Velionės dukra – priblokšta: prieš mirtį COVID-19 skyriuje liko be vandens, mokėjo už palydą iki tualeto

Perkelta į COVID-19 skyrių susimokėjo už palydą iki tualeto. Vakarienei – lėkštė makaronų ir nė lašo vandens, ar arbatos. Tokį vaizdą aprašė mamos netekusi moteris (tapatybė redakcijai žinoma, Red.), kuri Respublikinėje Panevėžio ligoninėje nesulaukė žmogiškumo. 

Respublikinėje Panevėžio ligoninėje nesulaukė žmogiškumo.<br>G.Bitvinsko asociatyvi nuotr.
Respublikinėje Panevėžio ligoninėje nesulaukė žmogiškumo.<br>G.Bitvinsko asociatyvi nuotr.
Respublikinės Panevėžio ligoninės vadovas Arvydas Skorupskas.<br>R.Ančerevičiaus/JP.lt nuotr.
Respublikinės Panevėžio ligoninės vadovas Arvydas Skorupskas.<br>R.Ančerevičiaus/JP.lt nuotr.
Arūnas Dulkys.<br>V.Skaraičio nuotr.
Arūnas Dulkys.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Mar 18, 2021, 4:47 PM, atnaujinta Mar 18, 2021, 5:12 PM

„Ilgokai svarsčiau, ar verta dalintis šia istorija, nes mano atveju ji jau nieko nepakeis... Bet vis lindo į galvą mintis, jog ji gali pakeisti kitus atvejus, gali pakeisti kitų žmonių būtį, gali pakeisti žmogiškumo sampratą ten, kur be jo pati profesija atrodo neįsivaizduojama, gali pakeisti požiūrį į žmogų ten, kur jis ir šiaip jaučiasi silpnas ir pažeidžiamas...

Istorija apie Respublikinę Panevėžio ligoninę, kurioje tris savaites iki mirties gydėsi a.a. mano mama.

Likus kelioms dienoms iki išrašymo iš ligoninės, paprašau, kad padarytų COVID-19 testą, nes turėjome tęsti gydymą kitoje gydymo įstaigoje – testas teigiamas, virusas užpuolė ligoninėje.

Mama skubiai perkeliama į COVID skyrių, telefonu palaikau ryšį su ja. Mama skundžiasi, jog ant jos piktai rėkia slaugė. Paprašius padėti nueiti į tualetą, gauna atgal riksmą, jog yra apgavikė ir melagė, kai labai norės – pati nueis“, – prisiminė mirusiosios dukra.

Istorija vyko minint Lietuvos Neprikausomybės atkūrimo dieną, kovo 11-ąją. Moteris prisiminė kaip ramino mamą, sakė bandysianti prisiskambinti į ligoninę

„Visą dieną skambinu įvairiais oficialiai nurodytais numeriais – niekas neatsiliepia. Mama problemą išsprendžia pati – susimoka už pagalbą nueiti į tualetą. Įdomu, kiek kainavo ši kelionė?

Į palatą pikta slaugė užsuka kartą per pusdienį, vakarienei atneša makaronų, bet ničnieko atsigerti – nei vandens, nei arbatos...

Mamos vanduo kažkur sumestas tarp daiktų, kuriuos greituoju būdu kartu su ja perkėlė iš kardiologinio į COVID skyrių.

Pati susirasti vandens ji neturi jėgų... Moteris, visą gyvenimą nelepinta aplinkybių, nebijojusi vargų ir skausmų, man tyliai sako – čia kaip koncentracijos stovykloje...

Tuo metu man atrodo, jog tuoj viską sutvarkysiu, tuoj paskambinsiu, parašysiu ir viskas bus gerai... Bet telefono niekas nekelia, ligoninės vadovui rašau per „Messenger“, bet jis žinutės dar ir dabar neperskaitė. Sveikatos apsaugos ministrui Arūnui Dulkiui rašyti nedrįstu, suprantu, jog jis turi svarbesnių klausimų nei mano serganti mama Panevėžio ligoninėje...“ – prisiminė moteris.

Mamos netekusi moters pasakojo apie apėmusį beviltiškumo jausmą.

„Jau kitą dieną prisiskambinus į ligoninę ir bandant išspręsti klausimą, kad būtų išrašyti vaistai, kaskart atsiliepdavo piktas rėkiantis balsas, kad netrukdyčiau, kad atstočiau, kad čia ne jų problemos...

