Vilkikų vairuotojas perspėja: nuo vasario prasidės visiškas absurdas

Vyresnės kartos žmonės, gal vienas kitas jaunosios kartos pilietis, yra skaitęs Jono Avyžiaus romaną „Sodybų tuštėjimo metas“. Autorius aprašo visai tautai sunkius pokario laikus, bet romane gvildenamos aktualijos persipina su šiomis dienomis.

Sunkvežimis, tai mūsų namai. Mano butelis, mano virtuvėlė, mano sandėliukas, mano lova. Ir dabar Briuselio klerkai nori mane iškraustyti iš mano namų į vairuotojų rezervatą ir apgyvendinti kažkokiame motel-konteineryje, ar internacionaliniame bendrabutyje. O jei nesutiksiu, aš ir mano vadovas gausime baudą.<br>Autoriaus nuotr.
Sunkvežimis, tai mūsų namai. Mano butelis, mano virtuvėlė, mano sandėliukas, mano lova. Ir dabar Briuselio klerkai nori mane iškraustyti iš mano namų į vairuotojų rezervatą ir apgyvendinti kažkokiame motel-konteineryje, ar internacionaliniame bendrabutyje. O jei nesutiksiu, aš ir mano vadovas gausime baudą.<br>Autoriaus nuotr.
 Vežėjai.<br>Autoriaus nuotr.
 Vežėjai.<br>Autoriaus nuotr.
 Vežėjai.<br>Autoriaus nuotr.
 Vežėjai.<br>Autoriaus nuotr.
 Vežėjai.<br>Autoriaus nuotr.
 Vežėjai.<br>Autoriaus nuotr.
 Vežėjai.<br>Autoriaus nuotr.
 Vežėjai.<br>Autoriaus nuotr.
 Vežėjai.<br>Autoriaus nuotr.
 Vežėjai.<br>Autoriaus nuotr.
 Vežėjai.<br>Autoriaus nuotr.
 Vežėjai.<br>Autoriaus nuotr.
Užduotis – kiek ir kokių tautybių vairuotojų gyvena tame 4 kambarių name? Po kelis kambaryje ar vienoje lovoje?<br>Autoriaus nuotr.
Užduotis – kiek ir kokių tautybių vairuotojų gyvena tame 4 kambarių name? Po kelis kambaryje ar vienoje lovoje?<br>Autoriaus nuotr.
 Vežėjai.<br>Autoriaus nuotr.
 Vežėjai.<br>Autoriaus nuotr.
Visas šis sunkvežimių srautas privalės keletui minučių sustoti kertant kiekvieną ES valstybės sieną, kad užfiksuotų įvažiavimą į šalį. Jei nedidelėje kolonėlėje vietos nebus, teks stoti automagistralės šalikelėje. Tai kels pavojų ir spūstis.<br>Autoriaus nuotr.
Visas šis sunkvežimių srautas privalės keletui minučių sustoti kertant kiekvieną ES valstybės sieną, kad užfiksuotų įvažiavimą į šalį. Jei nedidelėje kolonėlėje vietos nebus, teks stoti automagistralės šalikelėje. Tai kels pavojų ir spūstis.<br>Autoriaus nuotr.
 Vežėjai.<br>Lrytas.lt archyvo nuotr.
 Vežėjai.<br>Lrytas.lt archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (11)

Lrytas.lt

2022-01-28 19:14

Niekas nepaneigs, kad šiandien dėl politinių ambicijų neišvengsime dar vieno tuštėjimo. Nuo vasario mėnesio prasidės vilkikų kabinų tuštėjimo metas, nes įsigalios Mobilumo paketas.

Vairuotojai nebegalės savaitgaliais miegoti savo lovose, kas keturias savaites turės autobusais ar kitu transportu vykti į Lietuvą ir prie viso to kertant ES valstybių sienas privalės sustoti, ir tahografe užfiksuoti šalies, į kurią įvažiavo, pavadinimą.

Baisiausia, kad vairuotojų ir jų vadovų lauks baudos už šių prievolių nevykdymą.

Pagavo tikrintojas savaitgalį kabinoje verdant makaronus ir ramiai miegantį savo lovoje – bauda įmonei ir vairuotojui. Sakykite, ar gali būti didesnis absurdas ir žmogaus terorizavimas?

Pagal Mobilumo paketą, vairuotojas nori ar nenori turės eiti į vairuotojų rezervatą ir miegoti motel-konteineryje ar bendrabučio tipo viešbutyje. Beje, niekur nėra parašyta, kiek žmonių gali gulėti toje pačioje patalpoje ar vienoje plačioje lovoje, todėl gali tekti miegoti su kažkuo, šalia kažko ir klausytis linksmų vakarėlių už plonos sienos.

Kam teko gyventi bendrabučiuose, tie puikiai žino, kokie linksmi ir triukšmingi būna savaitgaliai. Taigi, nori ar nenori aikštelėje liks tuščia kabina, o žinant šių dienų plėšikų siautėjimus ją gali rasti tuščią tiesiogine žodžio prasme. Sunkvežimis, tai mūsų namai. Mano butelis, mano virtuvėlė, mano sandėliukas, mano lova. Ir dabar Briuselio klerkai nori mane iškraustyti iš mano namų į vairuotojų rezervatą ir apgyvendinti kažkokiame motel-konteineryje, ar internacionaliniame bendrabutyje. O jei nesutiksiu, aš ir mano vadovas gausime baudą.

