KET klausimai kelia aistras: „Pakraupo net pažįstamas automobilių mechanikas“

Šiuo metu mokausi vairavimo mokykloje ir artimiausiu metu mėginsiu laikyti teorijos egzaminą „Regitroje“. Viskas kaip ir būtų gerai, nes visas kelių eismo taisykles išmokau ir suprantu puikiai (tai, ką tikrai reikia žinoti vairuojant), tačiau labai dažnai sprendžiant KET bilietus, pasitaiko mechaninių klausimų, kurie vienąkart lengvesni ir savaime suprantami, o kitą kartą priverčia susimąstyti, ar tikrai mokausi kelių eismo taisyklių, ar automechanikos?

Būsimą vairuotoją iš vėžių išmušė KET klausimai.
Būsimą vairuotoją iš vėžių išmušė KET klausimai.
Būsimą vairuotoją iš vėžių išmušė KET klausimai.
Būsimą vairuotoją iš vėžių išmušė KET klausimai.
Būsimą vairuotoją iš vėžių išmušė KET klausimai.
Būsimą vairuotoją iš vėžių išmušė KET klausimai.
Būsimą vairuotoją iš vėžių išmušė KET klausimai.
Būsimą vairuotoją iš vėžių išmušė KET klausimai.
Būsimą vairuotoją iš vėžių išmušė KET klausimai.<br>V.Balkūno nuotr.
Būsimą vairuotoją iš vėžių išmušė KET klausimai.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Jul 2, 2021, 2:34 PM

Vienas iš įsimintiniausių man kliuvusių klausimų buvo: „Dėl kurių išvardintų gedimų gali būti mažas alkūninio veleno sukimosi dažnis, paleidžiant variklį starteriu?“. Dėl šio klausimo, sprendžiant testą, net kreipiausi į savo pažįstamą automechaniką, kuris pakraupo sužinojęs, kad man atsakymo reikia būtent KET teorijos klausimui atsakyti.

Vienoje „Facebook“ grupėje „Regitra – egzaminų pagreitinimas“ buvo iškeltas klausimas: „Ir jus užknisa tokie klausimai? Toks jausmas, kad kandidatuoju įstot į mechanikus“ (teorijos klausimas buvo „Pradedant važiuoti automobiliui su priekiniais varomaisiais ratais, ypač posūkyje, girdisi garsus, sausas spragsėjimas. Jo priežastis yra...“).

Facebook grupėje į iškeltą klausimą sureagavo taip pat laikantys vairavimo egzaminus asmenys.

Nuomonių buvo įvairių: vieni manė, kad ne moteriai žinoti šiuos klausimus, nes nelįs niekada prie mechanizmų; kiti pasisakė, kad jeigu išgirsta įtartinus garsus automobilyje – veža pas mechaniką, nes tai jo darbas išsiaiškinti gedimą; dar vieni mano, kad pradedant vairuoti, reikia suprasti apie automobilį, nes kitaip kam laikyti teises; vienas komentatorius net suaubejojo, ar patys klausimų rengėjai supranta, ką rašo.

Įsitikinau, kad sudėtingesni mechaniniai klausimai ne vienai man pakiša koją sprendžiant testus. Vienintelis variantas – mokintis mintinai, bet tai taip pat grėsminga, nes klausimus reikia suprasti, kad atsakytum teisingai.

***

„Regitros“ atstovai pateiktame komentare primena, kad teorijos egzamine naudojami klausimai yra susiję su saugiu eismu ir praktinėmis situacijomis.

„Pirmiausia norėtume atkreipti dėmesį, kad Jūsų skaitytojos minimi klausimai nėra naudojami teorijos egzamine. Su interneto svetainėmis, kurios teikia vairavimo teorijos testų, dažniausiai vadinamų KET bilietais, sprendimo paslaugas, „Regitra“ nėra niekaip susijusi ir neatsako už jų turinį.

Kalbant apie teorijos egzaminą „Regitroje“, jo metu siekiama patikrinti ne tik tai, kaip būsimas vairuotojas yra išmokęs KET taisykles, žino, ką reiškia vienas ar kitas kelio ženklas, bet ir kaip jis geba šias žinias pritaikyti konkrečioje eismo situacijoje.

