Vairavimo egzamino dukart neišlaikęs vairuotojas įsiutęs: „Visi žino, kad „stavkė“ – 250 eurų. Tik tai mažai ką keičia“

Noriu Jums papasakoti mūsų istoriją ir paviešinti „Regitros“ darbą. Ranka ranką, greičiausiai, plauna... Bent jau Kaune nerekomenduoju eiti laikyti egzamino. Ar su „duokle“, ar be – ta pati situacija... Kauno skyriaus egzaminuotojai „atkutę“ juodai... Šiame padalinyje laikymas vairavimo egzamino lygus nuliui... Laikysite ilgai ir nuobodžiai.

Vairavimo egzaminas.<br>T.Bauro asociatyvi nuotr.
Vairavimo egzaminas.<br>T.Bauro asociatyvi nuotr.
Vairavimo egzaminas.<br>T.Bauro asociatyvi nuotr.
Vairavimo egzaminas.<br>T.Bauro asociatyvi nuotr.
Vairavimo egzaminas.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Vairavimo egzaminas.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Vairavimo egzaminas.<br> 123rf.com asociatyvi nuotr.
Vairavimo egzaminas.<br> 123rf.com asociatyvi nuotr.
Vairavimo egzaminas.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Vairavimo egzaminas.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Vairavimo egzaminas.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Vairavimo egzaminas.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Vairuotojas

Aug 17, 2022, 7:51 PM, atnaujinta Oct 14, 2023, 9:13 AM

Žmogus, kuris laikė vairavimo egzaminą A kategorijai, jau daugiau nei 15 metų turi B kategoriją. Taip pat be šios kategorijos daugiau nei 10 metų turi vairuotojo C ir CE kategorijas, išmaišė pusę pasaulio, o šiandien dirba vairuotoju šalyje, kur žiema ir tik kalnais tenka važinėti...

Na, ne esmė. Žmogus praėjo A kategorijos kursus, išlaikė teoriją ir nuvyko laikyti į Kauno padalinį A kategorijos. Pirmą kartą užtikrintai pravažiavo viską, atliko tik porą klaidų, kurios nebuvo kritinės. Prieš vykstant laikyti iš instruktoriaus išgirdo, kad nelėktų ir važiuotų 45 km/val greičiu. Tuo ir vadovavosi.

Viskas praėjo sklandžiai, sugrįžo į aikštelę ir, ką manot, jam pasakė? Jis neišlaikė, nes per lėtai važiavo (tarp kitko, dar paklausė, ar tikrai už duoklę nenori eiti?)

Na ką, susinervinęs išvyko žmogus, po mėnesio vėl užsiregistravo ir ką Jūs sau galvojat? Atvyko laikyti. Kol stovėjome lauke, bendravome su kitu vyriškiu, kuris pasakė „Nesuprantu, ketvirtą kartą moku į kišenę po 250 eurų ir vis tiek neišlaikau“.

Buvome šokiruoti, kaip atsigavę ir kokius kyšius ima. Ir nieko... Kada bus purtomas šitų supuvusių kyšininkų klanas? Kada Kauno padalinys bus išvalytas nuo kyšininkų ir įdarbinti normalūs egzaminuotojai?

Na, tiek to, kaip ir minėjau, laukėme egzamino. Jau antro. Ir ką, aikštelėje vėl pravažiavo su klaida, kuri nebuvo kritinė ir išvažiavo į miestą, o ten ir prasidėjo sukimas aplink žiedą 3 kartus. Šį kartą važiavo visą laiką leistinu 50 km/val greičiu.

Iš žiedo išvykstant ir rikiuojantis į juostą, praleido kitus automobilis pats sustodamas, tai egzaminuojančiam labai nepatiko... Na, pravažiavo visą maršrutą ir sugrįžo į aikštelę, ateina į automobilį ir egzaminuotojas pradėjo aiškinti, kad jis per greitai visą laiką važiavo. Egzaminuotojui jį reikėjo vytis.

