I. Juciūtė įgyvendino savo svajonę ir pasinėrė į prieskonių verslą: „Norėjau sukurti tai, ko prekyboje nėra“

Žinoma kulinarė, televizijos laidų vedėja ir tinklaraštininkė Ilona Juciūtė drąsiai tikina, jog maisto gaminimas – tarsi oras, kuriuo ji kvėpuoja. Nebūna nė dienos, kuomet moteris nesisuktų virtuvėje, nesvarbu, ar tą darytų namuose, ar filmavimo aikštelėje, ji nuolat kuria receptus, išbando naujus patiekalus ir derina skirtingus produktus, virstančius į gastronominį šedevrą. Būtent tokios kulinarinės paieškos ją atvedė iki svajonės įgyvendinimo – savo kurtos prieskonių linijos „Beriu“.

 I. Juciūtė.<br> T. Petrovskio nuotr.
 I. Juciūtė.<br> T. Petrovskio nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 1, 2023, 1:42 PM, atnaujinta Dec 1, 2023, 1:43 PM

Šeštadienio popietėmis prie televizoriaus ekranų žiūrovus kviečia „Lietuvos ryto“ televizijos laida „Gyvenimas versle“, kur uždangas į nematomą savo veiklų pasaulį praskleidžia šalyje puikiai žinomi prekiniai ženklai. Nors žodyne žodis „verslas“ apibūdinamas kaip veikla, suteikianti pirkėjams prekes ir paslaugas, tačiau iš tikrųjų už to slypi kur kas daugiau. Už kiekvienos sėkmingos verslo istorijos yra žmonės, nuolatiniai sprendimai ir iššūkiai, su kuriais tenka susidurti vystant savo mylimą veiklą.

Šios savaitės laidos herojė – puikiai žinoma kulinarinių laidų vedėja ir receptų knygų autorė Ilona Juciūtė, kuri prieš aštuoniolika metų pradėjusi savo tinklaraščio „Skanus gyvenimas“ veiklą, aistrą maisto gamybai pavertė pagrindiniu pragyvenimo šaltiniu.

„Kai gimė antra dukra, tokio tipo tinklaraščių Lietuvoje buvo vos keli ir pagalvojau, kad reikėtų dėl savęs išsisaugoti visus receptus, jog jų nepamirščiau. Taip pradėjau fotografuoti, rašyti ir pildyti tinklaraščio turinį, o paskui pamačiau, kad žmonėms įdomu, jie gamina, aš gaunu atgalinį ryšį“, - laidoje pasakos pašnekovė.

Ilona pripažįsta esanti azartiška moteris, todėl kai sulaukė dėmesio, užsidegė tinklaraščio veiklą aktyviai tęsti ir šiandien gali džiaugtis prikaupusi daugiau nei 2 tūkstančius receptų. Negana to, būtent tai jai atvėrė kelią į televiziją, sulaukiant kvietimo tapti laidos „Virtuvės istorijos“ vedėja.

„Televizijoje dirbu aštuntus metus, tačiau kaskart važiuodama į filmavimą vis kartoju tą pačią pasisveikinimo su žiūrovais frazę, kad tik jos nepamirščiau. Kartais jaudinuosi labiau, kartais mažiau, bet tai ką darau, man labai patinka ir tikiuosi, jog tai matosi ekrane“, - atviravo moteris.

Nors veiklos Ilonai netrūksta, netrukus jos gyvenimą papildys nauja rolė – verslininkės. Moteris neslepia dar nespėjusi šito įvardžio prisijaukinti, tačiau sukurta prieskonių „Beriu“ linija buvo sena jos svajonė, realybe virtusi it netikėta gimtadienio dovana.

„Jeigu atvirai, verslininkė iš manęs nekokia, bet man labai patinka kurti dalykus ir juos įgyvendinti. Viena iš svajonių buvo turėti savo produktus, todėl šią vasarą su dviem bičiulėmis išvažiavus švęsti gimtadienio, aš joms garsiai apie tą svajonę prasitariau. O kadangi viena draugė yra puiki marketingistė, kita – organizatorė, tai mes visos trys susijungėm ir ant smėlio nusipiešėm produkto pakuotę“, - pasakojo kulinarė.

Kadangi Ilona pati daug gamina, ji norėjo, kad ir kitiems būtų paprasta suktis virtuvėje, kad pasitelkus prieskonius, lengvai atsiskleistų maisto skonis, jį būtų galima paryškinti, pagerinti, o kartais galbūt net ir pataisyti. Visgi ieškant tinkamiausios receptūros, teko nuvykti net į užsienį bei sukurtus mišinius ne kartą perkurti iš naujo, kol rezultatas tenkino kulinarės poreikius.

