Planuojama trečia keltų prieplauka į Kuršių neriją

Pietinėje Klaipėdos dalyje, ties Alksnyne, ateityje gali atsirasti dar viena keltų prieplauka į Kuršių neriją. Keltams švartuotis pritaikyta krantinė Klaipėdos pusėje numatyta šiuo metu projektuojamame naujame pramoginių laivų uoste ties pietiniais uosto vartais.

Pietinėje Klaipėdos dalyje, ties Alksnyne, ateityje gali atsirasti dar viena keltų prieplauka į Kuršių neriją.<br>www.ve.lt nuotr.
Pietinėje Klaipėdos dalyje, ties Alksnyne, ateityje gali atsirasti dar viena keltų prieplauka į Kuršių neriją.<br>www.ve.lt nuotr.
Pietinėje Klaipėdos dalyje, ties Alksnyne, ateityje gali atsirasti dar viena keltų prieplauka į Kuršių neriją.<br>www.ve.lt nuotr.
Pietinėje Klaipėdos dalyje, ties Alksnyne, ateityje gali atsirasti dar viena keltų prieplauka į Kuršių neriją.<br>www.ve.lt nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Edgaras Valeckas

Sep 28, 2022, 10:41 AM

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos užsakymu bendrovė „Sweco Lietuva“ parengė projektinius pasiūlymus.

Naujajame pramoginių laivų uoste numatoma įrengti krantinę, prie kurios šoniniu bortu galėtų švartuotis tokio tipo keltai, kokie dabar kursuoja į Smiltynę.

Taip pat pramoginių laivų uoste numatyta vieta ateičiai, kur būtų galima įrengti papildomą krantinę švartuotis keltui.

Iš viso naujajame pramoginių laivų uostelyje, be keltų, yra numatyta vietos beveik 340 pramoginių laivų.

Planams pritaria

AB „Smiltynės perkėla“ generalinis direktorius Mindaugas Čiakas „Vakarų ekspresui“ sakė, kad jam yra tekę susipažinti su planais statyti trečią perkėlą į Kuršių neriją.

„Tokiu atveju mums darbo būtų daugiau“, – šypsosi M. Čiakas.

Tačiau iš tikro šiuo metu konkrečių detalių su įmone projektuotojai nederina.

Anot M. Čiako, projektiniuose pasiūlymuose numatytas 4,6 metro uosto akvatorijos gylis prie keltų krantinės kaip tik tinkamas keltams, kurių grimzlė yra 3,5 metro.

Kaip galimą naujos perkėlos privalumą „Smiltynės perkėlos“ vadovas mato tai, kad šioje uosto dalyje keltai nekirstų pagrindinio uosto laivybos kanalo.

Šiuo metu veikiančiose perkėlose dirbantys keltai turi praleisti didžiuosius laivus.

Kyla tik klausimas dėl to, ar pietinė uosto dalis ties naujuoju uosteliu žiemą neužšaltų. Tada keltų laivyba taptų neįmanoma.

Nėra srautų

Naujosios perkėlos poreikis priklausys ir nuo keleivių bei automobilių srautų.

Pasak M. Čiako, šiuo metu Kairių gatvėje, kur planuojama nauja perkėla, nėra net viešojo transporto susisiekimo. Čia nėra jokių žmonių srautų.

Didelio poreikio nukreipti į naująją perkėlą automobilius šiuo metu taip pat nėra.

„Turime didelę aikštelę antrojoje perkėloje, sutalpiname. Šiemet miesto gatvių į Smiltynę vykstantys automobiliai neužtvėrė“, – pastebi M. Čiakas.

„Sweco Lietuva“ projektinuose pasiūlymuose rašoma, kad perkėla galėtų būti skirta tik keleiviams.

Galimybė įrengti prieplauką kitame krante yra numatyta Kuršių nerijos nacionalinio parko tvarkymo plane (buvusios povandeninių laivų prieplaukos vietoje).

Tačiau norint, kad naujojoje perkėloje galėtų būti perkeliami ir automobiliai, jau reikia keisti Kuršių nerijos nacionalinio parko tvarkymo planą, kad būtų galima įrengti kelią ir kitą reikiamą transporto infrastruktūrą Alksnynėje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.