Tada ir laikantis egzaminą asmuo egzaminuotojui paaiškino: „Pirmą kartą laikiau egzaminą ir važiavau 45 km/val. Man pasakė, kad važiavau per lėtai, dabar tu man sakai, kad važiavau per greitai.“

Į tai egzaminuotojas atsakė: „Man tai būtų patikę, kad tu važiuoji 45 km/val greičiu.“

Kas čia dabar per „man patinka“ ar „nepatinka“, kas čia – simpatijų ir antipatijų vakaras? Koks gali būti patinka ar nepatinka? Važiuota buvo leistinu greičiu.

Kol stovėjau ir laukiau, egzaminuotojai šnekėjo tarpusavyje apie motociklus. Tik, sako, šitą patvarkė motociklą, bet nieko gero, su juo gyvatėlės nepravažiuosi. Ką? Kas čia dabar?

Ir ką jūs galvojat, tas vaikinukas, laikęs su tuo patvarkytu motociklu egzaminą, net iš aikštelės neišvažiavo... Tai ką komentuoti apie šios „Šaraškino kontortos'' veiklą?

Ne pirmi metai čia tas „bardakas'' ir valstybinės institucijos viską žino, tik nieko nedaro, nes tai didelis sujungtas voratinklis. Tačiau noriu pasakyti, kad žmonės turėtų nustoti vykti į Kauno „Regitros“ padalinį, ten neišlaikysit, tik pinigus išmesit į balą ir prarasit visą mėnesį, kol leis vėl laikyti.

Jeigu visi nustotų vykti į Kauną laikyti, gal pagaliau susidomėtų šiuo padaliniu, dėl kokios priežasties tai vyksta, ar nereikia tame padalinyje atlikti permainų...

O ko nepaklausi, visi žino, kokia ta „stavkė'' – 250 eurų. Tik tai mažai ką keičia... Manau, daug žmonių šioje istorijoje matys save. Gal, kai pradėsime kalbėti, pradės keistis viskas? Bent taip norėčiau tikėt... Visgi, ne Rusijoje gyvename...

***

„Regitros“ atstovų pateiktame komentare pabrėžiama, kad „Regitra“ nepateisina jokių bandymų „apeiti sistemą“ ir skatina būsimus vairuotojus neieškoti lengvų kelių įgyti teisę vairuoti, nes būti vairuotoju, tai reiškia būti atsakingu už savo ir kitų gyvybes. Nulinę toleranciją bet kokioms korupcijos apraiškoms taikome ir įmonėje.

„Kalbant apie Jūsų skaitytojos minimą situaciją, šiuo atveju, panašu, kad tai sukčiavimo schema, kurioje „Regitros“ darbuotojai nedalyvauja. Praktikoje esame susidūrę ne su vienu atveju, kuomet asmenys patys kreipiasi prisipažindami, kad norėjo „nusipirkti“ vairuotojo pažymėjimą ir liko apgauti.

Norėdami paskatinti būsimus vairuotojus atkreipti dėmesį į šią problematiką, dar pavasarį informavome juos apie įvairias sukčiavimo schemas ir kvietėme būti sąmoningais.

Viena iš sukčiavimų schemų veikia taip: „Regitroje“ nedirbantis asmuo už pinigus pažada, kad asmeniui tik „dėl akių“ reikia atvykti laikyti egzaminą, nes, neva, teigiamas rezultatas jau yra iš anksto suderintas su „Regitros“ darbuotojais.

Jei asmuo neišlaiko, tokie „tarpininkai“ sako, jog buvo padarytos kritinės klaidos, kurių egzaminuotojas negalėjo ignoruoti, nes egzaminas yra filmuojamas. O jei išlaiko – teigia, jog viską pavyko suderinti, nors iš tikrųjų žmogus pats savo jėgomis išlaikė egzaminą. Tokiu būdu sukuriamas klaidingas įspūdis, kad tokioje neteisėtoje veikloje dalyvauja ir „Regitros“ darbuotojas.

