Molėtuose konkurentams nosis nušluosto specializuotas autoservisas – net nespėjo atsidaryti, o klientai jau stojo į eilę

Į Molėtus patraukusio ir čia autoservisą įkūrusio rokiškėno Justo Šarkausko nesužavėjo nei sostinės šurmulys, nei pernelyg ramus gyvenimas gimtajame Rokiškyje. Beveik penkerius metus vyras su kolega dirba tik su „BMW“ ir „Volkswagen“ automobiliais, tad vairuotojai į specializuotą autoservisą nepasibodi atvažiuoti iš to paties Vilniaus, Utenos, Zarasų, Kauno, Rokiškio ar Molėtų, kad rastų ir išspręstų galvos skausmą keliančias problemas.

J.Šarkauskas.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
J.Šarkauskas.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Autoservise J.Šarkauskas su kolega specializuojasi „BMW“ ir „Volkswagen“ automobilių remonte.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Autoservise J.Šarkauskas su kolega specializuojasi „BMW“ ir „Volkswagen“ automobilių remonte.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Autoservise J.Šarkauskas su kolega specializuojasi „BMW“ ir „Volkswagen“ automobilių remonte.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Autoservise J.Šarkauskas su kolega specializuojasi „BMW“ ir „Volkswagen“ automobilių remonte.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Autoservise J.Šarkauskas su kolega specializuojasi „BMW“ ir „Volkswagen“ automobilių remonte.<br>R.Danisevičiaus nuotr. 
Autoservise J.Šarkauskas su kolega specializuojasi „BMW“ ir „Volkswagen“ automobilių remonte.<br>R.Danisevičiaus nuotr. 
Autoservise J.Šarkauskas su kolega specializuojasi „BMW“ ir „Volkswagen“ automobilių remonte.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Autoservise J.Šarkauskas su kolega specializuojasi „BMW“ ir „Volkswagen“ automobilių remonte.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Autoservise J.Šarkauskas su kolega specializuojasi „BMW“ ir „Volkswagen“ automobilių remonte.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Autoservise J.Šarkauskas su kolega specializuojasi „BMW“ ir „Volkswagen“ automobilių remonte.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Autoservise J.Šarkauskas su kolega specializuojasi „BMW“ ir „Volkswagen“ automobilių remonte.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Autoservise J.Šarkauskas su kolega specializuojasi „BMW“ ir „Volkswagen“ automobilių remonte.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
J.Šarkauskas.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
J.Šarkauskas.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Verslininkas vienas jau nebepajėgė atlaikyti atvažiuojančiųjų srautų, tad bene kelerius metus dirba kartu su bendraminčiu.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Verslininkas vienas jau nebepajėgė atlaikyti atvažiuojančiųjų srautų, tad bene kelerius metus dirba kartu su bendraminčiu.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Verslininkas vienas jau nebepajėgė atlaikyti atvažiuojančiųjų srautų, tad bene kelerius metus dirba kartu su bendraminčiu.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Verslininkas vienas jau nebepajėgė atlaikyti atvažiuojančiųjų srautų, tad bene kelerius metus dirba kartu su bendraminčiu.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Verslininkas vienas jau nebepajėgė atlaikyti atvažiuojančiųjų srautų, tad bene kelerius metus dirba kartu su bendraminčiu.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Verslininkas vienas jau nebepajėgė atlaikyti atvažiuojančiųjų srautų, tad bene kelerius metus dirba kartu su bendraminčiu.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Verslininkas vienas jau nebepajėgė atlaikyti atvažiuojančiųjų srautų, tad bene kelerius metus dirba kartu su bendraminčiu.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Verslininkas vienas jau nebepajėgė atlaikyti atvažiuojančiųjų srautų, tad bene kelerius metus dirba kartu su bendraminčiu.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
J.Šarkauskas.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
J.Šarkauskas.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Verslininkas vienas jau nebepajėgė atlaikyti atvažiuojančiųjų srautų, tad bene kelerius metus dirba kartu su bendraminčiu.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Verslininkas vienas jau nebepajėgė atlaikyti atvažiuojančiųjų srautų, tad bene kelerius metus dirba kartu su bendraminčiu.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Verslininkas vienas jau nebepajėgė atlaikyti atvažiuojančiųjų srautų, tad bene kelerius metus dirba kartu su bendraminčiu.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Verslininkas vienas jau nebepajėgė atlaikyti atvažiuojančiųjų srautų, tad bene kelerius metus dirba kartu su bendraminčiu.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Verslininkas vienas jau nebepajėgė atlaikyti atvažiuojančiųjų srautų, tad bene kelerius metus dirba kartu su bendraminčiu.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Verslininkas vienas jau nebepajėgė atlaikyti atvažiuojančiųjų srautų, tad bene kelerius metus dirba kartu su bendraminčiu.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (16)

Lrytas.lt

Jul 8, 2022, 9:10 PM

Dar nepradėjo dirbti, o klientų jau buvo

„Kadangi pas mus visi turi ne po vieną ir ne po automobilius, tai visi servisai turi darbo ir turės. Visko negalime daryti, tai specializuojamės tik tam tikromis markėmis: „BMW“ ir „Volkswagen“, o daugiausia remontuojame variklius, važiuoklę ir atliekame diagnostiką“, – pasakojo J.Šarkauskas.

