Kadaise galinga imperija trūkinėja, tačiau prekybos karalius sudėti ginklų dar nežada

Po Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo daugelis savo rankose yra laikę vokišką „Otto“ prekių katalogą. Bet dabar prekybos paštu verslas priverstas keistis.

M.Otto, net ir sulaukęs 80 metų, neketina pasitraukti iš verslo.<br>IMAGO/SEPA.Media/Scanpix nuotr.
M.Otto, net ir sulaukęs 80 metų, neketina pasitraukti iš verslo.<br>IMAGO/SEPA.Media/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jun 17, 2023, 6:38 PM

Kompanija „Otto“ jau senokai suvokė, kad vien iš prekybos paštu išsilaikyti tarptautinėje rinkoje neįmanoma, tad verslas buvo perkeltas į internetą.

Tačiau jame pavojų irgi apstu. Antai 2021-aisiais grupė sugebėjo uždirbti daugiau nei 0,8 mlrd. eurų pasinaudojusi paklausa pandemijos metu. Tačiau jau pernai nuostoliai siekė 413 mln. eurų.

Vis dėlto kadaise prekybos karaliumi tituluotas įmonės įkūrėjas Michaelis Otto, neseniai atšventęs 80-metį, kratosi minčių apie krizę.

– Ilgą laiką sklandė gandas, kad po 80-ojo gimtadienio pasitrauksite, – jo pasiteiravo „Der Spiegel“ žurnalistai.

– Kaip ir sakote, tai tik gandas.

– Jūsų kadaise galinga imperija trūkinėja. „Bonprix“ parduotuvė Rusijoje uždaryta, „Baur Versand“ ir „Otto“ ištiko krizė, internetinių parduotuvių „MyToys“ ir „Mirapodo“ darbas nutraukiamas ir net jūsų sėkmės startuolis „About You“ tik ryja pinigus. Visur vien problemos?

– Turėjome dvejus sensacingai gerus metus ir galėjome namų rinkoje pasiekti 16 mlrd. eurų apyvartą, o užsienyje ji auga dviženkliais skaičiais. Niekas netrūkinėja.

– Internetinė žaislų parduotuvė „MyToys“ daugelį metų patiria tik nuostolius. Ar ne per ilgai delsėte ir mėginote išlikti?

– Šia kryptimi intensyviai dirbome ir ilgai turėjome vilčių, gal net per ilgai. Privalėjome daug anksčiau nuspręsti, kad „MyToys“ tokia forma, kokia yra, neturi galimybių tapti pelninga.

Kaip verslininkas turiu nuolat bandyti, kurti naujas veiklos kryptis ir nebijoti uždaryti įmonę, jei tai neišvengiama. Tai visuomet yra sunkiausias sprendimas, todėl jį būtina kažkiek kompensuoti socialiniu požiūriu.

– Startuolis „About You“ ilgai įrodinėjo, kad bendrovė „Otto“ įvaldė skaitmeninį verslą. Bet ir ten jau daugelį metų tik deginami pinigai?

– Atsiprašau, daugeliu „Otto Group“ verslo modelių įrodėme, kad mums pavyko skaitmeninė transformacija, ypač „Otto.de“. Internetinės parduotuvės „About You“ stiprybė – labai greitai reaguoti. Šios krizės metu viens du sumažinome išlaidas. Esu įsitikinęs, kad „About You“ šiemet pasieks savo tikslus.

Sumažėjęs akcijų kursas biržoje nėra malonus, „About You“ jaučia santūrų vartotojų elgesį. Tačiau apskritai internetinės parduotuvės veiklos plėtra yra tokia, kokios norime. Mūsų apyvarta, palyginti su konkurentais, auga.

– Jūsų kolegos ten dabar parduoda drabužius pasitelkę metavisatos sprendimus. Ar stebite tokius pokyčius?

– Žinoma. Net jei man kol kas nereikia avataro (dirbtinės internetinės asmenybės. – Red.). Manau, kad metavisata suteikia puikią galimybę klientams išbandyti madingus drabužius virtualiai.

Aš pats naudoju papildytąją realybę rinkdamasis baldus. Mobiliuoju telefonu galima filmuoti savo svetainę ir virtualiai suprojektuoti baldus. Išbandžiau ir pažiūrėjau, kaip mano svetainėje tinka kitokie baldai.

– O tuomet pertvarkėte savo svetainę?

– Baldų nenusipirkau.

– Tik žiūrėti ir nepirkti nėra gero kliento pavyzdys!

– Stebėti – pirmasis žingsnis. Jei paskui klientas tikrai nori ką nors užsisakyti, jis, tikėtina, vėl užsuks pas mus.

– Jūsų sūnus Benjaminas neseniai sakė: „Kapitalizmas, mano nuomone, nėra ilgalaikis laimingos planetos sprendimas.“ Ar jis teisus?

– Tai priklauso nuo to, kaip apibrėžiate kapitalizmą. Nekontroliuojamas, ribų nepaisantis kapitalizmas yra našta mūsų planetai. Tai nebūtinai galioja mūsų socialinei rinkos ekonomikai, tačiau ją privalome plėtoti iki ekosocialinės.

– Ar B.Otto, paėmęs verslą į savo rankas, galėtų išsivaduoti iš palikimo? Viską parduoti ir paaukoti, nevykdyti plėtros?

– Kodėl turėtų taip pasielgti? Jam patinka mūsų verslo modelis, kuris internetinę prekybą sujungia su ekologiniais tikslais.

Be to, pasitaręs su savo vaikais daugumą akcijų atidaviau valdyti patikos fondui. Tokiu būdu išliksime kaip Hamburgo įmonių grupė, o ateities kartos ją toliau rems per patikėtinių tarybą.

– Jūsų tėvas Werneris Otto laikėsi nuostatos: „Nesu visiškai kuklus, bet nekeliu tokio šurmulio kaip kiti.“ Ar tai galioja ir jums?

– Toks buvo mano tėvo atsakymas į klausimą, kodėl jis neturi jachtos, privataus lėktuvo. Man tai taip pat nepatinka. Esu normalus. Ne kuklus, bet normalus.

– Jokio reaktyvinio lėktuvo, jokių išskirtinumų?

– Mėgstu gamtą – su gidu jojau per Tian Šanio kalnus Kazachijoje, su karavanu keliavau po Mongoliją.

Į tokias keliones mane dažnai lydi žmona.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.