Be abejo, įmonė nuolat reaguoja į pranešimus apie galimai neteisėtą veiką, tačiau čia labai svarbus visuomenės įsitraukimas ir tiksli informacija. Taigi, turint realių įrodymų apie galimai neteisėtus veiksmus, kviečiame apie tai pranešti „Regitros“ pranešimų apie pažeidimus kanalu pranesk@regitra.lt arba tiesiogiai teisėsaugos institucijoms.

Įmonė taip pat imasi savarankiškų veiksmų ir nuolat diegia modernesnes priemones bei skiria didelį dėmesį korupcijos prevencijai, kad bet kokie bandymai neteisėtu būdu įgyti vairuotojo pažymėjimą baigtųsi nesėkme.

Pavyzdžiui, jau dešimtmetį praktikos egzaminai yra filmuojami, vykdoma jų atsitiktinė peržiūra. Automatinės priemonės egzaminuotojus parenka atsitiktinumo principu, tad klientas iš anksto nežino, pas kurį darbuotoją pateks“, – teigiama „Regitros“ atstovų komentare.

Taip pat primenama, kad per egzaminą galima padaryti net 8 nekritines klaidas.

„Kalbant apie aprašomą A kategorijos egzaminą, detaliai pakomentuoti konkrečią situaciją nežinant visų aplinkybių sudėtinga. Apgailestaujame, jei įvyko nesusipratimas. Suprantame, kad kiekviena situacija yra labai individuali, todėl esant papildomų klausimų visada rekomenduojame per 1 darbo dieną po įvykusio egzamino kreiptis į padalinį, kuriame asmuo laikė egzaminą, ir kartu su vyriausiuoju specialistu peržiūrėti bei aptarti egzamino vaizdo įrašą. Tikimės, kad tokiu būdu galėsime atsakyti į visus kylančius klausimus.

Suklysti gali net ir patyrę vairuotojai, todėl per egzaminą leidžiama padaryti net 8 nekritines klaidas. Tad kelios nežymios klaidos tikrai nenulems neigiamo egzamino rezultato. Tačiau, jei per egzaminą padaroma specifinė pasikartojanti klaida (6 nekritinės klaidos atliekant tą patį veiksmą) arba kritinė klaida, kuri iš esmės reiškia, kad buvo sudaryta potencialiai pavojinga situacija, tuomet, deja, egzaminas laikomas neišlaikytu, nes egzaminuojamam trūksta dar tam tikrų įgūdžių.

Na, o kalbant bendrai apie egzaminų vertinimą, visi egzaminuotojai būsimųjų vairuotojų įgūdžius vertina remdamiesi vienodais kriterijais. Tam įmonėje yra patvirtintas Motorinės transporto priemonės valdymo įgūdžių ir gebėjimų vertinimo kriterijų bei metodų aprašas, kurio tikslas – aiškiai nustatyti, kokiais principais vadovaujantis turi būti vertinami būsimo vairuotojo įgūdžiai, apibrėžti klaidų tipus bei kt.

Taigi, jei asmuo važiuoja viršydamas leistiną greitį ne daugiau kaip 10 procentų arba važiuoja lėčiau, kai to nereikalauja eismo sąlygos, t. y. kai leistino ir realaus greičių skirtumas yra mažesnis kaip 15 km/h), tai vertinama kaip nekritine klaida. Kritinė klaida laikoma tik tuomet, kai egzaminuojamasis:

važiuoja daugiau kaip 10 procentų viršydamas leistiną greitį; važiuoja per lėtai konkrečioje situacijoje, t. y. daugiau kaip 15 km/h mažesniu, nei leistina, greičiu, kai eismo situacija to nereikalauja; didina greitį, kai yra lenkiamas, ir sudaro potencialiai pavojingą situaciją; važiuoja per greitai, bet neviršija leistino greičio, ir sudaro potencialiai pavojingą situaciją“, – primenama „Regitros“ atstovų komentare.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.