Portugalijoje sutuoktiniai Ž. Vaškytė ir E. Lubys nevalgė žuvų ir mėsos

Televizijos laidos vedėja Živilė Vaškytė ir jos sutuoktinis dainininkas Edgaras Lubys, išgarsėjęs Amberlife'o slapyvardžiu, o dabar prisistatantis Feral vardu, po neseniai Portugalijoje praleistų atostogų jau svajoja dar sykį sugrįžti į šią šalį.

Dainininkas E. Lubys, klausytojams prisistatantis Feral vardu, su žmona, televizijos laidos vedėja Ž. Vaškyte Portugalijoje praleido puikias atostogas.<br>Asmeninis archyvas

Ligita Valonytė

May 6, 2013, 10:33 AM, atnaujinta Mar 7, 2018, 5:12 AM

Pietvakarių Europos valstybėje žinomą lietuvių porą užbūrė kalvotas peizažas, pasakiško grožio pilys, smėlėti Atlanto vandenyno paplūdimiai, nuoširdūs žmonės ir gardūs vaisiai.

Apsiėjo be viešbučių

Pietinę šalies dalį apkeliavę sutuoktiniai ateityje norėtų pasižvalgyti po šiaurinę Portugaliją ir būtinai užsukti į Portą.

Pora jau įsitikino, kad Portugalijoje geriausia užsisakyti ne viešbutį, o išsinuomoti vietinių siūlomą būstą. O po šalį patogiausia keliauti ne visuomeniniu transportu - traukiniais ar autobusais, o nuomotu automobiliu.

Tik dviese į kelionę leidęsi Ž. Vaškytė ir E. Lubys dvi savaites žvalgėsi po pietinę Portugaliją, neaplenkdami sostinės Lisabonos bei jaukių senų miestų Sintros, Albufeiros, Keluso, Lagua.

„Seniai norėjome pakeliauti po Portugaliją, nes nemažai mūsų draugų jau yra buvę šioje šalyje. Ją visi labai gyrė dėl nuostabios gamtos. Žiūrėdami nuotraukas apsisprendėme: būtinai reikia ten nuvykti atostogų“, - apie tai, kas pagaliau porą įkvėpė vykti į Portugaliją, pasakojo aktualijų laidos „Labas vakaras, Lietuva“ vedėja Ž. Vaškytė.

Pradėjo maudynių sezoną

Lietuviams pavyko pabėgti nuo vėluojančio pavasario - kol tėvynėje dar nebuvo sužaliavusi žolė, Portugalijoje sutuoktiniai grožėjosi žaliuojančiais medžiais, žydinčiomis gėlėmis.

Dienomis Lisabonoje termometro stulpelis perkopdavo dvidešimties laipsnių šilumos padalą, o kai kuriuose pietinės dalies miesteliuose netgi rodė trisdešimt laipsnių.

E. Lubys antrą atostogų savaitę mielai išsimaudė Atlanto vandenyne, tačiau jo žmona nesiryžo, nes jai vanduo pasirodė per vėsus - Živilė tik pabraidė pakrante.

Sostinę išmaišė tramvajais

Tačiau pasimėgavimui šiluma paplūdimiuose pora skyrė vos kelias dienas - didžioji atostogų dalis prabėgo važinėjant po vaizdingas apylinkes, kuriose dunkso senovinės pilys, buvusių karalių rūmai, supami sodų, erdvių kiemų su fontanais.

„Sostinėje man labai patiko. Lisabonoje - jauki atmosfera. Nejutome didelio gyvenimo tempo, nepastebėjome skubančių vietinių. Vaikštinėjome siauromis gatvelėmis, grožėjomės senoviniais pastatais.

Aišku, būtina pasivažinėti senais mažais tramvajais, kad patirtum ekstremalią pramogą. Žiūrėdama iš šalies neįsivaizdavau, kaip jie gali užriedėti į aukštus kalnus. Atrodo, kad leidžiantis tramvajus nuslys nuo bėgių, bet, iš tiesų, jis nenuslysta. Pasivažinėti tramvajumi smagu, jeigu tingisi aukštai lipti“, - kvatodama pasakojo Ž. Vaškytė.

Užkopus į Lisabonos senamiestyje esančią tvirtovę lietuviams atsivėrė gražūs vaizdai - iš aukštai sostinė priminė skruzdėlyną, kuris išsiplėtęs į priemiesčius su daugiaaukščiais namais.

Tačiau geriausiai Lisaboną galima pažinti ne žiūrint iš aukštai į ją, bet vaikštant gatvėmis. Tuomet sostinė alsuoja gilia senove. Pora senamiestyje apsilankė pilyse, kurios dabar paverstos muziejais, vienuolynuose, bažnyčiose.

Susidomėjusi Lisabonos istorija Ž. Vaškytė nusipirko knygą apie Portugalijos sostinę: „Juk ne viską spėjome šiame mieste apžiūrėti.“

Lisaboną primena pyragėlis

Keliaudami po Portugaliją sutuoktiniai beveik neparagavo tradicinės turtingos virtuvės patiekalų. Ši šalis garsėja žuvų valgiais - labiausiai kepta ir marinuota sardine, kepta ant žarijų žuvimi.

