ieškojo šio laivo nuolaužų. P.Allenas su kolegomis jį aptiko 5500 metrų gilyje Ramiajam vandenynui priklausančios Filipinų jūros dugne.

Ne mažiau įspūdingi ir buvusio jūrų pėstininko bei įmonės „Insight Equity Holdings“ kūrėjo ir vadovo Victoro Vescovo (56 m.) pasiekimai. Jis laikomas pirmuoju žmogumi, užkopusiu į Everestą, pakilusiu į kosmosą ir panėrusiu į giliausias planetos vietas.

Rekordai – įspūdingi

V.Vescovo labiausiai žinomas dėl savo giliavandenių rekordų.

Šiemet birželį jis Ramiajame vandenyne, beveik 7000 m gylyje, rado JAV karinio jūrų laivyno laivo „USS Samuel B.Roberts“ nuolaužas. Taip giliai iki tol dar nebuvo aptikta jokio kito laivo liekanų.

O 2019-ųjų balandį V.Vescovo pasiekė giliausią Žemės planetos vietą – Čelendžerio gelmę Marianų įduboje prie Japonijos. Rekordinį beveik 11 kilometrų gylį pavyko pasiekti povandeniniu laivu „The Limiting Factor“, kurį pagamino „Triton Submarines“.

Tokios istorijos tikrai žavi daugelį turtuolių, todėl jie linkę susimokėti už neįtikėtinus potyrius.

O kaina gali būti įvairi. Pavyzdžiui, „Triton Submarines“ povandeninio laivo kaina prasideda nuo 2,5 mln. dolerių, tačiau gali siekti ir 40 mln.

Savo ruožtu Olandijos povandeninių laivų gamintoja „U-Boat Worx“ jau siūlo privačius povandeninius laivus pirkti bendrosios nuosavybės būdu – tiesiog susimetus keliems klientams.

Tokiu atveju gelmių gerbėjai gali džiaugtis nuosava povandenine transporto priemone vos už 80 tūkst. eurų. Tiesa, laivą tenka dalytis su kitais. („Manager-Magazin.de“, LR)

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.