Pirkėja paprašė viešojo transporto bilietėlių ir nustėro pamačiusi, ką daro kasininkė – net pagailo

Ech, tos „Susisiekimo paslaugos“... Aš mašinos neturiu. Kiemai taip prigrūsti jų, kad vakare grįžus namo nebebūdavo įmanoma rasti laisvo tarpelio, tad mano transporto priemonei galutinai susidėvėjus, priėmiau sprendimą kitos nebepirkti, o kadangi gyvenu vietoje, iš kurios visai patogu važiuoti viešuoju transportu, tai naudojuosi juo.

Vilnietė pasidalino savo nemalonia patirtimi bandant įsigyti viešojo transporto bilietus.
Vilnietė pasidalino savo nemalonia patirtimi bandant įsigyti viešojo transporto bilietus.
Daugiau nuotraukų (1)

Aušra Š.

2024-02-07 19:37

Šį kartą ne apie nuolatinį chaosėlį, kai švieslentės rodo viena, o veiksmas vyksta nežinia pagal ką. Gerai, jei sulauki troleibuso vaiduoklio, kurio švieslentėje nėra, bet kartais tiesiog akyse iš švieslentės turėję atvažiuoti išnyksta...

Ir ne apie tai, kaip žiemos metu atvažiuoja seni troleibusai gražiai ledo gėlėmis apšarmojusiais langais... Tiesa, „Su-menėk“ akciją, rodos, tik nuo vasario daro! Čia gal išankstinė reklama buvo, tik mes nesupratom?..

Ir net ne apie tai, kaip pakeitę komposterius garsiai skalambijo, kokie jie bus geresni ir patogesni, paaiškėjo, kad dabar kortelę teks prie jo glausti ne vieną, o du kartus. Kaip ir nieko tokio, tačiau piko metu prie komposterio prisigrūsti tikrai nemenkas iššūkis! Štai čia jau ir priartėjau prie rūpimos temos – elektroninių bilietėlių!

Visada Vilniečio kortelę pildydavausi pinigais, tai buvo patogu, nes galėdavau laisvai rinktis kelionės trukmę tarp pusvalandžio ir valandos. Tuo metu į kortelę įsidėjus atitinkamos trukmės bilietėlius, nebuvo galimybės rinktis kurį naudoti, tad tokia sistema iš viso buvo nesusipratimas.

Praėjusių metų paskutinę dieną atėjusi į kioskelį pasipildyti kortelės, sužinojau naujieną, kad pinigais nebepildo, tik bilietėliais. Kioskininkė pati buvo sumišusi, sakė, kad ji nieko apie tai nežino, tiesiog nuo ryto tokia funkcija dingo ir tik kiek vėliau atėjo pranešimas, kad dabar bus taip.

Nenorėjau tuo patikėti, tad nukeliavau į kitą kortelių papildymo punktą, ten situacija buvo ta pati ir vėlgi – niekas nieko nežinojo. Pasipildžiau kortelę tais „nelaimingais“ bilietėliais ir susinervinusi grįžau namo, tai bent naujametinė „dovana“!

Namie puoliau ieškoti informacijos. „JUDU – Susisiekimo paslaugos“ „Facebook“ paskyroje žinutė apie tai buvo gruodžio 21 dieną. Tai sulaukė 70 reakcijų, 91 komentaro ir 62 pasidalinimų (tokie skaičiai yra dabar, o ne tada, kai buvo paskelbta), tad kiek žmonių apie tai sužinojo laiku?

Tiesa, praėjus vos kelioms valandoms buvo įkeltas kitas įrašas apie šviesoforus, kas automatiškai pastūmė svarbią žinią žemyn. Po paros dar trys įrašai ir šventinio laikotarpio šurmuly informacija pranyko visiems iš akių lyg nė nebuvus. Įspėjimus apie šį pokytį viešojo transporto viduje esančiuose ekranuose pamačiau jau po Naujų metų, tad tada, kai jau nebebuvo galima pasipildyti kortelių pinigais, gal taip buvo siekta apsisaugoti nuo tokių, kaip aš, kurie būtų tikrai pasipildę didesne suma nei įprastai ir kurį laiką važinėję be rūpesčių.

Teko „jaukintis“ naują sistemą, o kadangi kioskų ir su žiburiu, ir be jo miegamuosiuose rajonuose rasti jau tampa iššūkiu, užsukau į prekybos centrą. Paprašiau 12 bilietėlių ir nustėrau pamačiusi kaip kasininkė po vieną bilietėlį baksnoja sistemoje! Čia rimtai??? O jei būčiau norėjus daugiau? Pusvalandį stovėčiau ir laukčiau?

Kasininkė sakė, kad kitaip nesigauna. Gavau 12 kvitukų ir dar vieną bendrą čekį. Kas čia kur apie tvarumą ir sąnaudų mažinimą šneka? Ir kasininkės gaila, ir kiosko, kur greičiau papildo kortelę, pakeliui nėra...

Vis dar naiviai tikiuosi, kad šitą nesąmonę ištaisys ir vėl leis žmoniškai naudotis patogia el. pinigine, nesukant galvos, kiek ir kokių bilietėlių įsigyti iš anksto, ypač, kad kai kurių neprireikia mėnesiais.

Betgi vėl, nutiko situacija, kai prireikė susižinoti, kiek ir ko į tą kortelę įsidėti galima, keliauju į JUDU tinklalapį ir oplia! Jau mėnuo kai galioja nauja tvarka, o visa informacija prie dažniausiai užduodamų klausimų tai pernykštė! Ten vis dar galima korteles pildytis pinigais ir negalima naudoti kelių skirtingos trukmės bilietų, esančių kortelėje taip, kaip nori.