„Portugalų ūkininkai laiko daug avių. Jų būriai ganosi ganyklose. Iš to vaizdo susidariau nuomonę, kad Portugalijoje labai mėgstama aviena. Tačiau jos irgi neragavome“, - patikino pašnekovė.

Vegetarai Ž. Vaškytė ir E. Lubys atsispyrė Portugalijos restoranuose ruošiamiems gardiems žuvų, jūrų gėrybių patiekalams ir mėsos kepsniams.

Iš tradicinių portugališkų skanėstų Ž. Vaškytė paragavo Lisabonoje kepamo deserto - pyragaičių su vaniliniu kremu. Trapios tešlos krepšelis su kremu ir griliažu tirpo burnoje.

Įsikūrė kaimo namelyje

Pora dažniausiai mėgavosi saldžiais mango vaisiais, šviežiomis daržovėmis, pietaudavo vegetariškų patiekalų restoranuose. Be to, jiedu dažniausiai valgį ruošdavo grįžę į jų vadinamą namelį, kurį nuomojosi.

„Pirmą atostogų savaitę namelį nuomojome vietovėje, esančioje tarp Lisabonos ir Sintros. Įsikūrėme tarsi namuose, nes čia buvo visi šeimininkės daiktai - seni baldai, knygos, paveikslai, nuotraukos, indai.

Namelyje buvo visko, ko reikia patogiam poilsiui - virtuvė, miegamasis, mažas svečių kambarėlis, vonia. Įsikūrę pasijutome lyg gyventume kaime, nes iš terasos atsivėrė pievos, kuriose ganėsi arkliai“, - apie už 200 eurų (690 litų) savaitei išsinuomotą būstą pasakojo Ž. Vaškytė.

Šeimininkė, kuri lietuviams išnuomojo namelį, gyveno šalia esančiame atskirame name. Keliautojai džiaugėsi, kad portugalė jiems buvo puiki gidė.

„Šeimininkė mums sudėliojo maršrutą po Lisaboną, netgi surašė tramvajų numerius. Ji nuoširdžiai patarė, ką mums derėtų aplankyti“, - sakė Ž. Vaškytė.

Pajuto karališką dvasią

Porai didelį įspūdį paliko ne tik Lisabona, bet ir senas Sintros miestas.

Ant kalvų įsikūrusi Sintra taip pat garsėja pilimis.

„Ant kalvos dunkso net keturios pilys. Jos tarpusavyje dera, nors iš šalies atrodo, kad susijungia skirtingi architektūros stiliai. Tačiau visų neapžiūrėjome, nes stigo laiko.

Apsilankėme toje pilyje, kuri atrodė lyg iš pasakų knygų. Pilyje iš arti galima pamatyti, kaip gyveno karaliai, nes išlikę kambariai su visais baldais, indais. Apžiūrėjus ekspoziciją, jaukioje terasoje esančioje kavinėje išgėrėme kavos ir pasigrožėjome miesto panorama“, - pasakojo televizijos laidos vedėja.

Sutuoktiniams didžiulį įspūdį paliko ir netoli Sintros esantis Kelusas, kuriame kadaise buvo karalių vasaros rezidencija. Dabar išlikę didingi rūmai traukia tik turistus.

„Matyti, kad tų rūmų architektus buvo įkvėpę Versalio rūmai. Keluso rūmai garsėja ne tik įspūdingu fasadu, bet ir veidrodžių salėmis. Regis, rūmuose būtų sustojęs laikas - išlikę karalių apartamentai, erdviame kieme stovi karietos, trykšta fontanai. Aplinką puošia skulptūros, gėlynai“, - pasakojo Ž. Vaškytė.

Po šalį - lėtu tempu

Lankytis pilyse patiko ir televizijos laidos vedėjos sutuoktiniui. E. Lubys netramdė žmonos noro susipažinti su šalies istorija.

„Mūsų norai keliaujant sutampa. Griežto plano, ką turėtume apžiūrėti, neturėjome. Mums norėjosi pajusti istorinį paveldą, sužinoti, kuo gyvena žmonės. Todėl nebuvo dalykų, kurių nesuderintume. Kartu lankėmės muziejuose, pilyse, vienuolynuose. Ne viską apėjome, bet ne viską ir galima suspėti.

Sutarėme, kad mūsų tempas bus lėtas - atostogų. Todėl ramiai apžiūrėjome, ką norėjome“, - atostogomis džiaugėsi Ž. Vaškytė.

Sutuoktiniai jaučiasi įsimylėję Portugaliją. Todėl vėl planuoja atostogas šioje šalyje, nes dar daug vietų neaplankė. Živilė netgi mielai užsuktų ir į tas pačias vietas.

„Saulė, gamtos kvapai ir reginiai greitai paperka“, - įsitikino Portugalijoje viešėjusi garsi pora.

Domitės Lietuvos ir užsienio pramogų pasauliu? Nepraleiskite įdomiausių naujienų, kasdien sekite jas ir socialiniame tinkle „Facebook“!