Techniškai elektrinės transporto priemonės gerokai paprastesnės, tad šioms nereikia daugelio paprastuose automobiliuose montuojamų detalių, o ir šių gamyba yra gerokai pigesnė bei reikalauja mažiau darbo jėgos.
Be to, automobilių gamyklos modernizuojamos ir automatizuojamos, o tai leidžia atsisakyti nemažai darbo jėgos. „BMW“ jau dabar ketina atleisti kelis tūkstančius darbininkų.
Analitikai teigia, kad pagaminti panašaus dydžio elektromobilį, palyginti su automobiliu, turinčiu vidaus degimo variklį, pakanka dešimt kartų mažiau darbo jėgos.
Vien tik „Volkswagen“ koncernas per artimiausius septynerius metus ketina pagaminti 20 milijonų elektromobilių. Tuo metu per artimiausius trejus metus „BMW“ pirkėjams pasiūlys net 25 skirtingus elektromobilių modelius.
Skaičiuojama, kad kiekvienais metais elektromobilių paklausa Europoje augs po 30 proc. ir tai tęsis mažiausiai penkerius metus iš eilės.
Europos Sąjunga nori, kad iki 2050 metų nė vienas naujas pagaminamas automobilis neišmestų į atmosferą nei vieno gramo anglies dvideginio. Jei tikslai bus įgyvendinti, Europoje iki to laiko prekybos salonuose iš viso neliks nė vieno vidaus degimo varikliu varomo automobilio.
Beje, ši nuostata galioja ne tik automobilių, bet ir visai kitai pramonei. Tad europiečiams teks gerokai palaužyti galvą, kaip išsisukti iš šios padėties, ir, svarbiausia, kaip užtikrinti darbą šimtams tūkstančių žmonių, kurių paslaugų automobilių gamyboje nebereikės.
Be to vokiečiai ruošiasi drastiškai kelti degalų kainas. Jau kitais metais šalyje degalai brangs vidutiniškai 9 centais vienam litrui, o iki 2025 metų degalų litras brangs net 20 centų. Tačiau tokia politika grasina drastiškai padidinti bedarbystę.
Kaip tipinį pavyzdį Autonews pateikia mažą Rodingo miestelį, esantį netoli Miuncheno. Čia veikė gamykla, kurioje dirbo kiek daugiau nei pusė tūkstančio darbuotojų, gaminanti degalų siurblius vidaus degimo varikliams. Tokių variklių paklausa mažėja, todėl gamyklą teko uždaryti. Miestelyje, kuriame gyvena 12 tūkst. žmonių, 540 žmonių staiga tapo bedarbiais.
Dar tūkstantį darbuotojų žada atleisti „Michelin“, kurio gamykla Bavarijos regione uždaroma jau kitais metais. Vokietijos vyriausybė jau sukruto – ruošiama programa atleistų darbininkų perkvalifikavimui.
Be to, valdžia ruošiasi mokėti vidutinį atlyginimą net iki 12 mėnesių po atleidimo. Anot „Edelman Trust“ atlikto tyrimo, net 73 proc. Vokietijos darbininkų baiminasi ateityje netekti darbo dėl technologinės revoliucijos.