Tiesa, „Susisiekimo paslaugos“ ruošia ir dar vieną, neva, šiuolaikišką naujovę, apie kurią paskelbė taip pat prieš Naujus metus – keis viešojo transporto schemą! Citata iš jų gruodžio 28 d. įrašo „Facebook“ paskyroje: „Norėdami išsiaiškinti, kodėl viešojo transporto keleiviai nesinaudoja senąją viešojo transporto maršrutų schema, atlikome keleivių kokybinį tyrimą. Paaiškėjo, kad pagrindinė priežastis – jos amžius – šiandien jai jau 10 metų“.

Būtų labai įdomu paskaityti tą anketą ir rezultatus, dar įdomiau, kiek žmonių apklausoje dalyvavo: trys, penki, o gal net dešimt? Kokybiniame tyrime respondentų skaičius nebūtinai būna didelis. Taigi, apklausa padaryta, problema nustatyta (hmmm, bet, kad pats transportas važinėja ano tūkstantmečio gamybos, tai čia nieko, svarbu, kad schemai jau 10 metų!), nauja schemos versija parengta ir net siūloma eiliniams piliečiams pateikti atsiliepimus ir pastabas!

Man aktualu – užmečiau akį ir ten, ir ką matau – ogi metro! Tas tai tikrai tiesiom linijom po žeme važinėja, bet antžeminis miestas – kintantis ir „kreivas“ organizmas, čia turi žinoti, koks atstumas nuo vienos vietos iki kitos, kur patogiau eiti ir kur realiai rasti stotelę.

Kažkada seniai seniai buvo labai gera ir aiški schema, bet kuo toliau, tuo labiau stengiamasi visus supainioti... Tačiau jie įsivaizduoja kitaip. Dar viena jų citata: „<...> Visa tai atspindės nauji – lengvai nuskaitomi, kontrastingomis spalvomis atvaizduoti grafiniai elementai, žymintys supaprastintas maršrutų trasas ir aiškiai matomus objektus, kurie padės lengviau orientuotis“.

Kiek pažiūrėjau į tą jų naują schemą, tai net savam mieste, kur gimiau ir užaugau, atokesnėse vietose orientuotis tampa vargiai įmanoma. Apmaudu dėl visų tokių neva situaciją „gerinančių“ sprendimų. Jaunimas vis tiek įnikę į telefonus, jie stotelėse į schemas nežiūrės, o pagyvenusiems žmonėms tokios vargu ar padės...

Sena informacija vis dar atnaujinama

JUDU (SĮ „Susisiekimo paslaugos“) komunikacijos specialistė Greta Vasiliauskaitė apgailestavo dėl nepatogumų ir teigė, kad apie pokyčius keleiviai viešoje erdvėje buvo informuoti ne kartą.

„Skaitytoja teigia, kad informacija dėl e. piniginės panaikinimo ją pasiekė ne laiku. Tačiau primename, kad pirmoji žinia apie e. piniginės panaikinimą buvo paskelbta dar 2023 m. rugsėjo 20 d. pranešime spaudai apie pasiruošimą atsiskaitymams už viešojo transporto bilietus bankine kortele.

Pranešime buvo minima, kad pradėjus veikti naujai e. bilieto sistemai, viešajame transporte esantys nauji komposteriai keleiviams, kurie turi Vilniečio/JUDU kortelėse skirtingų rūšių bilietus, leidžia patiems pasirinkti, kokį bilietą norima aktyvuoti. Senoji e. bilieto sistema tokios galimybės neturėjo – sistema automatiškai pasirinkdavo seniausiai įsigytą bilietą, todėl keleiviams buvo pasiūlyta patogesnė alternatyva ir išplėstos galimybės. E. piniginės, veikiant naujai sistemai, nuspręsta atsisakyti.

Artėjant e. piniginės panaikinimo datai – 2023 m. gruodžio 31 dienai, pirmas priminimas apie būsimą pokytį buvo paskelbtas 2023 m. gruodžio 21 d. įmonės puslapyje judu.lt, įmonės socialiniuose tinkluose, taip pat stotelių švieslentėse ir viešojo transporto ekranuose.

Šią žinią patalpinome ir puslapio bėgančioje eilutėje bei informaciniuose pranešimuose, kurie iki sausio mėn. vidurio pasirodydavo kiekvieno vartotojo, užėjusio į įmonės puslapį, kompiuterio ar mobiliojo telefono ekranuose.

Antras priminimas buvo publikuotas sausio 4 d. įmonės socialiniuose tinkluose. Papildomai apie šį pokytį buvo galima išgirsti per radiją bei perskaityti naujienų portaluose. O sena informacija, kaip mini skaitytoja Aušra, prie dažniausiai užduodamų klausimų, iš tiesų, užsiliko ir šiuo metu yra atnaujinama.

Apgailestaujame dėl nepatogumų perkant bilietus pas platintoją. Tam turi įtakos techniniai nesklandumai iš platintojo pusės, kurie abiem šalims yra žinomi ir sprendžiami. Taip pat dėkojame už nuomonę apie atnaujintą viešojo transporto schemą, vilniečių pasiūlymų laukėme ir juos gavome“, – teigė „Susisiekimo paslaugų“ komunikacijos specialistė G. Vasiliauskaitė.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.