Padūkęs „The Prodigy“ šou Vilniuje: veteranai dar turi parako

Penktadienio vakarą Vilniaus „Siemens“ arenoje energingą šou surengė britų grupė „The Prodigy“ – vienas ryškiausių elektroninės muzikos fenomenų, Lietuvoje viešintis jau trečią sykį.

„Prodigy“ šėlo ir vedė iš proto publiką Vilniuje.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
„Prodigy“ šėlo ir vedė iš proto publiką Vilniuje.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
„Prodigy“ šėlo ir vedė iš proto publiką Vilniuje.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
„Prodigy“ šėlo ir vedė iš proto publiką Vilniuje.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
„Prodigy“ šėlo ir vedė iš proto publiką Vilniuje.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
„Prodigy“ šėlo ir vedė iš proto publiką Vilniuje.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Apr 15, 2016, 10:13 PM, atnaujinta May 28, 2017, 6:31 PM

Apie „The Prodigy“ muziką kalbama įvairiai, bet dažniausiai minimas žodis „tranku“. Koncertas Vilniuje šiuo požiūriu nesiskyrė nuo dviejų ankstesnių grupės vizitų Lietuvoje – taškanti muzika tokiu garsu, kad nuo pirmos minutės norėjosi ausų kištukų.

Dar 2005-aisiais pirmą sykį į Vilnių užsukę britai šiuo koncertų turu pristato naujausią, pernai išleistą savo albumą „The Day Is My Enemy“, tačiau po „apšildančios“ ispanų grupės „Gomad! & Monster“ pasirodymo į sceną žengusi grupė pirmiausia išsitraukė dainą iš senos savo lentynos – uraganišką triukšmą salėje sukėlusį hitą „Breathe“.

Apie penkis tūkstančius žiūrovų (atrodo, „The Prodigy“ gerbėjų skaičius Lietuvoje visiškai nesikeičia) iškart pradėjo šėlti ir šokinėti į viršų – virš galvų kylant telefonams ir lakstant tuštiems alaus bokalams, „The Prodigy“ pašėlusį tempą sugebėjo išlaikyti kone visą koncertą.

Tiesa, matyti muzikantus sekėsi prasčiau nei girdėti – apšvietimas toks, kad didžiąją dalį vakaro grupės lyderis Liamas Howlettas, šokėjas ir vokalistas Keithas Flintas bei reperis Maximas arba skendėjo prietemoje, arba buvo pridengiami į visas puses lakstančių šviesos spindulių.

Prie muzikos tinkantis apšvietimo spektaklis – bene svarbiausia scenos vaizdo dalis. „The Prodigy“ scenoje pakabino užuolaidą su savo logotipu ir pastatė kelis stulpus su antenomis, tačiau į koncertus nesigabena jau standartu tapusių ekranų, kuriuose publika gali matyti kiekvieną atlikėjų raukšlę.

Gal ir specialiai – visi grupės nariai jau artėja prie penkiasdešimties, bet apsukų dėl to nė kiek nemažina.

K.Flintas ir Maximas jau po pirmų poros dainų apsipylė prakaitu, L.Howlettas isteriškai kratė galvą – žodžiu, viskas kaip senais gerais 1994-aisiais, kai „The Prodigy“ prieš britų valdžios ketinimus prismaugti vakarėlių kultūrą protestavo albumo „Music For The Jilted Generation“.

Kartu su būgnininku ir gitaristu „The Prodigy“ scenoje kuria pribloškiančią, laukinius instinktus žadinančią, kompromisų nepripažįstančią muziką, kurioje susilieja elektronika ir pankroko beprotybė. Tokią, kuri turi labai įvairių gerbėjų – į „Siemens“ areną penktadienį traukė ir paaugliai, ir jaunystės šėliones prisiminti norintys kostiumuoti bankininkai.

Dainų pasirinkimu niekas negalėjo skųstis – jau pirmoje koncerto pusėje vilniečiai gavo ir užkrečiantį pernykštį hitą „Nasty“, ir vieną žymiausių grupės kūrinių „Firestarter“, ir prieš du dešimtmečius be galo keistai ir novatoriškai skambėjusį kūrinį „Voodoo People“.

„Kur mano sup...ti žmonės? Kur mano kovotojai? Tai jūsų vakaras“, – rėkavo Maximas, kiekvienu žodžiu lyg šamanas nesunkiai priversdamas minią iškelti rankas.

Garsūs elektroninės muzikos atlikėjai yra matę didelių minių, tačiau retas jų matė tiek, kiek ši britų trijulė. „Siemens“ arena atrodo mažas jaukus klubas, lyginant su kai kuriomis erdvėmis, kuriose grojo „The Prodigy“.

