Vyrui apsilankius poliklinikoje žmona įpyko: „Ministre, ką siūlote?!“

Rašau išties labai pasipiktinusi ant visos mūsų gydymo įstaigų paslaugų tvarkos!!!! Taip jau atsitiko, kad mano vyrui šiais metais reikėjo kreiptis į dermatologą du kartus ir abu kartus eina mokamai. Kadangi reikia skubiai, o mes ne aiškiaregiai ir prieš du mėnesius negalime numatyti, kad reikės užsirašyti pas dermatologą!

 Abu kartus vietoje poliklinikos vyrui teko rinktis privačias paslaugas.<br> Lrytas.lt asociatyvioji nuotr.
 Abu kartus vietoje poliklinikos vyrui teko rinktis privačias paslaugas.<br> Lrytas.lt asociatyvioji nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Julija

May 23, 2019, 3:51 PM, atnaujinta May 24, 2019, 10:28 PM

Pirmas atvejis buvo, kad staigiai atsirado niežulys ant kojų, net negalėjo užmigti. Savaime suprantama, kad pagalbos reikėjo skubiai, o ne po poros mėnesių. Bet, deja, pas mūsų dermatologus Vilniuje eilės tokios, kad mažiausiai pusantro mėnesio reikėjo laukti. Todėl kreipėmes į privačią kliniką, vyrą priėmė po poros dienų. Aišku, tas malonumas kainavo virš 60 eurų - su konsultacija ir tyrimais.

Dabar vyrui pradėjo įaugti kojos piršto nagas. Jis užsirašė pas poliklinikos chirurgą, bet, deja, gydytoja nieko negalėjo padėti be tyrimų dėl nagų grybelio. Taigi, ir vėl kelias pas dermatologą. Artimiausias užrašymas – rugpjūčio mėnesį. Kaip gyventi su skaudančiu pirštu?!

Nuėjo pakartotinai pas chirurgą, klausdamas, galbūt galima kažką padaryti, nes jau net juodas nagas pasidarė? Bet chirurgas nė pusė piršto nepajudino, kad suteiktų pagalbą, kol nėra tyrimų dėl nagų grybelio. Vėl užsirašėme į mokamą dermatologo konsultaciją. O mokamai konsultacijai yra vietų jau net kitai dienai.

Tai, gerbiamas sveikatos ministre, už ką mes mokame kiekvieną mėnesį mokęsčius į Sodrą? Ir kaip sutvarkėte sistemą, kad, neva, eilių nėra pas gydytojus? Ką galite pasiūlyti? Ar neturi būti numatyta bent kelių laisvų priėmimo laikų kiekvieną dieną – skubiems atvejams?

*** 

Sveikatos apsaugos ministerijos atstovė Gabrielė Banaitytė pateikė ministerijos specialistų parengtą komentarą.

„Pagal galiojančią tvarką, pacientas pas šeimos gydytoją turėtų patekti per 7 dienas, o pas specialistą – per 30 dienų, jei nėra objektyvių priežasčių, dėl kurių gydymo įstaiga negali paslaugos suteikti laiku. Jei pagalbos prireikė skubiai, kiekvienas Lietuvos gyventojas turi teisę ją gauti nedelsiant.

Valstybinės ligonių kasos duomenimis, Vilniuje gydytojo dermatovenerologo konsultacijos iš tiesų tenka laukti ilgiau.

Tačiau pas šiuos gydytojus specialistus antrinio lygio paslaugoms nereikia šeimos gydytojo siuntimo, todėl galima rinktis bet kurios gydymo įstaigos, kurios paslaugos apmokamos iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) biudžeto, specialistą, pas kurį tuo metu yra mažiausia eilė. Informaciją apie eiles pas gydytojus galima rasti teritorinių ligonių kasų interneto svetainėse.

Chirurgų, dirbančių šeimos gydytojo komandoje, konsultacijoms dauguma (75 proc.) pacientų Vilniuje yra priimami per savaitę, tad eilių pas šiuos gydytojus neturėtų būti. Kas dėl minimos gydytojo nuostatos pirmiausia reikalauti tyrimo rezultatų, jis turėjo pacientui suprantamai paaiškinti, kodėl reikalauja tyrimų prieš gydymą.

Nežinant visų vizito detalių sunku objektyviai įvertinti situaciją, tačiau greičiausia tarp paciento ir mediko pritrūko žmogiško susikalbėjimo. Bet kokiu atveju, jei pacientas yra nepatenkintas teikiamomis sveikatos priežiūros paslaugomis, jis pirmiausia turi kreiptis į gydymo įstaigos vadovą.

Apskritai pacientai dėl sveikatos problemų visų pirma turi kreiptis į savo šeimos gydytoją. Šeimos gydytojas, įvertinęs paciento būklę kompleksiškai, nuspręs, ar yra kompetentingas suteikti paslaugą pats, ar jam reikia pasikonsultuoti su atitinkamos srities gydytoju specialistu. Tokiu atveju gydytojo specialisto konsultacija gali būti suteikiama nedelsiant.

Pastebima, kad eilės pas gydytojus specialistus neretai susidaro ir dėl pačių pacientų elgesio, pavyzdžiui, dėl pacientų noro registruotis būtent pas kurį nors konkretų specialistą ar pageidaujamoje įstaigoje, dėl pacientų neatvykimo nurodytu laiku, dėl tam tikrų gydytojų trūkumo, dėl įstaigų darbo organizavimo, netgi per dažno pacientų kreipimosi į medikus tuomet, kai iš tiesų to nereikia ir t. t.

Iš tiesų, gydymo įstaigose pacientai, nenorintys laukti jiems paskirtos PSDF lėšomis apmokamos konsultacijos, gali ją gauti greičiau sumokėję“, – paaiškino minesterijos atstovai.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.