Italiją drebina San Remo muzikos festivalis: ant scenos debiutavo socialinių tinklų žvaigždė Ch. Ferragni

Garsiausias Italijos San Remo muzikos festivalis, prieš porą metų atvėręs duris į tarptautinę šlovę Romos rokerių ketvertukui „Måneskin“, šiemet kitoks – finaliniame vakare kalbą turėtų pasakyti Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis, nors tam prieštaravo ne vienas Italijos politikas. Prieštaringai sutiktas ir sprendimas konkurso vedėja pakviesti socialinių tinklų žvaigždę, mados ikoną Chiarą Ferragni (35 m.).

Festivalio akimirka.<br> Lrytas.lt koliažas.
Festivalio akimirka.<br> Lrytas.lt koliažas.
 Chiara Ferragni.<br> Zeus/Scanpix nuotr.
 Chiara Ferragni.<br> Zeus/Scanpix nuotr.
 Chiara Ferragni, Amadeus, Gianni Morandi.<br> Zumapress.com/Scanpix nuotr.
 Chiara Ferragni, Amadeus, Gianni Morandi.<br> Zumapress.com/Scanpix nuotr.
 Chiara Ferragni, Amadeus, Gianni Morandi.<br> PA Images/Scanpix nuotr.
 Chiara Ferragni, Amadeus, Gianni Morandi.<br> PA Images/Scanpix nuotr.
 Chiara Ferragni.<br> Zumapress.com/Scanpix nuotr.
 Chiara Ferragni.<br> Zumapress.com/Scanpix nuotr.
San Remo festivalį ves ir mados ikoną Chiarą Ferragni.<br>Zed Jameson/„Broadimage.com“/„Scanpix“ nuotr.
San Remo festivalį ves ir mados ikoną Chiarą Ferragni.<br>Zed Jameson/„Broadimage.com“/„Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Feb 8, 2023, 10:53 AM

73-iasis San Remo dainų festivalis prasidėjo vasario 7-ąją. Nuo 1951-ųjų Šiaurės Italijos pajūrio miestelyje vykstantis konkursas, kuriame visos gyvai atliekamos dainos skamba tiktai italų kalba, pasauliui padovanojo tokias žvaigždes kaip Andrea Bocelli, Eros Ramazzotti ir „Måneskin“.

Be šio festivalio neįsivaizduojamas Italijos pramogų pasaulis. Šis renginys Italijoje kur kas populiaresnis nei pagal jį vėliau sumanyta „Eurovizija“. Būtent San Remo festivalio metu Italijoje savaitei pamirštamos svarbiausios politikos ir kitos aktualijos. Šiemet konkursas – vėl visų dėmesio centre ne tik dėl jame dalyvausiančių populiarių atlikėjų.

Šį kartą festivalyje taip pat bus kalbama ne tik apie muziką. Apie smurtą prieš moteris ketina kalbėti konkurso vedėja, socialinių tinklų žvaigždė italė Ch.Ferragni. Internete maždaug 28 milijonų sekėjų turinčią moterį žurnalas „Forbes“ yra paskelbęs įtakingiausia mados asmenybe pasaulyje.

Ch.Ferragni kartu su festivalio meno vadovu italų TV laidų vedėju Amadeusu (Amadeo Umberto Rita Sebastiani) vedė pirmąjį festvalio vakarą bei diriguos finaliniam. Teigiama, kad daug žiūrovų jos pasirodymo garsiojoje „Teatro Ariston“ scenoje laukė kone labiau nei konkurso dalyvių.

„Prisipažinsiu, kad apie Ch.Ferragni mąsčiau nuo pirmųjų metų, kai buvau pakviestas stoti prie San Remo festivalio vairo, – sakė Amadeusas. – Ji puikiai išmano internetinį verslą, per daugelį metų sukūrė kai ką nepaprasto. Chiara buvo pirmoji, apie kurią pagalvojau ieškodamas vedėjos, bet anksčiau ji festivaliu nesidomėjo. Pastaraisiais metais ėmė jį sekti ir šiemet entuziastingai sureagavo į pasiūlymą būti jo šeimininke“, – sakė jis. 

Daug konkurso gerbėjų sveikino jo organizatorius dėl puikaus pasirinkimo, tačiau netrūko ir tokių, kurie suraukė nosį aiškindami, kad jokios TV laidų vedėjos patirties neturinti, kaprizinga socialinių tinklų žvaigždė neišlaikys tiesioginio eterio egzamino.

„Aš nesu laidų vedėja. Nesu aktorė ar šoumenė. Aš tiesiog būsiu savimi“, – žadėjo Ch.Ferragni, apie kurios stulbinamą sėkmę pasakojantis dokumentinis filmas „Chiara Ferragni – Unposted“ (rež. Elisa Amoruso) 2019 m. buvo pristatytas Venecijos kino festivalyje.

Žiniasklaida dabar spėlioja, ar socialinius tinklus užkariavusi žavioji Chiara po šio pasirodymo taps ir televizijos žvaigžde. Kol kas jai sekasi viskas, ko tik imasi. 2009 m. sukūrusi mados tinklaraštį „The Blonde Salad“ („Blondinės salotos“), kuriame dalinosi stiliaus patarimais ir savo nuotraukomis, ji netrukus atsidūrė ant populiarumo bangos.