Būsimiems vairuotojams užduodami klausimai per teorijos egzaminą yra glaudžiai susiję su praktinėmis situacijomis. Pavyzdžiui, galimų pavojų numatymą kelyje ar teisingus vairuotojo sprendimus valdant automobilį įvairiose eismo situacijose. Tokiu būdu siekiama, jog pradedantysis vairuotojas, išvažiuodamas į realų eismą, suvoktų, kaip išvengti avarinių situacijų arba kaip elgtis esant atitinkamoms aplinkybėms ir nesutrikti.

Regitra“ per teorijos egzaminą tikrai nereikalauja turėti specifinių, itin techninių žinių apie transporto priemonę, pavyzdžiui, kaip sugedus kažkokiam įtaisui jį suremontuoti ir pan. Tikrindami vairuotojų žinias apie transporto priemonę, vertiname, ar egzaminuojamasis žino ir supranta, kurie transporto priemonės techniniai aspektai yra svarbūs vairuotojui, norint saugiai ja naudotis. Pavyzdžiui, gali būti užduodami klausimai, ar tinkamos padangos pagal sezoną ar jų būklę, ar tvarkingi žibintai ir posūkių indikatoriai, kaip tinkamai naudoti saugos diržus ir kt.

Svarbu pastebėti ir tai, jog siekiant objektyviai patikrinti būsimų vairuotojų žinias, teorijos egzaminų bazę sudaro daugybė klausimų, kurie yra periodiškai atnaujinami ir pildomi. Parengti teorijos egzamino klausimai „Regitroje“ pirmiausia yra testuojami ir tik patikrinus jų tinkamumą jie yra perkeliami į realius egzaminus.

Primename, kad B kategorijos teorijos egzaminas trunka pusvalandį ir yra sudarytas iš 30 klausimų. Egzaminas laikomas išlaikytu, kai teisingai atsakoma į 80 proc. klausimų, arba, kitaip tariant, į 24 klausimus.

„Regitros“ patarimai, į ką reikėtų atkreipti dėmesį ruošiantis teorijos egzaminui

Regitra“ savo interneto svetainėje yra paskelbusi bandomąją teorijos egzamino versiją, kad būsimi vairuotojai galėtų iš anksto pamatyti, kaip gali atrodyti egzaminas, kaip yra formuluojami klausimai ir pan. Interneto svetainėje galima rasti ir kitos naudingos medžiagos. Pavyzdžiui, teorijos egzamino temas, vaizdo įrašą apie egzaminų eigą ir kt.

Remiantis sukaupta praktika, ruošiantis teorijos egzaminams rekomenduojame atkreipti dėmesį į tokias temas kaip automobilio valdymą esant sudėtingesnėms eismo sąlygoms, pavyzdžiui, lietui ar sniegui. Svarbu, kad neseniai pradėjęs vairuoti žmogus, neišsigąstų ir jau žinotų, į ką reikia atkreipti dėmesį, taigi beliktų savo žinias pritaikyti praktikoje. Taip pat labiau reikėtų atkreipti dėmesį į temas, susijusias su situacijos kelyje suvokimu, vertinimu ir sprendimų priėmimu, reakcijos laiku.

Be to, svarbu būti susipažinus su kelio ženklais, gatvių ženklinimu bei reguliavimo signalais – tai vienas iš pagrindinių dalykų, kuriuos privalo mokėti žmogus sėdantis prie vairo.

Svarbu paminėti ir vairavimo kultūrą bei vairuotojų teises ir pareigas. Nors iš pirmo žvilgsnio tai gali pasirodyti išskirtinio dėmesio nereikalaujantys klausimai, tačiau dažnas būsimas vairuotojas neturi pakankamai žinių, kaip saugiai elgtis kitų eismo dalyvių atžvilgiu. Pavyzdžiui, kaip užtikrinti keleivių saugumą arba kaip elgtis įvykus eismo įvykiui“, – teigiama „Regitros“ komentare.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.