Dėl autobuso vairuotojo gudrybės keleivei užvirė kraujas

Pastaruoju metu dažnai galima išgirsti, kad nuolat mažėja keleivių viešuoju transportu. Tačiau galbūt duomenys yra ne visai tikslūs, kuriuos gali pakoreguoti patys autobusų vairuotojai. Tą gali patvirtinti ir vienas atsitikimas važiuojant  „Klaipėdos autobusų parko“ (beje, 2011 m. pripažintas Lietuvos metų vėžėju) maršrutu  Ryga–Klaipėda (autobusas iš Rygos išvažiuoja 15:00).

Daugiau nuotraukų (1)

Keleivė

Dec 8, 2014, 11:36 AM, atnaujinta Jan 19, 2018, 5:17 PM

Sekmadienį autobusų stotyje į mikroautobusą įlipo 7 keleiviai (vėliau dar 4 oro uoste). Prieš kelionę, tikrindamas duomenis, vairuotojas pastebėjo, kad vienu keleiviu yra per daug. Pasirodo, vienas vaikinas turėjo nebegaliojantį bilietą (kelionės data buvo nurodyta gruodžio 6 d.).

Jau kelionės pradžioje kilo klausimas, kaip vairuotojas nepastebėjo keleivio bilieto datos? Galbūt vaikinas supainiojo datas pirkdamas bilietą, tačiau jis iš karto pasiūlė nusipirkti naują bilietą, bet sakė, kad gali mokėti tik kortele, o autobusas jau turi išvykti.

Iš pradžių keleivis klausė, ar vairuotojas gali dabar „išmušti“ bilietą, o pinigus atiduotų Klaipėdoje (iki ten turėjo važiuoti), prieš tai palikęs vairuotojui savo asmens dokumentą. Tačiau vairuotojas pamurmėjo, kad gali pabėgti. Kitas keleivis pasiūlė kompromisą – kada autobusas išlaipins keleivius Joniškyje, nueiti prie bankomato, kuris yra šalia sustojimo. Taip buvo rastas kompromisas, tačiau vairuotojas bilieto nedavė.

Autobusas į Joniškį atvyko laiku. Kaip ir buvo sutarta, vaikinas nubėgo iki bankomato ir padavė vairuotojui pinigus. Tačiau bilieto taip ir negavo.

Kelionę baigiau Šiauliuose. Vairuotojui duodant lagaminą, paklausiau, ar visi vairuotojai veža keleivius be bilieto. Vairuotojas apsimetė nesuprantantis klausimo, tačiau iš karto persimainė veido išraiška. Pasakius, kad visi keleiviai matė, kaip jis įsidėjo į kišenę pinigus ir nedavė jokio bilieto, vyriškis pripažino taip padaręs, bet neatrodė, kad labai gailisi.

Paklausus, kodėl apgaudinėja taip valstybę, vairuotojas ramia sąžine atsakė: nes... Jį apgaudinėja Lietuva taip pat.

Pradėjus grasinti vairuotojui, kad bus nusiųstas oficialus skundas, vyriškis pradėjo prašyti susitarti, rodydamas pinigus (galbūt tikėjosi, kad juos paimsiu). Vairuotojas pradėjo prašyti, kad niekur nesikreipčiau, nes jam bus „chana“ (būtent taip išsireiškė).

Paprašytas nors dabar keleiviui išmušti bilietą, vairuotojas pradėjo teisintis, kad negali to padaryti, nes sistema neleidžia. Paklausiau, kas būtų, jei kontrolė įliptų pakeliui į Klaipėdą, tai vairuotojas atsakė, kad jis ir keleivis gautų baudą (nors ir pinigus susimokėjo).

Vis dėl to vairuotojas po perspėjimų kreiptis „aukščiau“ išmušė keleiviui bilietą (jį pati nufotografavau, bilieto spausdinimo laikas – 17 val. 30 min.). Pati padaviau keleiviui bilietą. Pasirodo, vaikinas net nesuprato, kad visą kelią važiavo be bilieto. Kaip sakė, „galvojau, kad mano bilieto datą pataisė į šiandienos datą kasos aparate“. Po bilieto padavimo dar maždaug 10 minučių vairuotojas prašė tylėti ir bandyti susitarti.

Ilgą laiką autobusų vairuotojai susirinkdavo antrą (jei ne trečią) algą iš įvairių siuntų, kurias žmonės įdėdavo į autobusą. Kartu su siuntiniu vairuotojui įbrukdavo ir „uždarbį“, t.y. nelegalų siuntų mokestį. Ilguosiuose maršrutuose, kaip, pavyzdžiui, Žagarė–Vilnius ar Zarasai–Klaipėda,  būdavo ne po vieną tokį siuntinį.

Dabar siuntos gabenamos tik per siuntų skyrių. Galbūt tai lėmė, kad vairuotojai rado kitą nišą – neduoti keleiviui bilietų ir taip prisidurti prie algos? Taip darydami vairuotojai iškreipia keleivių skaičių ir dažnai oficialūs duomenys parodo, kad maršrutas yra nuostolingas ir todėl uždaromas.

***

Įmonės „Klaipėdos autobusų parkas“ generalinė direktorė Jelizaveta Daugininkienė teigė, jog aiškinsis šio įvykio aplinkybes ir, jeigu keleivės papasakota istorija pasitvirtins, vairuotojas neliks nenubaustas.

„Labai gerai, kad keleivė pasielgė principingai, nes būna ir tokių keleivių, kurie patys neima bilieto ir leidžia vairuotojui taip elgtis. 

Mes niekada netoleruojame ir netoleravome tokio elgesio, ir, jei skundas pasitvirtins, tas vairuotojas čia nebedirbs. Visi mūsų vairuotojai tą žino, ir jis žinojo, kuo rizikuoja.

Tikiu, kad keleivė nemeluoja. Mes taip ir sakom – keleivis neturi būti abejingas. Tokį elgesį mes prilyginam vagystei iš įmonės, nes keleivis sumokėjo, o vairuotojas nusprendė pavogti tuos pinigus iš įmonės. Mes žmogui suteikiam galimybę dirbti, jam suteikiamos visos socialinės garantijos, o jis gali tuo švaistytis? 

Ten labai teisingai parašyta, kad jis sako, kad jam bus  „chana“, nes jis puikiai žino, kas už tai būna“, – kalbėjo J.Daugininkienė

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.