Mobiliojo ryšio bendrovės staigmena papiktino: „Tai – apiplėšimas“

Aš daug metų esu „Telios“ klientė, dar nuo „Omnitel“ laikų. Prieš kelias dienas gavau žinutę: „Primename, kad atsisakome seniausių „Telia“ mobiliojo ryšio planų, tarp kurių ir jūsų numerio naudojamas planas „Išmaniems“.

 „Telia“ vartotoją papiktino pabrangęs ilgus metus naudotas planas.<br> 123rf asociatyvioji nuotr.
 „Telia“ vartotoją papiktino pabrangęs ilgus metus naudotas planas.<br> 123rf asociatyvioji nuotr.
 „Telia“ vartotoją papiktino pabrangęs ilgus metus naudotas planas.<br> 123rf asociatyvioji nuotr.
 „Telia“ vartotoją papiktino pabrangęs ilgus metus naudotas planas.<br> 123rf asociatyvioji nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

G.

Sep 30, 2018, 10:11 AM

Nuo rugsėjo Jūsų planą automatiškai pakeitėme planu Premium M su daugiau verčių: neribotomis minutėmis pokalbiams, neribotomis SMS ir 2 GB mobiliųjų duomenų už 10.90 Eur/mėn. Jums nieko daryti nereikia, pokyčiai įsigalioja automatiškai“.

Tai va, viskas atrodo faina ir labai gražu, bet tas plano pakeitimas reiškia, kad pabrango jų paslaugos „iš lempos“ net pusantro euro per mėnesį. Nes anksčiau už mėnesinį planą mokėdavau 9.56 Eur.

Nenubiednėsiu, žinoma, bet šlykštu, kad dengdamiesi naujais planais ryšio operatoriai brangina paslaugas. 

Kai paskaičiuoji metinę kainą, išeina 18 eurų. Kai kuriems žmonėms tai jau yra apiplėšimas. Ar tai neprieštarauja įstatymams?

***

„Telia“ atstovas žiniasklaidai Audrius Stasiulaitis pirmiausiai nori padėkoti klientei už tai, kad ji su „Telia“ yra dar nuo „Omnitel“ laikų. 

„Labai norime, kad ji ir toliau liktų su mumis dėl tų priežasčių, dėl kurių ji ir rinkosi mūsų tinklo bei paslaugų kokybę su savo iki šiol turėtu planu.

Tačiau telekomunikacijų verslas yra be galo dinamiškas ir konkurencingas, o prieš penkerius metus ar dar seniau sukurti planai pradeda atsilikti nuo rinkos realybės, kurią nuolat keičia technologinė pažanga, nauji žmonių įpročiai, konkurencija ir verslo reguliavimas.

Paprastas pavyzdys – mūsų klientė mokėjo 9,56 euro per mėnesį už 2013 metais sukurtą planą, kurio suteikiamos naudos galiojo tik Lietuvoje.

Tačiau per penkerius metus labai stipriai išaugo bendras duomenų vartojimas, atsirado galimybė keliaujant Europoje kalbėti ir naršyti kaip namuose, naudotis kelionių ir įrenginių draudimu – viso to nebuvo senuosiuose planuose ir visa tai suteikia naujieji „Telia“ planai.

Skaičiuojant grynai matematiškai, naujasis „Premium M“ planas savo vertėmis klientei ne pabrango 1,34 euro per mėnesį, o netgi atpigo, įvertinant vien tik tai, kad ji dabar turės mažiausiai dvigubai daugiau gigabaitų nei turėjo prieš tai, daugiau kaip pusę jų galės panaudoti be jokio papildomo mokesčio keliaudama ES ir EEE šalyse.

Taigi, skaičiuojant vien tik mobiliuosius duomenis, per metus tai sudarys mažiausiai 27,6 euro papildomos vertės. Čia dar net nevertinant kelionių draudimo, kurį nemokamai turi visi naujieji planai.

O kalbant apie senų planų atnaujinimo tvarkas, tai darome tik griežtai pagal įstatymus ir turimas sutartis su klientais. Visais atvejais, ne mažiau nei prieš 30 dienų informuojame apie keitimą, šiuo atveju tą darėme su mėnesio sąskaita, ir siūlome pasirinkti bet kurį kitą iš mūsų dabartinių planų.

Būtent „siūlome“, ir jokiu būdu „neverčiame“, nes žmonės visada turi teisę pasirinkti tiek kitą planą, tiek kitą tiekėją. Nepasirinkus jokio plano, senasis planas yra atnaujinamas automatiškai jam artimiausiu naujuoju planu. 

Bet kokiu atveju, esame pasirengę suteikti visą ją dominančią informaciją tiesiogiai „Telia“ klientams nemokamu telefonu 1817, internetu ar atvykus į artimiausią saloną“, – komentavo „Telia“ atstovas.

***

Lietuvos Respublikos Ryšių reguliavimo tarnybos Tinklų reguliavimo departamento vyriausioji patarėja Indrė Jurgelionienė komentavo, jog paprastai elektroninių ryšių paslaugų teikimo sutartys sudaromos neterminuotai arba tam tikram minimaliam naudojimosi paslaugomis laikotarpiui, kuriam pasibaigus sutartis automatiškai nenutrūksta, o tampa neterminuota, taigi, paslaugos teikiamos pagal sutartį tol, kol sutartis nėra nutraukta. 

„Pasiūlymai ir mokėjimo planai formuojami atsižvelgiant į tuo metu rinkoje galiojančius pasiūlymus, technologinius sprendimus ir taikytą kainodarą.

Pasikeitus rinkos sąlygoms ar taikytai kainodarai, gali susidaryti situacija, kai paslaugų teikėjas nebeturi galimybės siūlyti tokių paslaugų, kurios buvo siūlytos/taikytos anksčiau. 

Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių 21 punktas numato, kad „Teikėjas, keisdamas Paslaugų teikimo technologijas, įrangą, Paslaugų teikimo sąlygas, atsiskaitymo tvarką, negali bloginti teikiamų Paslaugų kokybės ir mažinti Paslaugų apimties, bloginti abonentui Sutarties sudarymo metu nustatytų sąlygų, jei šalys, esant konkrečiam Paslaugų teikimo technologijų, įrangos, Paslaugų teikimo sąlygų, atsiskaitymo tvarkos pakeitimui, nesusitaria kitaip“. 

Sutartis gali būti keičiama šalių sutarimu, taip pat sutartis gali būti keičiama joje aptartais atvejais.

Pagal reikalavimus, nustatytus elektroninių ryšių teisėje, keisti paslaugų teikimo sąlygas elektroninių ryšių paslaugų teikėjas turi, laikydamasis tam tikrų reikalavimų:

1.Gali keisti paslaugų teikimo technologijas ar kainas, jei tai yra numatyta paslaugų teikimo sutartyje; paprastai tokia teisė būna nustatyta bendrosiose paslaugų teikimo sąlygose.

2.Turi tinkamai informuoti apie paslaugų teikimo sąlygų pakeitimus. Privaloma informuoti prieš vieną mėnesį apie numatomus pakeitimus raštu ar jai prilyginta forma.

3.Papildomai turi būti informuojama apie teisę nutraukti sutartį be netesybų, jei sutartis yra terminuota“, – komentavo Lietuvos Respublikos Ryšių reguliavimo tarnybos Tinklų reguliavimo departamento vyriausioji patarėja I. Jurgelionienė.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.