Byranti estakada Kaune kelia grėsmę

Ne vienam Savanorių prospekto įkalne kylančiam vairuotojui sukirba mintis, ar saugu važiuoti gatve, apie kurios kritinę būklę kalbama dešimt metų. Kai prospektu nukrypo intensyvesnis nei įprasta transporto srautas, kauniečių baimės sustiprėjo.

Savanorių prospekto įkalnę laikantis tiltas jau daugiau nei dešimtmetį gąsdina kauniečius grėsmingai prasta būkle, jį reikėtų iš pagrindų rekonstruoti.<br>M. Patašius
Savanorių prospekto įkalnę laikantis tiltas jau daugiau nei dešimtmetį gąsdina kauniečius grėsmingai prasta būkle, jį reikėtų iš pagrindų rekonstruoti.<br>M. Patašius
Daugiau nuotraukų (1)

Rasa Masiokaitė ("Laikinoji sostinė")

Jul 8, 2012, 8:17 PM, atnaujinta Mar 18, 2018, 8:16 AM

Nemažai kauniečių, prisimindami pernykštį architekto Alvydo Steponavičiaus perspėjimą kylant Savanorių prospektu laikytis arčiau gatvės vidurio, ir dabar stengiasi važiuoti kuo toliau nuo krašto.

Iš pažiūros baimė nugarmėti nuo šlaito žemyn pagrįsta: pusę įkalnės važiuojamosios dalies sudaranti keleto šimtų metrų ilgio estakada – itin prastos būklės. O dabar, uždarius Parodos gatvę, judėjimas prospektu dar intensyvesnis, nei buvo.

„Mano patarimas tebegalioja. Padėtis tik blogėja. Reikia kažką daryti – įrengti bent laikinus sutvirtinimus. Net dabar ne per vėlu tai padaryti”, – įsitikinęs architektas.

Iki kitų metų atlaikys?

Niūrių nuotaikų neslepia ir kiti kauniečiai.

„Jau seniai kalbėta, kad estakada laikosi tik garbės žodžiu, bet kažkodėl puolė tvarkyti Parodos kalną, kuris grėsmės nekėlė.

Dabar Savanoriams teko didžiulis krūvis. Tuoj už sinagogos metalinė tvorelė susmegus į žemę, šaligatvis keliose vietose įgriuvęs. Va kai nuslys kada pilnas troleibusas, tai paverksime”, – tokie komentarai internete lydėjo žinią apie eismo permainas mieste.

Tuo tarpu Miesto tvarkymo skyriaus specialistai ramina: Parodos gatvės remonto laikotarpį estakada atlaikys, o kitąmet, vėliausiai – iki 2014-ųjų, numatyta imtis ir jos remonto. Jei tik, žinoma, tam bus lėšų.

Vienas projektas paseno

Šiuo požiūriu Savanorių prospekto įkalnę laikantis statinys – it užkeiktas. Jį rengtasi remontuoti jau prieš gerą dešimtmetį, tačiau dėl lėšų stygiaus vienas projektas nugulė stalčiuose, vėliau paseno.

Tikimasi, kad tokia lemtis neištiks parengto ir ekspertizei atiduoto naujojo estakados techninio projekto.

„Manau, važiuoti prospektu yra saugu. Estakada sutvirtinta prieš keletą metų – kolonos apkaustytos kampuočiais. Papildomų tvirtinimų neplanuojame, tai būtų neekonomiška”, – įvertino Kauno miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.

Kol nebaigti A. Juozapavičiaus prospekto ir Parodos bei K. Petrausko gatvių rekonstrukcijos darbai, lėšų estakados remontui dar neieškoma.

Tačiau galbūt šis apie 10 mln. litų vertės projektas patektų į 2014 – 2020 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos planus.

„Techniškai esame pasirengę. Pagrindinis stabdys – lėšų stygius”, – įvertino A.Pakalniškis.

Būgštavimai – perdėti?

Ilgametę kelininko patirtį turintis Miesto tvarkymo skyriaus vyriausiasis specialistas Juozas Bublys jau prieš 18 metų kalbėjo apie būtinybę rimtai remontuoti estakadą, kuriai – apie 80 metų.

Tačiau J.Bublys nesutinka su nuomone, esą pavojai Savanorių prospekte vairuotojams gresia jau dabar.

„Nuogąstavimai turėtų pagrindo, jei delstume per ilgai. Dar 15 – 20 metų be remonto – ir tada jau visko gali būti”, – kalbėjo jis.

Specialistas tvirtino, jog padidėjęs automobilių srautas tilto padėties nepagerino, bet ir labai nepablogins.

Tai – ne sunkusis transportas. Bene labiausiai konstrukcijas veikia vibracija.

Tačiau sutvirtinti estakados nėra kaip – ją reikėtų iš pagrindų rekonstruoti. Tai ir numatyta dabartiniame projekte.

J. Bublys pabrėžė, kad pirmenybė Parodos gatvei suteikta neatsitiktinai: jos remontas truks pusmetį, estakados rekonstrukcija – kur kas ilgiau.

Kai galų gale bus prisirengta remontuoti prospekto įkalnę, transportą bus galima nukreipti atnaujinta Parodos gatve.

Išlaikyti tiltus ir viadukus – brangu

Kauno mieste iš viso yra 28 tiltai bei viadukai ir vienintelė uždaro tipo estakada, kuri buvo pastatyta 1937 metais.

Didžioji dalis miesto tiltų atstatyti pokariu: Vytauto Didžiojo (Aleksoto) tiltas ir Panemunės tiltas – 1948-aisiais, P.Vileišio (Vilijampolės) – 1951-aisiais.

Dauguma viadukų pastatyti sovietmečiu 1956–1970 metais. Prasčiausios būklės yra tiltas per Jiesios upę Marijampolės plente ir viadukas ties geležinkeliu. Jau parengti jų rekonstrukcijos techniniai dokumentai.

Pastaraisiais metais tiltų ir viadukų priežiūrai lėšų beveik neskiriama, o jų eksploatacija – labai brangi. Vien vadinamosios temperatūrinės siūlės keitimas kainuoja 300 tūkst. litų, o tiltuose tokios siūlės būna dvi.

Iki šiol Kaune būta dviejų su tiltais susijusių avarijų, tačiau žmonės nenukentėjo. Apie 1980-uosius trūkus vandentiekio magistralei ant Vilijampolės tilto, susidarė plyšys, į kurį įsmuko automobilis.

2009-ųjų sausį dėl didelio krūvio ir šalčio įtrūko tiltas per Nerį ties Kleboniškiu. Avarija sutrikdė šilumos tiekimą Kaunui.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.