Tačiau ponų visa tai nejaudina. Nusprendė, kad vairuotojas bus laimingas konteineryje ir viskas, o tiems, kam nepatinka tokia laimė – baudą išrašys.

Įdomu, ką patys ponai rinktųsi atvykę į komandiruotę: kambarį tarptautiniame bendrabutyje, ar mažą, bet savo kambariuką, kuriame sava lova, maža virtuvėlė, šaldytuvas, niekas neknarkia į ausį ir svarbiausia, kolega nesuvalgys tavo sumuštinio.

Žinote, jau geriau reiks vežiotis mažą palapinę ir kaip turistui miegoti po egle, nes tame mobi-pakete nenurodyta, kokiame kampe privalai miegoti. Svarbu ne kabinoje, nes kabina yra „šuns būda“, o konteineris – rūmai.

Pasiūlyčiau nuvažiuoti į kaimą ir pažiūrėti, kaip atrodo šuns būda ir vieną kitą naktį permiegoti motel-konteineryje, kai per jį jau bus perėjęs vienas kitas šimtas įvairaus plauko vairuotojų.

Sutiksite, kad toks priverstinis vairuotojo teisės suvaržymas, kur dėti nakčiai galvą, absurdas ir prievarta.

Gal pirma reikėjo pristatyti tų rezervatų prie pagrindinių trasų, bent kas 50 km, o po to jau kaip avinų bandą varyti į juos ir bausti tuos, kurie nenori miegoti kartu su visa „banda“. Kažkokia nesąmonė.

Beje, feisbuke keliuose vairuotojų puslapiuose atlikau mini apklausą. Uždaviau paprastą klausimą – kur geriau praleisti savaitgalį.

A) Savo kabinoje. B) Motel-konteineryje, ar bendrabučio tipo viešbutyje.

150 vyrų pasirinko kabiną ir tik 11 viešbutį. Skaičiai kalba patys už save.

O kur dar priverstinis vairuotojų grąžinimas namo kas keturias savaites. Parą laiko važiuoti autobusu namo po savaitės ar kelių dienų atgal? Suprantu klerkų norą, kad vyrai dažniau matytų žmonas ir vaikus, bet kai dėl to dažno važinėjimo sumažės pajamos, šeimos galva nebeturėsi ko vaikams į burną įdėti, sumokėti mokesčius, kreditus, ar ponai padės?

Manau, kad nepadės, o tik iškilmingai sakys: „Esi alkanas, biednas, bet laimingas. Tu ir tavo šeima. O vairuotojui beliks savaip deklamuoti Juliaus Janonio eiles:

„Ar tu matei ponaitį, Kaip grįžęs iš kelionės Vairuotojas savus vaikus numirusius iš bado rado“.

Kažin, kiek tos laimės bus, kai į duris pasibels antstoliai, nes vyrai dirba po 6-8 savaites ne dėl romantikos, o tam, kad spėtų pavyti kas dieną augančias kainas.

Na, o apie nuostatą įvedinėti šalies simbolį kertant kiekvieną sieną net komentuoti sunku. Jau nekalbu apie būsimas spūstis, pavojų kelyje, vienu žodžiu, tas visas nesąmones galėjo sugalvoti tik tie, kas niekada nėra dirbę vairuotojais, arba priešų troliai, siekiantys sužlugdyti transportą, ypač Rytinio ES pakraščio.

Tokie kvaili, realia situacija nepagrįsti sprendimai, gąsdinimai baudomis prilygsta vairuotojų terorizavimui ir genocidui.

Išeis į pensiją vyresnioji, užsigrūdinusi karta, jaunesni, stipresni lietuviai pereis į Vakarų įmones, kad dirbtų vidaus rinkoje, grįžtų į bazes, eitų namo ir nereikėtų trintis po abejotinos kokybės buveines.

Ir kas tada bedirbs? Kas veš krovinius? O gal reikės dar vienos rimtos pandemijos, kad vėl maldautų: „Vyrai, niekur neikite iš kabinų, kad nepasigautumėte ligos ir nesusirgtumėte. Be jūsų pasiaukojimo viskas sustos“.

Turbūt Europa pasveiko, tai dabar še jums, didvyriai, per jūsų teises mobilumo paketu. Būkite sotūs, laimingi ir šiltai aprengti, o paprastą ačiū už darbą pandemijos metu užmiršo pasakyti.

Man iki pensijos nedaug beliko, ištempsiu kaip nors, bet esant tokiems elementarių buitinių, kasdienių vairuotojų laisvių suvaržymams, kabinų tuštėjimas įgaus didesnį pagreitį nei Jono Avyžiaus pokario aprašytas laikmetis ir jokie trečiųjų šalių legionieriai to tuštėjimo nebekompensuos.

 

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.