Goda Alijeva prabilo apie ryšį su tėvais ir atžalomis: „Tik tapus mama aš suvokiau“

„Man šeima yra viso ko pagrindas ir pats svarbiausias dalykas gyvenime“, – tokiais žodžiais pokalbį pradeda grupės „69 danguje“ atlikėja Goda Alijeva (37 m.).

Goda Alijeva su vaikais turi ne vieną tradiciją.<br> lrytas.lt koliažas.
Goda Alijeva su vaikais turi ne vieną tradiciją.<br> Soc. tinklo nuotr.
Goda Alijeva.<br>lrytas.lt archyvo nuotr.

Jun 28, 2023, 9:00 AM, atnaujinta Jun 28, 2023, 10:04 AM

Nuo pat pirmų nėštumo dienų, kuomet, prieš 13 metų, ji sužinojo, kad laukiasi dukros Tėjos, suprato, jog nenori praleisti jautriausių ir gražiausių vaikų augimo ir brandos etapų. Dėl šios priežasties ji tiek Tėją, tiek Amilį (8 m.) pirmuosius jųdviejų gyvenimo metus augino pati be niekieno pagalbos.

„Nusprendžiau, kad būsiu ta mama, kuri bus namuose su vaiku pirmus du jo gyvenimo metus, kuri virs tas košytes, stebės jo raidą ir džiaugsis kiekvienu jo tobulėjimu. Džiaugiuosi, nepraleidusi pirmų jų atsisėdimų, atsistojimų, žingsnių ar dantukų dygimų. Visuomet buvau šalia ir tai man buvo be galo svarbu“, – pasakojo ji.

Tai, kad šeima svarbiau už bet ką Goda jautė ir vaikystėje. Tokį pavyzdį jiems su broliu rodė tėvai. Godos vaikystė prabėgo viename iš Kauno daugiabučių. Nors ir, kaip pati juokauja, buvo asfalto vaikas, laisvomis akimirkomis tėvai stengėsi ugdyti atžalų meilę gamtai – juodu su broliu veždavosi uogauti ar iškylauti.

„Buvome asfalto vaikai, neturėjome didelio kiemo ar gamtos, tačiau tuo metu miestuose taip gyveno daugelis. Kadangi mano tėtis – tikras gamtos mylėtojas, tai mūsų vaikystė savaitgaliais prabėgdavo gryname ore. Visi drauge vykdavome grybauti, uogauti ar nakvynei su palapinėmis. Jei ir neskirdavome laiko išvykoms, išeidavome pasivaikščioti po parkus“, – į prisiminimus apie vaikystę pasinėrė žinoma moteris.

Iki šiol dainininkė sako mėgstanti laisvas dienas leisti ne miesto šurmulyje, o gamtoje. Prie to pratina ir savo vaikus Tėją ir Amilį. Su jais Goda vasaromis taip pat leidžiasi į nuotykius gryname ore.

„Kiekvienas žmogus dalelę savo šeimos tradicijų atsineša ir į suaugusio žmogaus šeimą. Ir man tai įvyko natūraliai. Mano tėvai yra tie žmonės, kurie be galo myli gamtą ir nuo pat vaikystė aš atsimenu šeimos išvykas prie ežero ar upės, grybavimą, uogavimą, žvejybą...

Pasąmonėje aš dabar tai skiepiju savo vaikams, kadangi man patinka taip leisti laiką. Vasarą turime tradiciją dažnai išvykti į gamtą su palapinėmis, skautiškai, be jokių patogumų išsikepti maisto, išmiegoti palapinėje, maudytis ežere kelias dienas. Manau, kad jie suaugę taip pat kartos šią iš vaikystės atsineštą tradiciją ir išugdytą meilę gamtai“, – pasakojo ji.

Dar vienas šeimos pomėgis – kelionės. Goda sako, jog ir išvykose ji su atžalomis turi savų tradicijų. Viena jų – aplankyti bent vieną tos šalies muziejų.