2010 m. pradėta gaminti pirmoji Ch.Ferragni batų kolekcija, nuo kurios prasidėjo jos mados imperija. 2013 m. atsirado prekės ženklas „Chiara Ferragni Collection“, atpažįstamas iš mėlynos akies simbolio. 2017 m. mados tinklaraštininkė atidarė savo pirmąją parduotuvę Milane, vėliau – kituose pasaulio didmiesčiuose. Vos po keleto metų Ch.Ferragni jau džiaugėsi milijonine apyvarta.

Manoma, kad jos sukurtos verslo imperijos vertė dabar gali siekti 40 mln. eurų. Remiantis socialinės žiniasklaidos analizės ir stebėjimo svetaine „Hopper HQ“, kuri kasmet skelbia pelningiausių interneto profilių pajamas, Ch.Ferragni už vieną įrašą socialiniuose tinkluose gali uždirbti apie 82 000 dolerių.

2018 m. ji ištekėjo už garsaus Italijos reperio, 14 milijonų sekėjų internete turinčio Fedezo (Federico Leonardo Lucia), su kuriuo susilaukė sūnaus Leone ir dukros Vittorios. Vaikai taip pat greitai tapo socialinių tinklų žvaigždutėmis.

„Ferragnes“ vadinamas ketvertukas sekėjus dosniai lepina privataus gyvenimo akimirkomis, dažnai sulaukdamas ir aštrios kritikos, kad viską daro tik reklamos tikslais. Diskusijų sukėlė net Ch.Ferragni sprendimas visą San Remo festivalyje uždirbtą honorarą (spėjama, kad jis sieks 100 000 eurų) skirti nuo smurto nukentėjusioms moterims paremti.

Šis socialinių tinklų žvaigždės sprendimas populiariam festivaliui suteikė naujų spalvų, tačiau kritikai ėmė piktintis, kad geri darbai turi būti daromi tyliai. Ch.Ferragni atkirto, kad tik viešas pavyzdys gali tapti įkvėpimu kitiems.

„Didžiuojuosi galėdama pranešti, kad visą San Remo festivalyje uždirbtą honorarą paaukosiu asociacijai „Moterų tinklas prieš smurtą“, kuri visoje Italijoje valdo daugiau nei 100 kovos su smurtu centrų ir daugiau nei 60 prieglaudų, – pareiškė populiari moteris. – Italijoje šiandien labiau nei bet kada reikia padaryti ką nors konkretaus, kad būtų sustabdytas vyrų smurtas prieš moteris.“

Kalbėdama apie tai ji vilkėjo palaidinę su užrašu „Girls supporting girls“ („Merginos palaiko merginas“). Neabejojama, kad apie tai ji prabils ir nuo festivalio scenos.

„Fizinį smurtą lengviau atpažinti. Man svarbiau kalbėti apie psichologinį smurtą, kurio auka buvau tapusi ir pati, – sakė Ch.Ferragni. – Tokio elgesio negalima toleruoti. Jį reikia atpažinti, kad galėtum pasakyti: „Aš to nenusipelniau“. Manau, kad beveik visos mano pažįstamos moterys kai kuriuose santykiuose buvo tapusios vyrų smurto aukomis. Noriu, kad Italijos visuomenė kuo daugiau apie tai žinotų. Būtent dėl to sutikau tapti viena konkurso šeimininkių“.

Tai ne pirmas kartas, kai milijonus sekėjų turinti Ch.Ferragni savo įtaką panaudoja kilniems tikslams. Prasidėjus koronaviruso pandemijai ji kartu su vyru paaukojo 100 000 eurų Milano šv.Rapolo ligoninės Intensyviosios terapijos skyriui. Aukojimo platformoje „Gofundme“ paskelbę pinigų telkimo akciją per trumpą laiką jie surinko 4,5 milijono eurų. Dabar atėjo laikas dar kartą įrodyti, kad kai kurių žmonių dėl tuštybės kritikuojamas nuomonės formuotojo darbas gali būti naudingas.

Ch. Ferragni paskelbė, kad šiam konkursui ją rengia garsiausi mados namai – „Dior“ ir „Schiaparelli“.

„Su abiem šiais prekės ženklais mano santykiai puikūs. Nekantrauju parodyti, ką sukūrėme kartu“, – rašė ji socialiniame tinkle „Instagram“.

Per penkis festivalio vakarus, kuriuos tiesiogiai transliuos Italijos nacionalinė televizija „RAI1“, savo dainas pirmą kartą pristatys 28 atlikėjai, o laimėtojas pelnys kelialapį į „Eurovizijos“ dainų konkursą. Festivalyje svečių teisėmis pasirodys ir grupė „Måneskin“, 2021-aisiais tapusi jo laureatu. Stulbinamu greičiu visame pasaulyje išgarsėję Romos rokeriai, ką tik išleidę albumą „Rush!“, sakė, kad visuomet mielai žengia į talentų kalve vadinamą garsiąją „Teatro Ariston“ sceną.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.