Nespėjusią kavos užsisakyti kaunietę šokiravo padavėjos reikalavimas

Aptarnavimas restoranuose ir kavinėse dažnai yra tiesiog siaubingas. Atėjęs pavalgyti patenki į keisčiausias situacijas, kai tave ignoruoja, pamiršta, varto akis ir rodo visišką abejingumą tavo norų ir iškilusių problemų atžvilgiu. 

 Mergina ragina netylėti klientus dėl prasto aptarnavimo ar neskanaus maisto. <br> „123rf“ asociatyvioji nuotr.
 Mergina ragina netylėti klientus dėl prasto aptarnavimo ar neskanaus maisto. <br> „123rf“ asociatyvioji nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Rasa

Dec 14, 2018, 11:50 AM, atnaujinta Dec 14, 2018, 11:52 AM

Atnešta sriuba šalta? Meniu nebuvo parašyta, jog tavo užsisakytos alyvuogės marinuotos meduje, kuriam esi alergiškas, o padavėja tavo problemą ignoruoja jas palikdama ant stalo ir galiausia atneša sąskaitą, kurioje tavęs prašoma už jas susimokėti? Klasika.

O tau belieka mandagiai traukti piniginę, išpūstomis akimis mokėti už nesuvalgytą maistą ir išeinant prisiekti sau, kad kur jau kur, bet čia tikrai negrįši. 

Pasiūlymas verslui

Spręsti vizito restorane metu iškilusias problemas – nuostabi galimybė verslui. Svečiui paragavus maisto, aptarnaujantis žmogus turėtų paklausti, ar viskas gerai.

Jei ne – personalas gauna šaunią galimybę užsakyti kitą patiekalą ir išbraukti nepatikusį iš sąskaitos. Svečias išeis jausdamasis, kad juo buvo pasirūpinta, grįš dar daug kartų, rekomenduos draugams, rezervuos staliuką gimtadienio šventei ir taip toliau ir panašiai – klientas bus ne amžiams prarastas, o visam laikui pavergtas restorano pastabumo ir žmogiško ryšio.

O kaip dėl to patiekalo? Kas už jį sumokės? Tiesa ta, kad netrukus jis atsipirks dešimteriopai, jau nekalbant apie penkių žvaigždučių „Facebook“ įvertinimą. 

Priklauso ne nuo algos

Nepykstu ant tokių įstaigų, kaip valgyklos, kur nei algos aukštos, nei arbatpinigių prašoma.

Nors Vilniaus Dailės Akademijoje dirbanti nuostabi komanda prisimena daugelio vardus bei nuoširdžiai palinki skanaus, tad kartais net ne atlygio dydyje supuvęs aptarnavimo kultūros šuo pakastas.  

Pykstu ant „ale” gerų ir tikrai brangių restoranų bei kavinių. Jau minėjau „alyvuogių situaciją”, kuri nutiko gana brangiame restorane Druskininkuose.

Kai vienoje Vilniaus kepyklėlėje paklausiau, ką man galėtų parekomenduoti ir kas būtų šviežiausia, išgirdau: „Ai, viskas čia pas mus vis tiek buvo šaldyta”. 

Stilingame restorane Vokiečių gatvėje su drauge užsisakėme tą patį patiekalą, kurio abi net nepalietėme. Kai padavėja atėjo „nunešti” mūsų lėkščių ir paklausė, ar buvo skanu, mes paprasčiausiai negalėjome pasakyti, kad buvo ne tik neskanu, buvo labai neskanu. Po poros minučių jau mokėjome pilną sąskaitą už savo neskanius patiekalus. Nežinau, kaip jūs, bet aš ten negrįšiu. 

Paprašė užleisti vietą

Bet turbūt komiškiausia situacija vyko vienoje Kauno kavinėje. Padavėja kartu su kitu kavinės svečiu reikalavo, kad užleistume staliuką didesnei grupei, nes dar nieko neužsisakėme.

Mes nuoširdžiai nepastebėjome, kad kavos puodelio dar nėra ant stalo, be to, galbūt kavinėje lankomės pirmą kartą – tokiu atveju iš kur mes galime žinoti, kad prie mūsų niekas neprieis? 

Mums nebuvo mandagiai priminta ar prie mūsų prieita, tiesiog tėkšta į veidą, kad turime pasitraukti. Kodėl?

Tokia kavinės politika – didesnės grupės gauna didesnius staliukus ir taip kavinė uždirba dagiau pinigų. Aha, tik iš mūsų jūs pinigų jau niekada neužsidirbsite, nes nei mes, nei mūsų ateities gimtadienių svečiai čia kojos nekels. 

Tik noriu pabrėžti, kad nei kavos puodelių nei pyrago gabaliukų neskaičiuojame, o mandagiai paprašyti užsisakyti, būtume taip tučtuojau ir padarę. 

Ragina keistis

Ir tokių situacijų būta daugybė. Aš net nekalbu apie problemas, kurios kyla prašant išimti nemėgstamą sūrį ar norint daugiau sužinoti apie vieną ar kitą ingredientą.

Ir tikrai, iš kur prieš mane stovintis žmogus žinos atsakymą, jei niekada nėra jo ragavęs? 

Problema ne tik maitinimo įstaigų kultūros ir personalo apmokymų stygiuje. Problema ir kiekviename iš mūsų. Jei jus aptarnaujantis žmogus neadekvačiai elgiasi, prašykite prieiti vadybininką, praneškite verslui, jog jų samdomas žmogus daro klaidas, tik taip jie gali jas ištaisyti ir neprarasti jūsų – jų kliento. Jų duonos kąsnio.

Tik taip mažiau verslų užsidarys ir daugiau darbo vietų bus sukurta. Ir nemokėkite už nesuvalgytus patiekalus, net ir tada, jeigu jie paprasčiausiai neskanūs, jūs turite teisę mėgautis maistu ir tik tada už jį susimokėti. 

Jei tokios vietos leidžia sau prašyti Londono kainų, tačiau visiškai neinvestuoja į personalo kultūrą, toliau tlėti negaliu. Atrodo, kad kažkas turi pagaliau pasakyti savininkams apie šiurpą keliančią jų darbuotojų kultūrą. Arba, pagalvojus, jų pačių kultūrą.

Žuvis pūva nuo galvos ir jei jų pasamdytas žmogus nėra apmokomas, su juo gražiai elgiamasi ir jis nesididžiuoja kasdien eidamas į darbą – pirmi tai pajaus jūsų svečiai, o tada iš tokių va straipsnių išgirsite ir jūs. 

Turnys pirmą kartą publikuotas 2017 metų gruodžio 4 dieną.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.