Parodoje, į kurią susirinko kviestinė publika, mergina pristatė 15 tapybos aliejumi ant drobės darbų. Juos sukūrė per pastaruosius pusantrų metų.
„Mano kūrybos centre karaliauja moteris. Būtent jos pasaulis man leidžia geriausiai perteikti vidinį ir išorinį grožį, trapumą, apdaro subtilumą, eleganciją, stilių, švelnumą“, – neslėpė kūrėja.
Po Dvynių ženklu gimusi 28-erių Monika save vadina įvairialype asmenybe: galinčia būti ir ramia romantike, ir nutrūktgalve ekstremale, kuriai niekada netrūksta naujų idėjų.
Odontologės ir tapytojos vaidmenis keičiančiai autorei persikūnijimo tema labai natūrali. Būtent tai atspindi ir parodos pavadinimas „Aš, kita aš ir Ji“.
„Aš – odontologė, kita aš – tapytoja, ir Ji – moteris mūza drobėse“, paprastai ir suprantamai aiškino Monika.
Autorė neslėpė, kad ji nėra profesionali dailininkė ir šio meno net nesimokė jokioje mokykloje. Pirmąsyk teptuką ir dažus į rankas Monika paėmė darželyje. Tuomet ji dalyvavo ne viename vaikų piešinių konkurse. Vėliau ji savo laisvalaikį skyrė judesiui, lankė baletą, breiką, sportinę aerobiką.
„Pirmieji mano, kaip tapytojos, bandymai sutapo su odontologijos studijų pabaiga prieš oenkerius metus. Jaučiausi kiek pasimetusi – mokslai baigti, bet kur ir kaip save realizuosiu, dar nežinojau“, – prisiminė M.Pitkauskaitė.
Pirmasis kaunietės darbas gimė kiek netikėtai. Pamačiusi jai patikusį paveikslą, ji suprato, kad pinigine prasme jis neįkandamas.
Tačiau ji nenuleido rankų ir nutarė panašų paveikslą nupiešti pati. Nusipirko drobę, teptuką, dažų. Ir po kelių savaičių tas paveikslas jau kabojo ant Monikos namų sienos.
Sulaukusi puikių bičiulių atsiliepimų, mergina į tapybą leidosi vis giliau. Pomėgis piešti netruko virsti aistra.
„Paimti į rankas teptuką nebuvo lyg iš dangaus nukritęs dalykas. Odontologės darbe kasdien naudoju itin didelio tikslumo reikalaujančius instrumentus, juk esu pasirinkusi estetinės-funkcinės odontologijos kryptį, todėl ten taip pat taikau spalvas, kuriu formas.
Skirtumas tas, kad odontologijoje būtin remtis griežta teorija, mokslo naujovėmis.
Tapydama pailsiu nuo visų teorijų, taisyklių, apibrėžimų. Tapyba man – visiška laisvė ir vienas geriausių meditacijos būdų“, – pasakojo autorė.
Monika prisipažino, jog paveiksluose derindama spalvas mintyse iš karto mato ir interjerą, kuriame atsiras jos darbas. Būtent dekoratyviniais darbais ar vienetinėmis interjero detalėmis, o ne meno kūriniais savo paveikslus vadina M.Pitkauskaitė.
Kaunietės paveikslai puošia ne tik jos, bet ir artimųjų bei bičiulių namus. Ne vieną darbą ji padovanojo ir net pardavė.
Monika paveikslą yra nutapiusi ir savo mylimajam D.Matijošaičiui.
„Pernai Kalėdų proga Dainiui padovanojau paveikslą, kuriame matomas automobilis ir moteris. Visi žino jo aistrą automobiliams, todėl, ką tapyti ant drobės mylimajam nekilo klausimų. O be moters, kaip minėjau, savo paveikslų neįsivaizduoju“, – kalbėjo M.Pitkauskaitė.
Pradedančiosios menininkės teigimu, iš širdies draugo ji sulaukia ir pagyrų, ir kritikos. Nors dėl ne itin palankaus įvertinimo mergina kartais įsižeidžia, tačiau vėliau supranta, kad pastabos verčia ją augti, tobulėti, dar labiau stengtis.
M.Pitkauskaitė atviravo, jog su D.Matijošaičiu netrukus kelsis į naujus namus, kurių sienas, kaip abu sutarė, puoš jos kurti paveikslai.
Į parodos atidarymą atvyko M.Pitkauskaitės mylimasis D.Matijošaitis, Kauno meras Visvaldas Matijošaitis su drauge Loreta Stonkiene, verslininkas Šarūnas Matijošaitis su žmona Rasa, „Mis Lietuva“ Rūta Elžbieta Mazurevičiūte.
Paroda „Aš, kita aš ir Ji“, Kaune, Pilies g. 1, laikinai sukurtoje galerijoje veiks iki gruodžio 1 dienos.