Su greitąja atvežta kaunietė šokiruota – gydytoja išvijo į kitą ligoninę

Į mūsų redakciją kreipėsi skaitytoja Vanda (pilnas vardas rekacijai žinomas), kuri skundėsi Kauno ligoninių personalo darbu. 

Į Kauno klinikinę ligoninę greitosios pagalbos automobiliu atvežta pacientė buvo priversta ieškotis kitos gydymo įstaigos. <br>M.Patašiaus nuotr.
Į Kauno klinikinę ligoninę greitosios pagalbos automobiliu atvežta pacientė buvo priversta ieškotis kitos gydymo įstaigos. <br>M.Patašiaus nuotr.
Į Kauno klinikinę ligoninę greitosios pagalbos automobiliu atvežta pacientė buvo priversta ieškotis kitos gydymo įstaigos. <br>M.Patašiaus nuotr.
Į Kauno klinikinę ligoninę greitosios pagalbos automobiliu atvežta pacientė buvo priversta ieškotis kitos gydymo įstaigos. <br>M.Patašiaus nuotr.
Respublikinė Kauno ligoninėje moteris laukė penkias valandas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Respublikinė Kauno ligoninėje moteris laukė penkias valandas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Į Kauno klinikinę ligoninę greitosios pagalbos automobiliu atvežta pacientė buvo priversta ieškotis kitos gydymo įstaigos. <br>M.Patašiaus nuotr.
Į Kauno klinikinę ligoninę greitosios pagalbos automobiliu atvežta pacientė buvo priversta ieškotis kitos gydymo įstaigos. <br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Vanda

Mar 1, 2018, 7:13 PM, atnaujinta Mar 7, 2018, 3:12 PM

72-iejų metų moteris teigė, kad dėl prastos savijautos vasario 10 dieną ją į Kauno klinikinę ligoninę atvežė greitoji pagalba. Tačiau karščiuojančiai pacientei nemokama pagalba nebuvo suteikta. Moteris tikino karščiavusi (38,8 temp.), bet gydytoja, ponios Vandos teigimu, ją išprašė, nes pagal gyvenamąją vietą ten jos gydyti nepriklauso.

Pacientė buvo priversta ieškotis transporto, kuris ją nugabentų į kitą gydytojų nurodytą ligoninę – Respublikinę Kauno ligoninę. Tačiau ten ji gydytojo konsultacijos turėjo laukti penkias valandas.

Išsiuntė į kitą ligoninę

„Aš apakusi nuo tokio aptarnavimo. Pirmąkart su tuo susidūriau. 

Atėjusi gydytoja pasakė, kad manęs nepriims, nes atvažiavau ne į savo rajoną. Sakau, nesupratau, daktare. Juk ne pati čia sugalvojau atvažiuoti, mane čia atvežė greitoji? Nejau 112 nežino, kur vežti ligonį? Tačiau daktarė mane priimti atsisakė. Atvirai pasakius, vos ne išvarė ir pasiūlė važiuoti į Respublikinę Kauno ligoninę. Kaip jie galėjo mane tokios būklės paleisti.

Laukė penkias valandas

Respublikinėje Kauno ligoninėje gydytojai taip pat nebuvo svetingi. Paaiškinau situaciją, kad ne savo noru čia atvažiavau, o buvau atsiųsta gydytojų iš kitos klinikos. Paėmė mano kraują, peršvietė plaučius. Tuo metu buvo apie 15.30 val. 

Gydytojas paprašė išeiti ir netrukdyti. Man net rankos pradėjo drebėti. Sakau, daktare, duokit man ką nuo temperatūros, aš vos ne alpstu. Tuomet man atkirpo analgino tabletę ir liepė laukti, kol išrašys man receptą. Praėjo dar valanda. Buvo jau 21 valanda vakaro“, – savo ligos istoriją „Bendraukime“  pasakojo sunkiai serganti moteris.

***

Kauno klinkinės ligoninės komunikacijos specialistas Saulius Tvirbutas komentavo, kad Kauno miesto poliklinikos yra sudariusios sutartis su miesto ligoninėmis dėl ambulatorinės konsultacijos nedarbo dienomis. Poliklinikos pačios sprendžia, kurią gydymo įstaigą rinktis bendradarbiavimui.

„Kauno centro poliklinika, kurią yra pasirinkusi minima gyventoja, sutartį yra sudariusi su kita ligonine, tačiau greitosios medicinos pagalbos darbuotojai moterį atvežė į Kauno klinikinės ligoninės padalinį miesto centre dėl to, kad pacientė yra šio mikrorajono gyventoja.

Tuo metu dirbusi medikė į atvežtosios moters situaciją pažiūrėjo supratingai ir pakvietė ligoninės vairuotoją, kuris perveža tarp padalinių mūsų pacientus. Ji taip pat surašė siuntimą gydymo įstaigai nurodydama pagrindines ligonės indikacijas ir kokiu pagrindu ji siunčiama ambulatorinei konsultacijai. Deja, kai atvyko vairuotojas, moteris buvo palikusi ligoninę.

Apgailestaujame dėl pacientei kilusių nepatogumų ir pasinaudodami proga prašome šeimos gydytojų informuoti savo pacientus, kur jie turėtų tiksliai kreiptis, kai nedirba poliklinikos“, – komentavo Kauno klinkinės ligoninės komunikacijos specialistas Saulius Tvirbutas. 

***

Respublikinė Kauno ligoninės Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus Vyresnioji specialistė ryšiams su visuomene Sandra Preišegalavičienė apgailestavo, kad moteris, sirgdama ir prastai jausdamasi, patyrė tiek vargo lankydamasi gydymo įstaigose. 

„Nors karščiavimas ir sukelia labai nemalonius pojūčius, tačiau tai simptomas, kuris nepriskiriamas būtinosios pagalbos kategorijai. Karščiuojantys pacientai turėtų kreiptis į savo šeimos gydytoją, o jų nedarbo metu į gydymo įstaigą, su kuria pastaroji sudariusi sutartį.

Į kurią gydymo įstaigą GMP automobiliu bus nuvežtas pacientas, priklauso nuo paciento gyvenamosios vietos. Kauno miestas yra suskirstytas į atskiras zonas ir priskiriamas konkrečioms gydymo įstaigoms.

Primename, kad Priėmimo-skubios pagalbos skyriuje teikiama tik būtinoji skubi pagalba. Į šiuos ligoninių skyrius vykstama tik tada, kai prireikia skubios pagalbos, kai staiga iškyla reali grėsmė žmogaus sveikatai, gyvybei. Kitais atvejais blogai pasijutę pacientai turi kreiptis į šeimos gydytoją.

Suprantama, kad atvykus į Priėmimo-Skubios pagalbos skyrių, norisi pagalbą gauti nedelsiant. Nustatymui, kuriam pacientui skyriuje teikti pirmenybę, sukurta speciali vertinimo sistema. Įvertinus atvykusio į skyrių paciento būklę, jis priskiriamas vienai iš būtinosios skubios pagalbos kategorijų, kurios pacientų patogumui žymimos specialiomis spalvomis (skubios pagalbos atveju – raudona, geltona arba mėlyna, neskubios pagalbos atveju – žalia spalva). Pirmenybė visuomet teikiama pacientams, kuriems tos pagalbos reikia skubiausiai.

Visiems linkime stiprios sveikatos, kantrybės ir supratingumo“, – komentavo Respublikinė Kauno ligoninės atstovė S. Preišegalavičienė.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.