„Mes pradėjom nuo idėjos, nuo pakuočių, o tuomet ėmėmės pačių prieskonių gamybos. Man svarbu, kad jie būtų ryškūs, turėtų daug skonio, kad atsidarius indelį matytum, iš ko jie pagaminti. Keliavom į Vokietiją, uostėm, ragavom, kūrėm mišinius, kuriuos atsivežėm į Lietuvą. Tai reikalavo didžiulio darbo, nes turi mišinį, sumaišai jį, pavyzdžiui, su vištieną, bet gaunasi ne tai, ko norėjai. Ir vėl tą eksperimentą kartoji. Norėjau prieskonių, kurių prekyboje nėra, pavyzdžiui skirtų kepiniams, pynėm ar mano firminėms cinamoninėms bandelėms“, - teigė Ilona.

Kita laidos tema: šeimyninis verslas mažame miestelyje

Šeimyninis duetas Ieva ir Mykolas Lučiūnai Širvintose įkūrė gero maisto namus „Alkanas briedis“, į kuriuos plūsta žmonės iš visos Lietuvos. Nors verslas jau skaičiuoja antrus metus, naujosios patalpos ant tvenkinio kranto atvertos vos prieš mėnesį, tarsi išankstinę kalėdinę dovaną padarant širvintiškiams.

„Viskas prasidėjo nuo mūsų draugystės, o po to, kai Mykolas pasipiršo, ėmėm galvoti, kur norėtume kurti šeimą, kur gyventi. Norėjom pabėgti iš Vilniaus, todėl grįžome į Mykolo gimtąjį kraštą ir taip čia gimė šeimos grill restoranas“, - laidoje pasakojo Ieva.

Nors pašnekovai neslepia, kad nėra lengva, kai darbas persipynęs su asmeniniu šeimos gyvenimu, tačiau versle jiedu aiškiai pasiskirstę atsakomybės: Ieva rūpinasi marketingu, reklama bei finansais, o Mykolas, kaip profesionalus mėsininkas, pabaigęs maisto technologijos mokslus mėsos kryptyje, vadovauja virtuvėje, bare ir restorano viduje.

„Pavadinimas atsirado iš to, kad širvintiškiai buvo alkani pramogų, o Širvintų herbe yra briedis. Patys pirmi mėnesiai nebuvo lengvi, bet širvintiškiai džiugiai priėmė mus. Mažo miestelio privalumas, kad čia greitai sklinda žinios, žmonės stebi naujienas, domisi, kas naujo jų mieste vyksta. Dar kol vyko statybos, jau sulaukdavom klausimų, kada atsidarysim“, - teigė Mykolas.

Kita laidos tema: mineralinis vanduo, praturtintas natūraliais skoniais

Iš „Birštono mineralinių vandenų“ gamyklos į parduotuvių lentynas atkeliauja visiems puikiai pažįstamas vanduo, pažymėtas „Akvilės“ prekės ženklu. 50 metrų gylyje aptinkamas natūralaus mineralinio vandens gręžinys dovanoja mineralinių medžiagų ir elektrolitų prisotintą vandenį, kuris ypatingos technologijos dėka yra išpilstomas visiškai nepakitęs. Tačiau ieškant būdų, kaip žmones paskatinti gerti daugiau vandens, burbuliukus nuspręsta pagardinti natūraliais aromatais, taip pristatant naujų skonių mineralinio vandens linijas.

„Mes galvojom, kaip paskatinti žmones gerti daugiau vandens, nes naujausi tyrimai rodo, kad pakankama hidratacija gali prailginti žmogaus amžių. Nusprendėme įdėti natūralių aromatų, kurie neturi kalorijų, cukraus, saldiklių. Tai tas pats, kas gertum vandenį, tik su šiek tiek burbuliukų ir natūraliu aromatu“, - laidoje pasakos „Birštono mineralinių vandenų“ direktorė Aistė Pranckuvienė.

Pasak maisto ir gėrimų technologų, prisidėjusių prie naujų skonių atsiradimo, svarbu atsižvelgti į vartotojų norus. Testavimo tyrimų procesai užtrunka apie 6-8 mėnesius, kol randami geriausi deriniai, o ir siekiant išsaugoti natūralumą, didelis darbas nuveikiamas iš vaisių išgaunant esencijas.

„Pirmiausiai yra surandami patys geriausi vaisiai ir iš jų išgaunamos natūralios esencijos. Procesas yra sudėtingas, nes svarbu išgauti ne tik skonius, bet ir nepakenkti maistinėms vaisių savybės. Šis procesas turi būti ypatingai apgalvotas, nes kai bandome išgauti skonius, turime išgauti ir jų kvapą, todėl tokia esencija paskatintas mineralinis vanduo dar ir kvepia vaisiais“, - teigė maisto ir gėrimų inovacijos bendrovės „Innobev“ vadovas Eli Farraggi.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.