Prašau pagarbos ir ramesnio bendravimo, bet nesėkmingai. Prašau ligoninės vadovo (Arvydo Skorupsko, Red.) mobilaus telefono numerio. 

Gaunu atgal klausimą – internetą turit? Meluoju, kad neturiu. Atsako, jog kai turėsiu, tada ir susirasiu... Susirasiu kabinetinį stacionarų telefono numerį, kurio niekas nekels, nes gi penktadienio vakaras, savaitgalis...

Mama šeštadienį mirė. Ne dėl to, jog žmogiškumo ligoninėje trūko, ne dėl to, jog buvo aprėkta... Tikrai nekaltinu dėl mirties... Bet kaltinu dėl žmogiškumo stokos. Kaltinu dėl nepagarbos. Kaltinu dėl smurto, kuris nebuvo fizinis.

Privatus verslas įrašo pokalbius su klientais/pacientais, kad galėtų užtikrinti pokalbio kokybę. Privatus verslas matuoja NPS ir taip rūpinasi klientų/pacientų aptarnavimo kokybe.

Privatus verslas turi aptarnavimo standartus, kurie reikalauja iš darbuotojų tam tikros aptarnavimo, konsultavimo, bendravimo kokybės.

Gal ir valstybinės institucijos tą turėtų daryti? Juk bent jau pagarbos esame verti kiekvienas iš mūsų! Ir tie, kurie sveiki, ir tie, kur serga... Tai tik viena maža istorija, kurioje neabejotinai daug subjektyvumo, nes ji apie mano a.a. mamą...

Bet tame skyriuje daug kažkieno tėvų, vaikų, artimųjų, kurie patyrė tai vakar, patiria tai šiandien, bet galbūt gali to nepatirti rytoj?!“ – rašė moteris.

Apgailestauja dėl mamos mirties

Lrytas.lt kreipėsi komentaro į Respublikinę Panevėžio ligoninę. 

„Respublikinės Panevėžio ligoninės kolektyvas labai apgailestauja dėl p. V.D. mamos mirties. Suprantame velionės artimųjų nuoskaudą dėl šios nemalonios situacijos. Kuomet sprendžiami žmogaus sveikatos ir gyvybės klausimai, o, ypač, artimųjų, visada tai labai jautru, skaudu, liūdna...

Informuojame Jus, kad Respublikinės Panevėžio ligoninės administracija nėra gavusi jokio žodinio ar rašytinio nusiskundimo dėl minėto atvejo, kurį savo laiške, išplatintame „Facebook“ paskyroje, aprašo p. V.D. ir įvardija tai kaip neetišką ligoninės darbuotojų bendravimą su pacientu ir jo artimaisiais. Neturėdami tikslesnių duomenų pateikti kokius nors paaiškinimus šiuo klausimu negalime“, – rašoma komentare.

Pradėjo patikrinimą

Ligoninės atstovai savo iniciatyva nedelsiant pradės neplaninį vidinį auditą.

„Sutinkame, kad, jei viskas vyko taip, kaip rašoma p. V.D. išplatintame laiške yra tiesa, tuomet labai apgailestaujame dėl tokių ligoninės darbuotojų veiksmų ir nuoširdžiai atsiprašome visų velionės artimųjų. Sakome vienareikšmiškai – tokio elgesio su pacientais ir jų artimaisiais ligoninės administracija niekada netoleravo ir netoleruos.

Savo ruožtu prašome visų žmonių raštu ar žodžiu kreiptis į ligoninės administraciją, jei manote, kad su pacientais ar jų artimaisiais ligoninės personalas elgiasi neetiškai ir nepagarbiai. Respublikinės Panevėžio ligoninės administracija užtikrina, kad turėdama šiuos duomenis, nedelsiant pradės neplaninį vidinį auditą, siekiant objektyviai išsiaiškinti visas aplinkybes. Nustačius ligoninės darbuotojų netinkamo elgesio su pacientu ar jo artimuoju faktą, bus reaguojama pagal galiojančias LR teisines normas.

Suprantame, kad kiekvienas panašus atvejis yra labai svarbus visiems – pacientams, jų artimiesiems, ligoninei, todėl išsamus jo išsiaiškinimas ir objektyvių išvadų paskelbimas turi būti neatidėliotinas. Respublikinės Panevėžio ligoninės administracija savo iniciatyva jau pradėjo neplaninį šio atvejo tyrimą ir, gavusi audito išvadas, priims atitinkamus sprendimus“, – rašoma Respublikinės Panevėžio ligoninės atsiųstame komentare.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.