Užsienyje Lietuvos vardą garsinantis dizaineris M. Janušauskas vengia viešumo

Jis – jaunas, talentingas ir ambicingas. Jo skvarbus žvilgsnis palydi kone kiekvieną praeivį, įvertina jo išvaizdą, drabužius. Jis kasdien kolegiškai spaudžia rankas tiems, kuriuos matome televizijos ekranuose, kurių nuotraukos puošia spindinčius mados žurnalų viršelius. Jis – neseniai tarptautinį pripažinimą pelnęs drabužių dizaineris Marius Janušauskas, apie kurį kalba pasaulis, tačiau Lietuva jo vardo dar nespėjo įsiminti.

Daugiau nuotraukų (1)

Monika Svėrytė

2012-08-30 20:02, atnaujinta 2018-03-17 01:17

Niekuomet grožiui, kokybei ir nuoširdumui „ne“ nesakantis dizaineris prisipažįsta – viešumas nėra pagrindinis jo tikslas, o kopimas karjeros laiptais yra daug svarbiau nei garbės troškimas.

Marius vizualiaisiais menais susidomėjo dar vaikystėje. Jis baigė dizaino studijas Vilniuje, vėliau mokėsi prestižinėje Antverpeno karališkojoje vaizduojamųjų menų akademijoje Belgijoje. Gyvenimas mados pasaulyje, jo manymu, nėra tiesiog pasirinkimas. „Tai – mano pašaukimas“, – portalui lrytas.lt patikino jis.

Sulaukė tarptautinio pripažinimo

Maždaug prieš mėnesį 32 metų iš Klaipėdos kilęs, tačiau šiuo metu Belgijoje gyvenantis vyras tapo vienu iš pagrindinių nugalėtojų Italijoje, Triesto mieste vykusiame jaunųjų talentų rėmimo konkurse „International Talent Support“ (ITS). Tai – vienas svarbiausių mados apdovanojimų pasaulyje, į kurį kasmet susirenka tūkstančiai jaunų mados, juvelyrikos ir aksesuarų dizainerių. Jie pateikia savo darbus komisijos verdiktui ir tuomet laiko kumščius: pateks į tolimesnę atranką ar ne. „Vien dalyvavimas konkursinėje programoje reiškia talento pripažinimą, todėl patekimas į finalą man buvo didelis laimėjimas“, – emocijų po konkurso neslėpė Marius.

Po sėkmingo pasirodymo savo drabužių kolekcija sužavėjęs komisijos vertintojus Marius tapo vienu iš dviejų konkurso nugalėtojų. Lietuviui buvo įteiktas specialus „Diesel“ prizas – 25 tūkst. eurų (apie 86 tūkst. litų) premija bei pusę metų truksiantis kontraktas su kūrybine „Diesel“ komanda.

Pasak jo, ITS širdimi vadinama Barbara Franchin drauge su specialistų komanda kasmet dar prieš paskelbiant paraiškų priėmimą keliauja į keletą prestižinių mados mokyklų Anglijoje ir Belgijoje. Ten jie susitinka su konkurse dalyvauti norinčiais studentais, susipažįsta su jų darbais. Vėliau atsirenka stipriausius kandidatus ir paskelbia išankstinį dalyvių sąrašą. „Mano darbas sudomino komisiją, pakliuvau į tą sąrašą, vėliau buvau atrinktas į finalą, – pasakojo jis ir prisiminė ilgai trukusį pasiruošimą konkursui. – Konkursui teko ruoštis keletą mėnesių. Reikėjo atlikti keletą papildomų projektų su „Diesel“, „Vogue“ ir „Avery Dennison“.

Dizaineris ir anksčiau yra dalyvavęs įvairiuose konkursuose, tačiau jo pasirodymas ITS, kaip pats sako, pranoko visus lūkesčius. Pasak jo, į Triestą susirinko itin profesionalūs dizaineriai, kiekvienas jų buvo kruopščiai pasiruošęs. „Tai, ką daro ši organizacija, yra velniškai profesionalu. Džiaugiuosi ir savo darbo pristatymu. Buvau įvertintas ir dėl to esu patenkintas“, – pasakojo Marius.

Daugiau nei prieš mėnesį jam buvo pasiūlyta stažuotė „Balenciaga“ mados namuose, tačiau pasiūlymo dėl asmeninių priežasčių Mariui teko atsisakyti. Tuo tarpu „Diesel“ prizą dizaineris vertina kaip puikią paramą, kuri suteikia ne tik stažavimosi galimybes, bet ir puikią pradžią startui. „Esu laimingas, nes galiu didžiuotis, kad mane mokė gyvos mados legendos, tokios kaip Walteris van Beirendonckas ar Dirkas van Saene'as“, – pasakojo jis. Ir tai – tik dalis žmonių, su kuriais Mariui teko dirbti. Jo darbus vertino tokie mados specialistai, kaip Rafas Simonsas („Dior“), Lucas Ossendrijveras („Lanvin“), Renzo Rosso („Diesel“), Sara Maino („Vogue“), Marina Abramovič ir daugelis kitų autoritetingų mados pasaulio atstovų. 

Būti stilingam nelygu gražiai rengtis

Pasak Mariaus, būti stilingam ir gražiai rengtis nėra vienas ir tas pats. Stilingas žmogus pirmiausia turi būti originalus. „Skoningai suderintas ansamblis man nėra stilinga išvaizda. Tai viso labo geras drabužių pasirinkimas arba parinkimas. Stilingas žmogus tai – asmeninė studija. Tai pasiektas balansas tarp vidaus ir išorės“, – mano jis.

Paklaustas, kaip jis pats apibūdintų savo dėvimų drabužių stilių, Marius atsakė, kad jam labai sunku įkomponuoti save į kokius nors konkrečius stiliaus rėmus. „Kaip ir daugelis mados žmonių, dėviu skirtingus drabužius atsižvelgdamas į sezoną, pritaikau juos pagal progą ir nuotaiką. Esu drabužių dizaineris, todėl stilius man nerūpi. Mane domina kokybiška tekstilė, drabužių kirpimas, atspaudas ir pan.“, – sako jis.

Domisi ne tik mada

Nors didžioji Mariaus gyvenimo dalis sukasi aplink mados pasaulį, jis taip pat domisi literatūra, muzika, teatru, filosofija. Tarp jį dominančių temų taip pat galima rasti ir sodininkystę bei religiją, jam nesvetimas ir psichologijos mokslas. „Domiuosi daug kuo. Visa tai praturtina mano pasaulį“, – sako jis.

Artimiausiu metu Marius planuoja į Klaipėdos Mažosios Lietuvos muziejų pargabenti atkurtą Mažosios Lietuvos XIX a. vid. pamuštinį kostiumą. Pasak muziejaus Etnografijos skyriaus vedėjos Aušros Kavaliauskienės, tai – labai vertingas eksponatas, kadangi šio laikotarpio kostiumai muziejuje nesaugomi.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.