Nomeda Kazlaus – apie „Euroviziją“, kritiką ir atlikėjų baimes

„Manęs visi draugai jau klausinėja, kas laimės, o aš nuoširdžiai atsakau: nežinau“, – nusijuokė Nomeda Kazlauskaitė-Kazlaus (42 m.). Operos solistė prie pabaigos artėjančiame „Eurovizijos“ atrankos maratone vertina pretendentus atstovauti Lietuvai.

Pažintis su Lietuvos popmuzikos dainininkais N.Kazlauskaitei-Kazlaus buvo naujiena.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Pažintis su Lietuvos popmuzikos dainininkais N.Kazlauskaitei-Kazlaus buvo naujiena.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Ramūnas Zilnys („TV antena“)

Feb 28, 2016, 8:10 AM, atnaujinta Jun 6, 2017, 6:29 AM

Tapti nacionalinės atrankos į „Euroviziją“ komisijos nare Nomedą pakvietė LRT televizijos prodiuseriai.

„Jau turėjau šiek tiek panašios patirties LRT televizijos projekte „Auksinis balsas“, tad pamaniau: o kodėl ne?

Gal mano patarimai dėl vokalo ar aktorinio meistriškumo kam nors pravers. Juolab kad nesvarbu – klasikos, džiazo ar popmuzikos atlikėjas esi, kai kurie principai galioja visiems“, – pasakojo dainininkė.

„LRT kultūros“ kanale laidą „Skambantys pasauliai“ vedanti Nomeda dažniausiai bendrauja su klasikinės muzikos šviesuliais, tad pažintis su Lietuvos popmuzikos dainininkais jai buvo šiokia tokia naujiena.

„Gal tai ir gerai. Visus „Eurovizijos“ atrankos dalyvius dainuojančius išgirdau pirmą kartą. Užtat neturėjau jokių išankstinių nusistatymų.

Koks įspūdis? Ausų neskauda. Pamačiau tai, ką nujaučiau, – lietuviai yra balsingi.

Kad jie ne visada žino, kaip su balsu elgtis, – kitas klausimas. Daugelis dalyvių – savamoksliai. Skirtumas tarp jų ir tų, kurie mokėsi vokalo, yra akivaizdus.

Man tai pasirodė įdomu – juk dauguma didžiųjų pasaulio popžvaigždžių mokosi, lavina balsą, gilinasi į šio instrumento valdymo subtilybes.

Lietuvių dainininkams irgi norėtųsi to palinkėti. Palangoje esu įkūrusi vasaros akademiją, kurioje mokoma vokalo ir aktorystės. Manau, kai kuriems atrankos dalyviams būtų verta joje apsilankyti“, – svarstė N.Kazlaus.

Žiūrovai jau pastebėjo, kad Nomeda stengiasi komisijos kėdėje išlikti itin diplomatiška – kiti vertintojai nevengia kalbėti šiurkščiau.

Dainininkė nė neslepia, kad buvo akimirkų, kai norėjo pratrūkti, bet susitvardė.

„Pagrindinė priežastis – pati esu atlikėja, tarptautinių konkursų laureatė, žinau, kaip sunku atlaikyti viešą kritiką.

Jei nori gero, geriau pasakyti asmeniškai. Stengiuosi neįžeisti, nepažeminti, nesužlugdyti žmogaus noro dainuoti.

Kita vertus, klasikos atlikėjai iki pat karjeros pabaigos nuolat sulaukia pastabų, patarimų, net jei dešimt metų dainuoja tą pačią partiją. Tai padeda tobulėti.

Man atrodo, „Eurovizijos“ atrankos dalyviai bijo kritikos, kai kurie jaučiasi apskritai nekritikuotini. Manau, tokį požiūrį reikia keisti“, – sakė operos solistė.

Tiesa, yra ir dėkojančių. Pavyzdžiui, Rūta Ščiogolevaitė, užsiminusi, kad būtent dėl N.Kazlaus patarimo savo „Eurovizijai“ skirtos dainos tonaciją pakeitė į patogesnę.

Nomeda nė neslepia – pradėjusi vertinti „Eurovizijos“ atrankos dalyvius pajuto azartą.

„Man rūpi viskas, kas susiję su Lietuva ir jos pristatymu užsienyje. Prestižo reikalas, kad į tokį konkursą vyktų tinkamo muzikinio lygio žmogus. Man, kaip šalies patriotei, tai labai svarbu“, – sakė solistė.

Nors „Eurovizijoje“ skambanti muzika nėra jos repertuarui artimas žanras, šis konkursas ir anksčiau Nomedai nepraslysdavo pro akis.

Dainuodama Ispanijoje ar Italijoje ji įsitikino, kad „Eurovizija“ ten – beprotiškai populiari. Naujausius atrankų rezultatus operos atlikėjai gyvai aptardavo per vakarienę.

„Stebiu šį konkursą, turiu savo nuomonę. Pavyzdžiui, apie Conchitą Wurst – stiprus vokalas, geri duomenys, o vaizdą scenoje priėmiau kaip teatrą, todėl manęs tai netrikdė“, – šypsojosi Nomeda.

„Eurovizijoje“ yra dainavę ir operos atlikėjai, bet Nomeda į šį konkursą niekada nesiveržtų.

„Įvairių žanrų samplaika man artima. Pavyzdžiui, mano sielos draugė Montserrat Caballe prieš daug metų sukūrė labai sėkmingą duetą su Freddie Mercury. Tokie pavyzdžiai įkvepia.

Bet „Eurovizija“ – kas kita. Ne, ten savęs neįsivaizduočiau“, – atviravo N.Kazlaus.

Prie popmuzikos ji netrukus prisilies dviejuose proginiuose renginiuose. Kovo 7 dieną Kauno valstybinėje filharmonijoje, o kovo 9-ąją – Vilniuje, Nacionalinėje filharmonijoje, Nomeda surengs koncertus, skirtus Tarptautinei moters dienai.

Juose skambės amerikiečių muzikos klasika ir džiazas. Kartu su N.Kazlaus pasirodys keletas jaunųjų talentų.

„Norisi Lietuvą geriau supažindinti su operečių karaliumi Victoru Herbertu iš JAV – labai populiarus ir garsus kompozitorius, tačiau Lietuvoje jo kūryba retokai atliekama.

O antroje dalyje skambės George’o Gershwino džiazo kūriniai – nuo „Summertime“ iki „The Man I Love“. Šio legendinio kompozitoriaus mama gimė Vilniuje, jo šaknys – čia. Manau, tuo galime didžiuotis.

Gal kai kam atrodo, kad džiazas yra lengvesnis žanras nei akademinė muzika, bet jam atlikti reikia daug meistriškumo. Kartais norisi padainuoti ne tik klasikinius kūrinius“, – kviesdama į koncertus sakė N.Kazlaus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.