„Visur, kur tik bekeliautume, aplankome bent vieną tos šalies muziejų. Nors vaikams kol kas nelabai patinka ši tradicija, bet, manau, ilgainiui pradės patikti. Tėja dabar yra paaugliukė, jai tai atrodo nuobodu, tačiau prikalbiname ir visi drauge tokiu būdu stengiamės pažinti šalies kultūrą bei istoriją“, – kalbėjo ji.

Tradicijos, pasak Godos, yra būtinos kiekvienoje šeimoje. Jas atlikėja puoselėja ir namuose.

„Vakare, kad ir kas atsitiktų, mes prisėdame vakarieniauti prie bendro stalo. Tvarkingai susirenkame susitartą valandą, prie stalo būname be telefonų, pasikalbame, kokia diena kam buvo ir mėgaujamės maistu“, – šyptelėjo ji.

Goda neslepia, jog gimus vaikams į tėvų ir vaikų santykius ėmė žvelgti kiek kitokiu žvilgsniu. Tai ją su tėvais dar labiau suartino.

„Tik tapus mama aš suvokiau, koks yra svarbus tėvų vaidmuo vaikų gyvenime. Kad ir kas beatsitiktų – jie visuomet bus šalia vaikų, juos palaikys ir sėkmėje ir bėdoje. Tai suteikia tokį didelį saugumo jausmą, kad aš visapusiškai noriu tą patį suteikti savo vaikams. Kai esi brandus į viską žiūri kitaip – giliau, supratingiau“, – kalbėjo ji.

Artimą ryšį su tėvais palaikanti dainininkė sako tėvus aplankanti labai dažnai.

„Tėvai gyvena šalia manęs, tai man labai patogu dažnai pas juos užsukti ir vaikai su dviračiais gali pas juos nuvažiuoti. Toks geras jausmas yra nuvykti pas tėvus ir pasijausti vėl vaiku – pavalgyti vakarienę, pasišnekėti, paklausti, kaip jiems sekasi. Su laiku vis labiau imu vertinti tas akimirkas, kurias leidžiu su jais. Praeiti metai man ir grupės merginoms buvo labai skaudūs, kupini netekčių ir tai privertė susimąstyti, kaip reikia vertinti tai, ką šalia savęs turime ir tuo džiaugtis“, – kalbėjo G.Alijeva.

Iki šiol Godos tėtis puoselėja tradiciją dukrą su atžalomis šeštadieniais pakviesti pusryčių ir palepinti blynais.

„Visą vaikystę ir net iki pat dabar mūsų šeimoje yra tradicija, kad šeštadienį ryte lietinius blynus kepa mano tėtis. Tai yra patys skaniausi blynai pasaulyje, kokius tik esu valgiusi. Čia yra dar viena mano šeimos tradicija, puoselėjama iki dabar“, – su šypsena pasakojo ji ir pasidalijo savo ir vaikų mėgiamu receptu.

Godos Alijevos varškės apkepo su konservuotais persikais receptas

Reikalingi produktai

500g riebios varškės 3–4 kiaušiniai

50 ml pieno, kuriuo užpilti 2–3 šaukštus manų kruopų

Druskos

Cukraus pagal skonį

Sviesto ištepti skardai

Konservuotų persikų

Kaip gaminti

Varškę sublenderiuoti su kiaušinio tryniais, tada supilti pieną su manais, įberti druskos, cukraus, supjaustyti nusunktus persikus. Tuomet išplakti kiaušinio baltymą iki standžių putų tam, kad geriau gautųsi, galima įlašinti keletą citrinos lašų ir įberti šlakelį cukraus. Tada viską, ką buvome pasiruošę, sudėti į vieną indą ir atsargiai išmaišyti bei supilti į skardą, išteptą sviestu. Orkaitėje kepti 190 laipsnių temperatūroje apie 45 minutes. Skanaus!