Žinomi kauniečiai domėjosi, ar lietuviška virtuvė gali būti sveika

Lietuviška virtuvė riebi, kaloringa ir nesveika? Mitybos specialistė Vaida Kurpienė ir restoranas „Bernelių užeiga“ užsibrėžė įrodyti, kad lietuviška virtuvė gali būti ir skani, ir sveika. „Mūsų kulinarinis paveldas – tai ne tik cepelinai ir bulviniai blynai. Lietuviškoje virtuvėje yra labai daug vertingų produktų ir patiekalų, reikalingų mūsų organizmui“, – kalbėjo V.Kurpienė.

Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Vakaro akimirka.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (37)

Iveta Skliutaitė

Nov 7, 2016, 6:34 PM, atnaujinta Apr 18, 2017, 2:52 PM

Pirmadienio vakarą į Kauno senamiestyje įkurtą restoraną rinkosi tie, kurie domisi ne tik sveika mityba ir gyvensena, bet ir tie, kurie mėgsta skaniai, sočiai pavalgyti bei pasimėgauti lietuviška virtuve. Tarp svečių buvo verslininkas ir laidų vedėjas Gediminas Juodeika, modelis ir dainininkė Viktorija Vaičaitė, aktoriai Ugnė Žirgulė, Sandra Daukšaitė-Petrulėnė, Justė Zinkevičiūtė, Šarūnas Banevičius, Jonas Gricius, sveikatos laidų vedėja Rima Balanaškienė, renginių organizatorė Gintarė Kreipavičiūtė.

„Nors dar amžiaus pradžioje kaloringi patiekalai puikiai tiko sunkų fizinį darbą dirbantiems valstiečiams, šiandien privalome keisti mitybos įpročius. Tiems, kam sveiki patiekalai asocijuojasi su salotomis ir liesa mėsa, norime įrodyti, jog sveiki patiekalai nebūtinai turi būti tik šviežių salotų.

Pavyzdžiui, lydytame svieste kepti grybai ar mėsa yra ne tik skanu, bet ir sveika. Lydytame svieste yra mažiau cholesterolio nei įprastame svieste, jis neturi trans-riebalinių rūgščių ir tinka kaitinti net iki 250 laipsnių karščio temperatūroje“, – pasakojo V.Kurpienė. Ji kartu su restorano virtuvės meistre Odeta Vosyliene gamino šilbaravykius svieste.

V.Kurpienės teigimu, ieškoti naujų sveikos lietuviškos virtuvės skonių paskatino atlikta apklausa, parodžiusi, jog lietuviai vis dažniau vengia lietuviškų patiekalų, manydami, kad jie nėra sveiki.

„Žmonės domisi sveika mityba, nors kartais neatsisako kaloringesnio patiekalo, todėl gimė idėja papildyti meniu sveikos mitybos specialistės rekomenduojamais patiekalais ir patarimais. Tačiau iš šio sąrašo tikrai neišbraukėme ir kiek sunkesnių tautinio kulinarinio paveldo patiekalų“, – sakė O.Vosylienė.

„Cepelinų ar kitų lietuvių mėgstamų nacionalinių patiekalų nereikia atsisakyti, jei kiekvieną dieną skiriate pakankamai mitybai. Kartą per mėnesį galima save pamaloninti cepelinais su spirgučiais“, – sakė V. Kurpienė.

Sveikos mitybos specialistė įvardijo dalį ant mūsų stalo sutinkamų patiekalų, kuriuos ji priskiria sveikai virtuvei – tai silkė, liežuvis, baltas keptas sūris, lietuviškos sezoninės daržovės.

„Lietuvių mėgstama silkė yra net sveikesnė už lašišą. Joje yra daug omega 3 riebalų rūgščių, reikalingų mūsų smegenų veiklai, mažinti uždeginius procesus organizme ir stiprinti imunitetą. Žuvį lietuviams rekomenduojama valgyti bent 2 kartus per savaitę,“ – kalbėjo V. Kurpienė.

Į renginį atvykusius svečius nustebino tai, jog silkė su bulve priskiriami prie sveikų patiekalų. Kitaip nei virta bulvė, keptoje ant grotelių ar išvirtoje su lupena bulvėje išlieka kur kas daugiau vitaminų ir skaidulų.

Lietuviškos šakninės daržovės yra maistingos ir turtingos vitaminų, tačiau, jeigu atrodo nusibodusios, V.Kurpienė patarė pasigaminti kažką naujo, pavyzdžiui prisiminti ropę, kurios skonis daugeliui lietuvių atrandamas iš naujo. Jos teigimu, dar vienas svarbus akcentas, ką reikia žinoti gaminant sveikiau, – tai augalinės kilmės produktų apdorojimas.

„Reikia kepti, virti ar troškinti taip, kad grūdai būtų kietoki, o daržovės traškios – tinkamai paruoštuose produktuose išlieka daug daugiau vertingų medžiagų. Be to, jie ilgiau virškinami, tai reiškia, kad organizmas ilgiau palaiko reikiamą energijos kiekį“, – mokė žinovė.

Būtina mūsų raciono dalis ir raugintos daržovės, kurios kupinos vitamino C ir gerųjų bakterijų.

G.Juodeika sveikai maitinasi jau ketvirtus metus. Vyro valgiaraštyje neliko riebių patiekalų, alkoholio, jis mažiau vartoja saldumynų. Kaunietis mėgsta daržovių patiekalus, košes, žuvį ir mėsą. Sveika mityba G.Juodeikai padėjo atsikratyti maždaug dviejų dešimčių kilogramų.

Žirgulė tikino, jog niekada nemaniusi, kad lietuviška virtuvė yra riebi ir pernelyg soti.

„Daugybę metų buvau vegetarė. Dabar mano ant mano stalo mėsos galima rasti, tačiau nevalgau riebių patieklaų, lašinių. Mėgstu daržoves, vaisius, iš kurių galima paruošti įvairiausių pateikalų“, – kalbėjo aktorė.

J.Zinkevičiūtė tikino, kad lietuviška virtuvė jai labai artima. Mėgstamiausias aktorės nacionalinis valgis – kepti cepelinai. 

„Žinau, kad jais pasilepinti galiu ne dažniau nei kartą per mėnesį. Jais nepiktnaudžiauju“, – tikino aktorė.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.