1997 metais Maskvos Raudonojoje aikštėje grupės koncerto klausėsi per 300 tūkstančių žmonių, 2011-aisiais festivalyje „Woodstock“ Lenkijoje policija pašiurpo, kai į grupės koncertą susirinko beveik milijonas. Elektroninės muzikos mados dažnai keičiasi, tačiau „The Prodigy“ savo soste laikosi jau 25 metus. Ir tai visiškai nestebina.

Prodiuserio L.Howletto, reperio Maximo ir rėkaujančio šokėjo K.Flinto trijulė dažnai vadinama reivo judėjimo krikštatėviais.

Devintojo dešimtmečio pabaigoje išvešėjus šiai reivo vakarėlių kultūrai, „The Prodigy“ pataikė ant bangos.

Jau pirmasis kūrinys „Charly“ su aiškiomis užuominomis į narkotikus išpopuliarėjo visoje Didžiojoje Britanijoje. Pašėlusio greičio ritmai, kompiuteriu paploninti balsai – „The Prodigy“ tuo metu atspindėjo euforišką, kvaišalų persmelktą britų šokių muzikos sceną.

Vėliau grupės skambesys ir įvaizdis keitėsi – pasaulinę šlovę pelniusiame 1997-ųjų albume „The Fat Of The Land“ skambėjo daug gitaros garsų ir roko dvasiai artimų brutalių muzikos kirčių.

Kitaip nei daugelis kitų elektroninės muzikos atlikėjų, kurie slėpėsi už vaizdo projekcijų ir nelįsdavo į scenos priekį, „The Prodigy“ turėjo ir tebeturi ryškų įvaizdį.

Užtenka prisiminti vaizdo klipą „Firestarter“, dėl kurio 1996-aisiais Europos televizijos kanalus užplūdo pasipiktinusių tėvų laiškai. Vieni guodėsi, kad prisižiūrėję į ragus išsiskutinėjusio K.Flinto veidą jų vaikai negali užmigti, kiti – kad agresyvi daina apie ugnį gali paskatinti padegti namus.

Dar didesnį skandalą sukėlė garsaus švedų režisieriaus Jono Akerlundo sukurtas dainos „Smack My Bitch Up“ klipas.

Kūrinys ir klipas buvo užsipulti, neva ragina smurtauti prieš moteris.

Vaizdo klipas iki šiol vadinamas vienu labiausiai šokiruojančių per visą muzikos istoriją.

Jame matomos per klubus einančio, narkotikus uostančio, besimušančio, moteriai trenkiančio žmogaus rankos. Tik klipo pabaigoje paaiškėja, kad jo pagrindinė veikėja – moteris.

Skandalingos istorijos, kaip ir gana atviros kalbos apie narkotikus, grupei pelnė piktokų plevėsų reputaciją, bet užkulisiuose kalbama, kad tai tėra įvaizdis.

Grupės lyderis L.Howlettas kolekcionuoja brangius automobilius ir yra vedęs popžvaigždę Natalie Appleton iš grupės „All Saints“. „The Prodigy“ jau seniai nebėra vaikėzai, besitrinantys su narkotikų prekeiviais ar suteneriais.

Kita vertus, grupės muzika išliko purvina, aštri ir drebinanti ausų būgnelius, K.Flintas ir Maximas scenoje vis dar elgiasi kaip iš beprotnamio išleisti agresyvūs pacientai, kažkaip išsivadavę iš tramdomųjų marškinių.

Grupės gerbėjai – fanatiški, atsidavę ir sekantys kiekvieną savo dievukų žingsnį. Vakar grupė internete paskelbė nuotrauką su savo gerbėju iš Baltarusijos – vaikinu, kurio visas kūnas nuo galvos iki kojų išmargintas su „The Prodigy“ susijusiomis didžiulėmis tatuiruotėmis.

Pernai išleistas grupės naujausias albumas „The Day Is My Enemy“, anot muzikos kritikų, puikiai perteikia pasaulį vis labiau užvaldančią baimės, nerimo ir nuovargio atsmoferą, o tamsi jo nuotaika atvertė dar vieną įdomų „The Prodigy“ karjeros puslapį.

Didžiausiuose pasaulio festivaliuose minias šokdinantys padūkę britai – puikus pavyzdys, kad net ir artėjant prie penkiasdešimtojo gimtadienio galima scenoje elgtis kaip paaugliams.

Tiesa, užkulisiuose – jau viskas kitaip. „The Prodigy“ į Lietuvos sostinę atvyko vakar ir iš karto paprašė užsakyti jiems vakarienę gerame japoniškame restorane.

Išankstinis grupės pageidavimų sąrašas rodo, kad nors ir išgarsėjo per vakarėlius apleistuose angaruose, kuriuose netgi nebūdavo tualetų, šiandien „The Prodigy“ jau gali mėgautis prabanga.

Ketvirtadienio vakarą ir penktadienį Vilniuje praleidusios britų žvaigždės Vilniuje neketino užsibūti – jau šiąnakt iškeliaus į Rygą tęsti koncertų turo.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.