Kaip prisiminė pašnekovas, dar prieš autoserviso oficialų atidarymą jis pradėjęs dėliotis daiktus naujai išsinuomotoje vietoje ir jau tada vietiniai užsukdavo paklausti: ką čia darai? Kadangi čia visada galima rasti pravirus vartus, vairuotojai smalsiai ateidavo susipažinti, tad ir klientų atsirado dar prieš pačią pradžią.

Vyras skaičiavo, kad rudenį jau bus penkti metai, kai jis įkūręs autoservisą „4 taktai“. Tačiau verslininkas vienas jau nebepajėgia atlaikyti atvažiuojančiųjų srautų, tad bene kelerius metus dirba kartu su kolega.

Verslo pradžia nebuvo tokia sunki, kokios galėjo tikėtis naujai iškeptas verslininkas. Nors su automobiliais turi patirties daugiau nei dešimt metų, nuo pat vaikystės, verslo įkūrimas turėjęs būti gan nemenkas iššūkis.

Tačiau iš Užimtumo tarnybos gauta piniginė parama kaipmat palengvino verslininko idėjos įgyvendinimą: už gautus pinigus nusipirko reikalingus įrankius remontui ir automobilių variklių ar važiuoklės diagnostikai.

„Vėliau jau yra kasmėnesinis investavimas. Net ir iki šiandien investuojame, nes reikia atsinaujinti įrangą, elektriniai ir mechaniniai dalykai kiekvienam automobiliui yra specifiniai, todėl mes remiamės į kelis modelius, nes visiems modeliams įrankių nesupirksi, o dirbti „garažiniu“ stiliumi be įrankių – ne mūsų stilius“, – pasakojo autoserviso „4 taktai“ įkūrėjas.

Neprireikė ir papildomų pastangų susikurti žinomumui, viskas įvyko labai natūraliai.

Patalpas nuomojasi dar iki šios dienos, bet jos taip pat atsirado tinkamu metu ir tinkamoje vietoje – jei jose nebūtų įrengti keli keltuvai, naujakuriui investicijos į naująjį verslą atsieitų kone dešimtimis tūkstančių eurų, skaičiavo pašnekovas.

Daug prisideda ir patys klientai bei vietiniai. „Pavyzdžiui, Darbo birža padėjo dėl informacijos, o klientai irgi yra tam tikrų specialybių atstovai, tai jie man padeda, pasakoja, kaip geriau įsirengti, susitaisyti agregatus, vesti apskaitą. Tie žmonės patys pasiūlo pagalbą, tai šitame miestelyje galima greitai apsisukti“, – teigė jis.

J.Šarkauskas džiaugėsi, kad ir dabar garaže esantys keltuvai nuolat pilni, tad tik spėk suktis. Visgi čia vairuotojai nesibodi ir palaukti kiek ilgiau – mat į Molėtuose esantį autoservisą jau atvyksta tada, kai neranda problemų variklyje ar važiuoklėje, tad čia dirbantiems specialistams problemų tenka ieškoti ne tik savaitėmis, bet ir mėnesiais.

Visgi pašnekovas užtikrintai pabrėžė, kad toks darbas ir yra pats įdomiausias. Nuolat keisti tas pačias stabdžių kaladėles ir taip įnikti į rutiną – ne jam. Tai jau būtų tik būdas užsidirbti, o hobis atsidurtų antrame plane.

Daro viską, kad klientas nebegrįžtų

Liūdnai pagarsėjęs Vilniaus–Utenos plentas įtakos gedimams tikrai turi, nes pakabos elementai greitai genda. „Ar tikrai dėl to mūsų blogo kelio neaišku, bet vėlgi – dauguma gyvena kaimuose, kur žvyrkeliai, duobėti keliai. Net jei ir sudedi naujas detales, žmonės stebisi, kodėl vėl sugedo.

Bet tai yra normalūs dalykai – kai kurie automobiliai nepritaikyti tokiems keliams. Čia yra ne automobilių kaltė, o kelių. Pas mus tokios sąlygos, tai reikia priimti atitinkamus sprendimus“, – svarstė kalbintas pašnekovas.

J.Šarkauskas pritarė, kad galbūt vairuotojai savo važinėjimo vietai ar stiliui netinkamai pasirenka automobilį, todėl ir varsto autoservisų duris. Visgi jis pastebėjo, kad automobilių parkas tiek Molėtuose, tiek Vilniuje eina vis naujyn – automobilis yra kaip ir telefonas, žmonės nori atsinaujinti.

Įkurto autoserviso Molėtuose vadovas taip pat pasakojo, kad nors Vilniaus gatvėse galima itin dažnai prasilenkti su „BMW“ markės automobiliu, Molėtuose tokių automobilių mažiau, tačiau tarp jaunimo tai vis dar populiarus pasirinkimas. O ir darbo dėl to netrūksta.

