Egzotiškos specialybės Darbo biržoje prajuokino įmonės vadovą

Perskaičiau skaitytojos laišką dėl Darbo biržos „pagalbos“ surandant tinkamą darbuotoją ir negaliu skaitytojai nepritarti.

Mūsų įmonė yra įsiregistravusi kaip registruotas vartotojas Darbo biržos sistemoje keletą metų ir kaskart, kai dedame skelbimus į šios įstaigos interneto svetainę, mes prisijungiame prie savo profilio, bet tai tinkamų darbuotojų radimo problemos neišsprendžia.<br>„123rf.com“ asociatyvioji nuotr.
Mūsų įmonė yra įsiregistravusi kaip registruotas vartotojas Darbo biržos sistemoje keletą metų ir kaskart, kai dedame skelbimus į šios įstaigos interneto svetainę, mes prisijungiame prie savo profilio, bet tai tinkamų darbuotojų radimo problemos neišsprendžia.<br>„123rf.com“ asociatyvioji nuotr.
Ar Darbo birža gerbia darbdavius, ar tik gaišina jų laiką? Ar bedarbiams, kurie ieško darbo, yra realios naudos iš šios įstaigos? Ar išlošia tik tie, kurie nori gyventi iš bedarbio pašalpų ir kompensacijų už šildymą?<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ar Darbo birža gerbia darbdavius, ar tik gaišina jų laiką? Ar bedarbiams, kurie ieško darbo, yra realios naudos iš šios įstaigos? Ar išlošia tik tie, kurie nori gyventi iš bedarbio pašalpų ir kompensacijų už šildymą?<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Skaitytojas

May 25, 2015, 4:07 PM, atnaujinta Nov 26, 2017, 5:31 PM

Mūsų įmonė yra įsiregistravusi kaip registruotas vartotojas Darbo biržos sistemoje keletą metų ir kaskart, kai dedame skelbimus į šios įstaigos interneto svetainę, mes prisijungiame prie savo profilio, bet tai tinkamų darbuotojų radimo problemos neišsprendžia.

Ne kartą kreipėmės į Darbo biržos darbuotojus dėl kelių dalykų. Pirmiausia dėl Darbo biržos interneto svetainės nefunkcionalumo dedant darbo skelbimus. Įdėti skelbimą į šią svetainę užtrunka mažiausiai 15 minučių, nes sistema nuolat stringa („Atsiprašome, įvyko sistemos klaida“) ir padaryti pakeitimai tiesiog neišsisaugo.

Dedant skelbimą pilna nereikalingų grafų, pavyzdžiui, darbo stilius – komandinis ar savarankiškas darbas, darbo užmokesčio mokėjimo periodiškumas ir darbo užmokesčio valiuta, kurias tenka pildyti, o smagiausia dalis prasideda pasirenkant profesiją, kurią darbdavys siūlo.

Kokių tik profesijų į Darbo biržos sudarytą sąrašą nėra įtraukta: apvijų vyniotojas rankomis, biskvitų kepimo krosnies prižiūrėtojas ir panašiai,  tad nieko nuostabaus, kad surasti dažnai pasitaikančią reikalingą profesiją, kaip antai virėjas ar gamybos operatorius, užtrunka apie 10 minučių.

Kitas dalykas dėl kandidatų gyvenimo aprašymo (CV) peržiūros. Darbo biržos atstovai teigia, kad kiekvienas kandidatas yra nurodęs savo kontaktinius duomenis. Mums ne kartą teko susidurti su tuo, kad nėra nurodyta kandidato elektroninio pašto  ar pateiktas telefono numeris +370 000 00000. Patikslinu, jungėmės kaip registruotas vartotojas.

Trečia, neretai prie įmonės durų netikėtai išdygsta Darbo biržos siųsti kandidatai, kurie sakosi atėję į pokalbį. Nežinau, kaip yra kitur, bet mes pokalbius organizuojame iš anksto suderinę laiką su kandidatais, tad tokie tarpduryje netikėtai išdygstantys „kandidatai“ tik trukdo įmonės darbą.

Pažymiu, kad Darbo biržos svetainėje dėdami skelbimus esame pažymėję, kad kandidatai turėtų susisiekti su mumis, darbdaviu, telefonu. Dėl Darbo biržos į pokalbius siunčiamų kandidatų arba kandidatų, kuriuos ši institucija atrenka, susitikimų su darbdaviais metu: galbūt būtų galima darbdaviui nesiūlyti alkoholikų kandidatūrų?

Per vieną tokį susitikimą su mumis, kaip darbdaviu, vieno rajono Darbo biržos darbuotojos prikvietė gal 10 alkoholio problemų turinčių potencialių darbuotojų ir 2 kandidatus, nuo kurių nesklido svaigalų tvaikas.

Po tokių situacijų tikrai kyla klausimas, ar Darbo birža gerbia darbdavius, ar tik gaišina jų laiką? Ar bedarbiams, kurie ieško darbo, yra realios naudos iš šios įstaigos? Ar išlošia tik tie, kurie nori gyventi iš bedarbio pašalpų ir kompensacijų už šildymą?

Tiems bedarbiams, kurie įsidarbina terminuotai ir vėliau vėl nori likti registruotais Darbo biržoje, pasibaigus jų terminuotai darbo sutarčiai, taip pat sudaromos papildomos kliūtys: įsidarbinimo dieną jie būtinai turi vykti į Darbo biržą pranešti apie įsidarbinimą ir pristatyti savo darbo sutartį. Jei žmogus dirba normaliomis darbo valandomis, kokiu laiku jis turėtų nuvykti į Darbo biržą?

Kartais šios įstaigos konsultantai sutinka, kad darbdavys atsiųstų nuskenuotą darbo sutarties kopiją. Bet vėlgi klausimas – kam reikalingas toks apsunkinimas? Argi Darbo biržos konsultantas  “Sodros“ sistemoje nemato, kad darbuotojas yra įdarbintas? Kam reikia gaišinti darbuotojų ir įmonių laiką?

Šios priežastys ir dar kitos, čia neišvardytos, tik stabdo mūsų valstybės progresą ir propaguoja visišką nelankstumą. Tikiuosi, kad gerbiama ministrė A.Pabedinskienė, užuot skatinusi bedarbius neieškoti darbo ir užsiimti juodąją ekonomiką peninčiais nelegaliais darbais, atkreips dėmesį į tai, su kuo darbdaviai ir darbuotojai susiduria kiekvieną dieną.

Išsprendus šias, atrodo, nedideles biurokratines problemas, laisvos darbo vietos būtų užpildytos efektyviau.

Sekite mus „Facebook“ ir skaitykite daugiau skilties „Bendraukime“ temų.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.