Tailande 99 dienas praleidusi lietuvaitė įsivėlė į avantiūrą ir nė dienos nepasigailėjo

Kol Lietuvoje svilina šalčiai, lietuviai vyksta ilsėtis ar netgi kuriam laikui pagyventi į šiltus kraštus. Rūta Rudokaitė po egzotiškus kraštus mėgsta pakeliauti nepriklausomai nuo metų sezono gimtinėje.

Lietuvaitės nuotykiai Tailande.<br> Autorės nuotr.

Rūta Rudokaitė

Mar 7, 2023, 9:13 PM

Šįkart mergina pasidalino savo patirtimi, kaip jai sekėsi gyventi Tailande, kuriame ji praleido net 99 dienas. Ji aprašė ne tik savo nuotykius, bet ir negailėdama dalino patarimus, kurie, neabejoja, pravers kiekvienam, svajojančiam aplankyti šį tolimą kraštą.

Kada geriausia vykti į Tailandą?

Praėjusių metų balandžio mėnesį su broliu Indijoje kopti į kalnus susitikusi mergina Azijoje viešėjo jau trečią mėnesį. Nors, kaip pati prisipažino, jau buvo galima drąsiai po Indijos skristi namo pagerinus ilgiausią atostogų rekordą, tačiau brolis tylomis mėtė užuominas: „O gal prieš grįžtant į Lietuvą dar užsukime į Tailandą?“

Patikrinę Covid-19 reikalavimus ir gavę žalią šviesą įskristi į šalį, ilgai nesvarstydami jaunuoliai nusipirko bilietus iš Indijos į Tailandą. Ir taip netikėtai trumpas užsukimas virto 99-dienų vasarojimu Tailande.

„Leidžiantis į savarankiškas keliones ir ieškant informacijos internete vienas iš pirmųjų dalykų, ką pasitikrinu, tai kuriuo metų laiku geriausia vykti į šalį.

Tailandą žmonės dažniausiai renkasi vėsiuoju sezonu – nuo lapkričio iki vasario mėnesio. Tačiau keliauti ir apsistoti Tailande galima ir vasaros metu. Tiesiog reikia pasidomėti regioniniais skirtumais. Kurioje šalies pusėje yra labiau tikėtinos liūtys. Vasaros metu aplankytomis vietomis ir įspūdžiais Tailande dalinausi savo asmeninėje Instagram paskyroje @rutos.life“ – dalinosi mergina.

Liūčių sezonas Tailande – mitas ar realybė?

„Nežinau ar mus lydėjo sėkmė, ar pasitarę su vietiniais pasirinkome geografiškai palankią šalies pusę, tačiau lietus mums nė kiek nesutrukdė keliauti motoroleriu ir patirti tikrą tailandietišką gyvenimą.

Iš tiesų, kiek atsimenu, per visas 99 dienas Tailande buvo tik kelios dienos, kai lietus nenustojo lyti visą dieną“, – prisipažino keliautoja.

Pirmi įspūdžiai Tailande

„Tik atvykę į Tailandą po bemiegės nakties mes įsivėlėme į turistinę avantiūrą.

Susipažinome su vietiniu istorijos mokytoju, kuris mums į rankas padavė lapelį. Jame buvo ranka surašytos lankytinos vietos. Sušvilpė jis gatvėje, įsodino mus į tuk-tuk’ą (vietinį taksi) bei palinkėdamas geros dienos dingo užnugaryje.

Taip, per pirmą dieną pamatėme didžiąsias Bankoko pagodas, Budos skulptūras ir vietiniam turizmo centre susidėliojome dviejų savaičių kelionės planą, – prisiminė Rūta.

– Kur vykti Tailande pavasarį ar vasarą norint išvengti lietaus? Kadangi tuk-tuk’as pavežiojęs mus po lankytinas Bankoko vietas sustojo turizmo centre, mes pasinkonsultavome su jame dirbančiais darbuotojais. Žinojome, kad atvykome į Tailandą ne sezono metu ir norėjome išsiaiškinti, ar yra Tailande vietų, kur mažiau tikėtinos savaičių savaitėmis trunkančios liūtys?“

Dviejų savaičių planas

„Kad ir kaip keistai tai gali pasirodyti, bet savarankiškas keliavimas irgi yra darbas. Po trijų mėnesių keliavimo po Aziją ir nuolatinio nakvynių ir įdomių vietų paieškų buvau, lengvai tariant, nusikalusi.

Nors akys ir klamsėjo nuo bemiegės nakties ir puikiai supratome, kad istorijos mokytojas greičiausiai nebuvo tiesiog istorijos mokytojas. O buvo vienas iš tų, kuris gatvėse gaudo pasimetusius keliauninkus ir netikėtai jiems pasiūlo turizmo paslaugas. Bet mes tam pernelyg ir nesipriešinome įsivertinę, kiek laiko ir pastangų kainuoja visą kelionės maršrutą susidėlioti patiems.

