Įspėja apie spąstus mažesnes pajamas turintiems vairuotojams: teks patuštinti pinigines

Šalyje trečią mėnesį tęsiantis karantinui, ekonomistai pastebi išaugusį nedarbą ir sumažėjusius gyventojų atlyginimus. Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus. Be to, jau nuo liepos 1-osios vairuotojai, norėdami įregistruoti įsigytą naudotą automobilį, privalės sumokėti vienkartinį mokestį.

Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ne patys lengviausi laikai pasiekė ir naudotų automobilių pardavėjus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (22)

Šarūnas Dvareckas

Jun 4, 2020, 7:39 PM, atnaujinta Jun 6, 2020, 1:35 PM

Įsigaliosiantis įstatymas numato, kad registruojant lengvuosius automobilius bus taikomas registracijos mokestis pagal jų išmetamą CO2 kiekį.

Vienkartinį mokestį reikės mokėti vairuotojams, kurie norės įregistruoti iš užsienio įvežtą arba perpirktą išregistruotą automobilį. Mokestis bus taikomas lengviesiems ir krovininiams automobiliams iki 3,5 t., priklausomai nuo degalų rūšies, jų kombinacijų bei kurių išmetamo CO2 kiekis viršys 130 g/km.

Dėl vienkartinio mokesčio Aplinkos ministerija apsisprendė dar praėjusių metų gruodį, tačiau mokesčio įsigaliojimo data perkelta į liepos 1-ąją. Už mokesčio nustatymą ir surinkimą atsakinga VĮ „Regitra“.

Anksčiau buvo skelbiama, kad mokestis, priklausomai nuo išmetamo CO2 kiekio, sudarys nuo 13,5 iki 540 eurų. Didžiausią sumą, remiantis priimtu įstatymu, tektų mokėti taršių dyzelinių automobilių vairuotojams. Tuo metu benzininių automobilių vairuotojai savo kišenę galės sumažinti daugiausiai 270 eurų suma.

Portalui lrytas.lt VĮ „Regitra“ komunikacijos specialistė Emilija Bardauskienė komentavo, kad skaičiuojant CO2 kiekį dėmesys pirmiausia bus kreipiamas į automobilio kilmės ar patvirtinimo dokumentus.

„Mokestis bus apskaičiuojamas automobilio registracijos metu. Jo dydis priklausys nuo automobilio išmetamo CO2 kiekio, kuris bus nustatomas vienu iš kelių būdų“, – sako E. Bardauskienė.

Pokyčių gali ir neatnešti

Pasak automobilių skelbimų portalo „Autoplius“ komunikacijos vadovo Mato Buzelio, realių pokyčių valdžios numatyta mokestinė prievolė neatneš. Taršių automobilių problemą esą spręstų nuolatinis taršos mokesčio įvedimas vairuotojams.

„Tai bus panašu į eilinę rinkliavą bei spąstus mažesnes pajamas turintiems vairuotojams ir smulkiems verslams. Prekybos mokestis riboja prekybą, o taršą turėtų riboti taršos mokestis“, – teigia M.Buzelis.

VĮ „Regitra“ duomenimis, vien per gegužę įregistruota 54 proc. mažiau naudotų transporto priemonių nei tuo pačiu metu pernai. O karantino pradžioje sandorių sudaryta 57 proc. mažiau nei prieš metus.

M.Buzelis spėja, kad rinkai bus suduotas didesnis smūgis, nei tikėtasi. Esą pardavimų sumažėjo ne tik dėl „Regitros“ veiklos sustabdymo, bet ir dėl sulėtėjusio visuomenės gyvenimo. Karantinui sušvelnėjus, automobilius šiuo metu įsigyti skuba tik finansiškai tvirtai besijaučiantys ir apsisprendę vairuotojai.

„Karantino metu visų tipų sandoriai smuko. Šių metų kovą importuotų, Lietuvoje neregistruotų automobilių sandorių fiksuota 57 proc. mažiau nei 2019 m. kovą, o balandį metinis sandorių pokytis siekė 56 proc. Lietuvoje jau registruotų naudotų automobilių perregistravimo sandorių per kovą sumažėjo 39 proc., balandį – 42 proc. Stipriai nukentėjo naujų automobilių rinka – balandį fiksuotas 67 proc. sandorių sumažėjimas“, – skaičiuoja M. Buzelis.

Pasak jo, pardavimai drastiškai sumažėjo ir dėl bankų vaidmens. M.Buzelis teigia, kad naudotą transporto priemonę už paskolą įsigyti karantino metu tapo ne taip paprasta.

Pardavėjai kainų nemažino

Anot M.Buzelio, karantinas nepaskatino pardavėjų mažinti naudotų automobilių kainos, tačiau patrauklias akcijas pasiūlė keletas automobilių prekybos įmonių, prekiaujančių naujais automobiliais.

„Masinio kainų pokyčio nepastebėjome. Tai daugiau buvo pavieniai atvejai. Tikėtina, kad pirkėjai stengiasi pasinaudoti karantino aplinkybėmis derybų metu. Matėme, jog kai kurie verslo partneriai siūlė specialias kainas, siekdami greičiau išjudinti prekybą. Tačiau bendros kainų sumažėjimo tendencijos nepastebėjome“, – sako jis.

Specialistas teigia, kad šiuo metu yra geriausias metas įsigyti naudotą automobilį, nes vairuotojai ne taip aktyviai ieško naujos transporto priemonės. Būtent dėl to yra išaugusi pasiūla ir pardavėjai yra linkę derėtis.

„Dabar yra auksinis metas įsigyti naudotą automobilį, tačiau tik tiems, kurie dėl tokio pirkinio yra tvirtai apsisprendę. Būčiau linkęs šį periodą pagrįsti ne artėjančio registracijos arba prekybos mokesčiu, o tiesiog karantinu ir sulėtėjusia, sandorių ištroškusia rinka.

Šiuo metu yra itin platus pasirinkimas, o gerą pasiūlymą gali rasti ir tie, kurie akylai ieško itin mažų kainų. Tačiau šioje vietoje reikėtų pabrėžti, kad gero ir pigaus automobilio nebūna. O išskirtiniais atvejais pasitaikantys tokie pasiūlymai graibstomi akimirksniu“, – teigia M. Buzelis.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.