Trys didžiausi gedimai, dėl kurių nepereina techninės apžiūros

Atlikti pakartotinę techninę apžiūrą tenka net pusei Lietuvos automobilių. Kodėl to padaryti nepavyksta iš pirmo karto? Ar tikrai žinome visus keliamus reikalavimus? O gal įvertinimas priklauso tik nuo kontrolieriaus malonės?

Lietuviai nevengia techninės apžiūros išnaudoti kaip pasiruošimo remontui.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Lietuviai nevengia techninės apžiūros išnaudoti kaip pasiruošimo remontui.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Lietuviai nevengia techninės apžiūros išnaudoti kaip pasiruošimo remontui.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Lietuviai nevengia techninės apžiūros išnaudoti kaip pasiruošimo remontui.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Lietuviai nevengia techninės apžiūros išnaudoti kaip pasiruošimo remontui.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Lietuviai nevengia techninės apžiūros išnaudoti kaip pasiruošimo remontui.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

LRT televizijos laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“, lrt.lt

May 2, 2016, 5:27 PM, atnaujinta May 26, 2017, 9:29 PM

Net pusei Lietuvos automobilių nepavyksta iš pirmo karto atlikti techninės apžiūros. Tokius duomenis skelbia Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. „LRT televizijos“ laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“ pasidomėjo, kodėl kas antram tenka atvažiuoti į pakartotinę apžiūrą.

„Vidutinis techninei apžiūrai teikiamų automobilių amžius yra apie 14 metų. Kuo automobilis senesnis, tuo didesnė tikimybė, kad bus trūkumų. Automobilis ir konstrukcijos sensta, todėl atsiranda trūkumų.

Nemažai vairuotojų prieš važiuodami į servisą vyksta į techninės apžiūros įmonę, kad ši nustatytų trūkumus. Tik vėliau važiuojama į remonto įmonę, siekiant optimizuoti savo išlaidas, kad neišleistų daugiau, nei reikia“, – sako Ramūnas Vėlavičius, UAB „Transporto studijos“ direktoriaus pavaduotojas.

Specialistai sako, kad toks sprendimas ne visada teisingas. Siekiant sutaupyti, pamirštamos kai kurios iš pirmo žvilgsnio mažiau svarbios automobilio konstrukcijos dalys. Susikoncentravę tik į griežčiausius techninės apžiūros reikalavimus, dar dvejiem metams paliekame galimų gedimų užuomazgas, kurios kartais ir lemia nelaimę kelyje.

Techninės apžiūros kontrolierius Vilius Jankauskas atskleidė tris dažniausias problemas, dėl kurių automobiliai negauna techninės apžiūros kortelės:

– žibintų sureguliavimas

– stabžių netolygumas ant vienos ašies

– pakabos elementų sudilimas.

Techninės apžiūros kontrolieriai taip pat papasakojo, kokiomis gudrybėmis užsiima lietuviai, kad gautų patvirtinimą, jog automobilis techniškai tvarkingas.

Viena iš dažniausių gudrybių – trumpam pritaikyti automobilį iš JAV. Vairuotojai tam skolinasi ar nuomojasi europietiškų standartų žibintus bei posūkius. Taip pat kai kas sugalvoja pasiskolinti ir katalizatorių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.