Pasitikėjome centre dirbančiais žmonėmis. Jie informavo, kad lietaus sezonu geriau rinktis salas, esančias Tailando rytuose. Praleidę dar kelias dienas Tailando sostinėje Bankoke, išvykome į pietryčius. Prasidėjo mūsų dvi savaites trukusi kelionė.

Iškeliavome naktiniu traukiniu iš Bankoko į Surat Thani regioną. Tuomet keltu persikėlėme į salas – Ko Tao, Koh Phangan ir Koh Samui.

Pirmoji aplankyta sala – Ko Tao. Ten praleidome savaitę. Užsirašėm į nardymo kursus. Juk artėjančio gimtadienio proga norėjosi išbandyti kažką naujo ir nepatirto.

Teko perlipti per savo baimes

Niekad negalvojau, kad buvimas po vandeniu gali būti toks bauginantis. Atrodo, prieš tai net nenutuokiau apie tokį savo vidinį dialogą ir nebuvau jautusi tokių baimių ir emocijų. Vandenį aš mėgstu, o ir į ekstremalias patirtis leidžiuosi su džiaugsmu.

Kas galėjo pagalvoti, kad viduje vis tik turiu tokių baimių. Nepaisant iškilusių iššūkių, išsilaikau nardymo sertifikatą. Perlipau per savo baimes ir tai tapo savotiška gimtadienio dovana sau. Po savaitės persikėlėm į Ko Phangan salą, kuri garsėja Fool Moon (pilnaties) vakarėliu.

Iš tiesų, visai nebuvau nusiteikusi vakarėliams ir tik dėl to plaukti į salą net nenorėjau, bet planas yra planas. Praleidom saloje 4 dienas, sudalyvavom vakarėlyje ir stebuklingai atradome visiškai kitą salos pusę, kuri yra kur kas daugiau nei vakarėliai. Iš ten vykome į Koh Samui salą.

Išsinuomojam motorolerį ir 4 dienas keliavome po salą, kuri, lyginant su Ko Tao ir Ko Phangan sala, labiau primena miestą nei laukinių salų gyvenimą.

Po aktyvaus keliavimo nusprendėme grįžti į Koh Phangan, į kurią plūdo didelis kiekis žmonių dėl pilnaties vakarėlio, bet mes joje atradome kažką magiško. Susipažinome ne tik su vietiniais, bet ir saloje jau ne vienerius metus gyvenančiais užsieniečiais“, – pasakojo Rūta.

Tailandas – tai kelionė į save

„Ko Phangan saloje pasitikome vasarą ir ten praleidome pirmąją jos dalį. Prasidėjo ilga, gili ir įdomi, kitokia kelionė. Kelionė į save. Tuo metu tęsėsi mano svajonė – ilga, nepertraukiama kelionė į save ir po pasaulį.

Daug laiko leidau skaitydama, mokydamasi, klausdama savęs nepatogių klausimų. Gyvenau dabartimi ir ieškojau atsakymų į man svarbius klausimus. Nemeluojant ir neteisinant savęs. Aktyviai praktikavau jogą, maudžiausi ledo voniose, atlikau kvėpavimo praktikas.

Po pusantro mėnesio, praleisto Koh Phangan saloje, kuri iš tiesų turi kažkokią magiją, nupsrendėme pakeisti vietą ir skridome į šalies šiaurinę dalį. Kur ir toliau tęsėsi mokymasis ir įvairios rytietiškos praktikos.

Gyvenome visiškos gamtos apsuptyje, mus supo ryžių laukai ir neregėto grožio pilni gyvybės kalnai“, – savo gyvenimą svetur aprašė mergina.

Kelionės motoroleriu

Vasarojant Tailande lietuvaitė dažnai keliaudavo motoroleriais, o vienas iš įsimintiniausiu maršrutų jai buvo taip vadinamas Mae Hong Son loop.

„Ar verta keliauti į Tailandą? Nusprendus keliauti į Tailandą neturėjau didelių lūkesčių. Maniau, kad tai yra ganėtinai turistinis kraštas. Į kurį plūsta žmonės iš vakarų, trokštantys egzotikos.

Tačiau man laikas, praleistas Tailande, ir visos išgyventos patirtys jame atvėrė visai kitokį matymą. Tai šalis, kur vis dar yra džiunglių, laukinio gyvenimo ir turizmo nepaliestų vietų. Tailandas – tai šypsenų šalis. Tailandas – tai vieta, kur sugrįžčiau.

Nors Tailande praleidome 99 dienas, išvykdama iš jo žinojau, kad ten dar sugrįšiu. Tik negalvojau, kad taip greitai.

Po ilgosios, išsvajotosios, beveik metus trukusios kelionės 2022 gruodį, grįžau namo. Žiemojau Lietuvoje, bet po 3 mėnesių žiemos nusprendžiau grįžti į Tailandą. Šįkart ne ilgam.

Nuo kovo 9 dienos savo Instagram paskyroje (@rutos.life) ir toliau dalinsiuosi įspūdžiais ir nuotykiais Azijoje, Tailande!“ – žadėjo R. Rudokaitė.