Pagal pirminį siūlymą, kurį pateikė savivaldybės įmonė JUDU, 30 minučių bilieto kainas ketinta didinti nuo 0,65 iki 1,25 euro, o 60 minučių – nuo 0,9 iki 1,75 euro. Tuo metu ilgalaikį 30 dienų bilietą siūlyta branginti nuo 29 iki 45 eurų, o 30 dienų (tik darbo dienomis) – nuo 26 iki 40 eurų.
Tačiau pagal atnaujintą variantą pusvalandžio trukmės bilietas panaikintas, o palikto valandos trukmės bilieto kaina pakelta ne iki 1,75, bet iki 1,25 euro. Tuo metu ilgalaikis 30 dienų bilietas (su savaitgaliais) po korekcijų branginamas ne iki 45, bet iki 38 eurų.
12 mėnesių bilietas branginamas nuo 310 ne iki 480, bet iki 405 eurų, o 90 dienų bilietas – nuo 81 iki 110 eurų (vietoje anksčiau planuotų 125 eurų).
Tuo metu 1 dienos bilieto kaina nuo 5 eurų kyla iki 7,5 euro, 3 dienų – nuo 8 iki 13,5 eurų.
Drastiškai keliant bilietų kainas, į „Bendraukime“ parašiusi skaitytoja pasakojo, kad valdžios jau daug metų reikalauja dar vieno bilieto, kurio kelionės trukmė būtų iki 15 minučių.
„Nuo 2012 metų Vilniaus miesto gyventojai prašo JUDU – Susisiekimo paslaugos, Vilniaus miesto savivaldybės, kad padarytų bilietą trumpoms kelionėms pvz. 15 min., su kuriuo jiems būtų negaila pavažiuoti porą, keletą stotelių, bet jo taip niekaip nepadaro per 13 metų.
Ar Jiems yra sunku padaryti 15 min., bilietą trumpoms kelionėms?
Tai labiausiai iškilo, kai visi 30, 60 min., bilietai brangsta nuo 65 ct., iki 1,25 Eur., ir nuo 90 ct., iki 1,75 Eur.
Su 30 min., pavažiuoti vieną ar porą, keletą stotelių su 30 min., yra ir bus prabanga. Tad jeigu nori branginti bilietus privalomai turi atsirasti bilietas 15 min., trumpoms kelionėms, kelioms stotelėms“, – rašė pasipiktinę vilniečiai.
Bilietus keičia atsižvelgiant į gyventojų lūkesčius
Vilniaus savivaldybės pateiktame komentare teigiama, kad esamų bilietų rūšių kainų keitimas siūlomas atsižvelgiant į vis augančius sostinės gyventojų ir miesto svečių lūkesčius viešojo transporto kokybei ir siekiant užtikrinti tolesnes investicijas į infrastruktūros plėtrą bei transporto priemonių parko atnaujinimą.
„Remiantis kitų šalių ir miestų gerąja praktika, siūloma kainodara sudaryta taip, kad miestiečius skatintų rinktis ilgalaikius bilietus.
Atsižvelgiant į keleivių poreikius, siūlomos ir naujos bilietų rūšys: šeimos, grupiniai, didelių grupių bilietai, įvestas bilietas dviem kelionėms. Šie bilietai palengvintų keliavimą viešuoju transportu šeimoms su vaikais, grupėms ar planuojantiems keliones į renginius. Tokia kainodara įneštų daugiau lankstumo ir sukurtų papildomų alternatyvų miestiečiams ir svečiams pasirinkti jų individualius poreikius labiausiai atitinkančius bilietus.
Svarbu suprasti, kad norint dar sparčiau gerinti viešojo transporto kokybę, būtinos papildomos investicijos. Pastaraisiais metais miestas iš biudžeto turėjo dotuoti net virš 70 proc. viso viešojo transporto biudžeto poreikio. Nekeičiant viešojo transporto bilietų kainų, šis poreikis turėtų būti dotuojamas kitų sričių – švietimo, socialinės apsaugos, gydymo įstaigų ir kitų investicinių projektų – sąskaita.
Preliminariais skaičiavimais, dėl kainos pokyčio papildomai būtų surinkta apie 15 mln. eurų per metus, kuriuos planuojama skirti dar spartesniam viešojo transporto kokybės gerinimui. Per pastarąjį dešimtmetį jau įgyvendinta daug svarbių projektų siekiant pagerinti viešojo transporto kokybę: į gatves išriedėjo 460 naujų transporto priemonių, į viešojo transporto sistemą integruoti 8 nauji maršrutai, įdiegta nauja elektroninio bilieto sistema ir bekontakčio atsiskaitymo galimybė, įdiegtos keleivių informavimo švieslentės. Nepaisant šių investicijų ir pokyčių, sostinės viešojo transporto bilietų kainos liko nepakitusios nuo 2013 metų.
Planuojamas ir tolesnis viešojo transporto infrastruktūros tobulinimas: iki 2026 m. pabaigos troleibusų parkas turėtų būti visiškai atnaujintas, iki 2027 m. viešojo transporto sistemą turėtų papildyti 7 nauji maršrutai, bus koreguojamos 46 maršrutų trasas, atvedant juos arčiau gyvenamųjų teritorijų, traukos centrų. Dažninant kursavimo laiką, laukimo laikas centrinėje dalyje bus 6–10 min., periferinėje – ne daugiau nei 15 min. Tai ženkliai padidintų viešojo transporto sistemos patrauklumą vilniečiams ir miesto svečiams.
Iki 2030 m. viešojo transporto sistemą papildys net 824 naujos transporto priemonės, kurios bus visiškai netaršios ir patogesnės keleiviams“, – teigiama Vilniaus savivaldybės komentare.