„Visi automobiliai genda, bet man maloniausia dirbti su vokiškais: informacijos daugiausia, detalių tiekimas geriausias – miela ir malonu“, – sakė jis. J.Šarkauskas atkreipė dėmesį, kad ir kituose miestuose ar miesteliuose yra autoservisų, kurie specializuojasi ir dirba tik su vokiškomis markėmis, tačiau klientų vis tiek netrūksta – visi darbo turi, tad ir konkurencijos nėra.

Tačiau pasitaiko ir atvejų, kai tenka padėti ir kitų automobilių vairuotojams. „Bet jeigu klientas daug metų pas mus tvarkosi ir nusiperka kitos markės automobilį, tai jau irgi tvarkome – tada dirbame su žmogumi, o ne su automobiliu“, – akcentavo verslininkas. Kaip dėstė Molėtuose apsigyvenęs vyras, jis su kolega dirba ne iš pareigos, o dėl to, kad toks darbas patinka.

„Stengiamės, kad klientas nebegrįžtų. Darbų eiga tokia, kad paimame automobilį, jį nuodugniai patikriname, sudarome samatą ir jei žmogus atlieka rekomenduotinus remontus, tai greitai grįžti dažniausiai ir neprireikia“, – aiškino J.Šarkauskas. Anot jo, nuolat stengiamasi žmonėms paaiškinti, kokios detalės ar remonto darbai yra tinkamesni skirtingais atvejais.

Kadangi pašnekovas anksčiau studijavo ir su automobiliais dirbo jau gyvendamas Vilniuje, jis pastebi, kad panašių remonto darbų kainos Molėtuose ir Vilniuje skiriasi nežymiai. Mat Vilniuje brangesnė patalpų nuoma, darbuotojų atlygis ir kiti niuansai, todėl ir kaina atitinkama.

Tačiau Molėtuose įsikūręs vyras patikino, kad, matyt, nemažai įtakos turi ir tai, kad kaina priklauso ne tik nuo kaštų, bet ir nuo to, kad dirbama sau, o darbuotojų nėra daug. Gan rizikinga priimti naujus darbuotojus: juos reikia apmokyti, prisiimti atsakomybę ir dar tinkamai aptarnauti klientus.

Kol kas apie plėtrą verslininkas galvoja atsargiai, tačiau jei jau dviese nebepavyks priimti visų klientų, teks galvoti, ką daryti toliau, dėstė pašnekovas.

Susižavėjo stebėdamas tėtį ir brolį

„Net ir muzikantas buvau Rokiškyje, bet labiau patraukė metalas ir metalo darbai nei muzika. Muziką labai mėgstu, bet geriau sekasi dirbti su šita sritimi.

Mes kaime pradėjome žaisti su motociklais, sakau „žaisti“, nes dar buvome maži. O tada tai išaugo į didesnius dalykus – prireikė draugui ar sau kažką pataisyti“, – pasakojo J.Šarkauskas.

Taip ir atsirado siekis gyvenimą sieti su automobilių remontu. Visgi anksčiau darbus atlikdavo ir motociklams, tačiau dabar tokia dviratė transporto priemonė į specialistų rankas papuola retai. Tačiau net ir kalbinant pašnekovą, vienas motociklas stovi tarp automobilių. „Viena draugė sustojo, tai ir taisau“, – su šypsena aiškino jis.

Nors pašnekovas teigė gyvenantis vien darbu, Molėtuose savaitgalius stengiasi leisti gamtoje. Juo labiau, kad gyvena prie Molėtų, tad pasivaikščioti miškų takais jam tikra atgaiva.

„Manyčiau, kad dabar jau esu vietinis“, – apie Molėtus sakė kalbintas J.Šarkauskas. Visgi čia – jo mamos tėviškė, o pats čia kaipmat pasijautė lyg namuose.

Juo labiau, kaip pats sakė, jis esantis ramaus būdo žmogus, todėl net Vilniuje baigti automobilių techninio eksploatavimo mokslai Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijoje bei darbas prie automobilių nesustabdė nuo persikraustymo į Molėtus.

Kaip juokavo vyras, Molėtai yra Vilniaus priemiestis, todėl tik prireikus labai patogu nuvykti ir į sostinę. Jis skaičiavo, kad per savaitę Vilnių aplanko bent kelis kartus – mėgsta ir Vilniaus senamiestį, tačiau nuolatinio šurmulio nepasiilgsta.

Vis tik autoserviso įkūrėjas atviravo pastebintis, kad vis daugiau žmonių iš jo aplinkinių rato grįžta į Molėtus: tiek klientai, tiek šeima.

„Mano mama gyveno Rokiškyje, tačiau persikėlė čia ir atsidarė krautuvėlę. Mano pusseserė iš Tauragės irgi čia atsikėlė ir atsidarė obuolių sulčių spaustuvę. Ir verslui palanki terpė, ir trauka yra – labai gera atmosfera šiame krašte“, – džiūgavo pašnekovas.

Ateitį jau sieja su Molėtais, šeimos vardu patikino jis: tai širdžiai mielesnis miestas, o ir Vilnius arti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.