Pareigūnų greičio matavimo įranga ėmė eiti iš proto: užfiksavo žemai skrendantį naikintuvą

Pažeme F-16 gali skrieti net 1470 km/val. greičiu, bet policijos radarą iš proto išvedė ne dėl to.

Pareigūno turimai įrangai naikintuvo greitis buvo pernelyg didelis. <br>P.Mantauto asociatyvi nuotr.
Pareigūno turimai įrangai naikintuvo greitis buvo pernelyg didelis. <br>P.Mantauto asociatyvi nuotr.
Pareigūnų turimai įrangai naikintuvo greitis buvo pernelyg didelis.<br> AFP/Scanpix nuotr.
Pareigūnų turimai įrangai naikintuvo greitis buvo pernelyg didelis.<br> AFP/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Mar 18, 2019, 9:57 AM, atnaujinta Mar 18, 2019, 10:16 AM

Kalifornijos greitkeliuose patruliuojantis pareigūnas Chrisas Bolas dažnai stabdo greičio viršytojus. Šie teisinasi nežiūrėję į spidometrą, nežinoję taisyklių ar tiesiog skubėję į susitikimą. 

Polcininkas pažeidėjus apdalina baudomis ir toliau tęsia darbą su greičio fiksavimo įranga. Tačiau praeitą savaitę jis nustebo, kai radaras ėmė eiti iš proto, nors priekyje nesimatė jokio automobilio.

Greitį fiksuojantis radaras gali nurodyti bet kurio pro šalį lekiančio automobilio greitį. 

Pagalvojo apie gedimą

Tačiau dabar ekrane nebuvo jokių suprantamų skaičių. Jų pareigūnas ir nesitikėjo pamatyti, nes priešais jo visureigį nebuvo nei vieno automobilio. 

Apie įrangos gedimą pradėjęs galvoti pareigūnas tik tuomet pastebėjo virš galvos skriejantį F-16 naikintuvą.

Šie naikintuvai, nors ir nėra patys naujausi, vis dar yra naudojami kaip pamaina moderniems F-35A, kai šie yra remontuojami. 

F-16 taip pat padeda apmokyti pilotus, todėl šių naikintuvų vis dar yra nemažai. 

Jūros lygyje F-16 gali pasiekti 1470 km/val. greitį, o aukščiau – net 2120 km/val., jei skrenda be ginklų ir kitų aerodinamikai kenkiančių komponentų.

Tačiau policijos radaras šįkart nieko negalėjo užfiksuoti. 

Galėjo sutrikdyti elektronika

Ši įranga nėra skirta tokiam greičiui matuoti, todėl tiesiog ėmė eiti iš proto. Įdomu tai, kad radaras į žemai skriejantį naikintuvą sureagavo dar prieš jam pasirodžius priešais visureigį.

Gali būti, kad naikintuvas suko jau ne pirmą ratą ir Ch. Bolas jo tiesiog nepastebėjo. 

Taip pat negalima atmesti ir tikimybės, kad F-16 pilotas buvo įjungęs kokį nors trikdžių moduliatorių, skirtą sutrikdyti elektronikos prietaisams. 

Švedai giriasi, jog jų „Saab Gripen E“ turi pažangiausius elektroninės karybos prietaisus, kurie gali sutrikdyti ir rusų „Suchoj“ naikintuvų elektroniką, tačiau tai nėra visiškai unikali technologija. 

Šis naikintuvas taip pat gali turėti kažką panašaus.

F-16 kelių eismo taisyklės negalioja, o policijos radaras pats sugrįžo prie įprasto darbo režimo.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.