Įsidėmėkite vienintelę taisyklę ir jūsų buitinė technika beveik neges

Dauguma buitinės technikos turėtojų vis dar nėra linkę ja rūpintis ir profilaktiškai prižiūrėti. Dažniausiai vartotojai nemato tame prasmės, neturi laiko arba tiesiog tingi. Specialistai tvirtina, kad profilaktinė priežiūra prietaisams – būtina. Ji ne tik prailgina buitinės technikos veikimo laiką, bet ir užtikrina kokybę.

Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Feb 13, 2018, 10:48 AM

Prietaisų nepriežiūra kainuoja brangiai

„Dauguma žmonių sprendžia problemą tik tada, kai ji atsiranda. O kad būtų atlikta profilaktinė priežiūra, kaip mes matom, nėra didelio poreikio“, – pastebi profilaktinę priežiūrą atliekančio serviso „Emtoservis“ generalinis direktorius Andžej Kozlovskij. Tačiau specialistai perspėja, kad toks neveiksnumas gali brangiai kainuoti. Esą žmonės techninės priežiūros būtinumą supranta tik tuomet, kai pakloja didelius pinigus už remontą. Nuolatinis ir kruopštus prietaisų prižiūrėjimas išgelbsti ne tik nuo papildomų išlaidų, bet užtikrina ir technikos ilgaamžiškumą bei kokybiškai atliekamą darbą.

Pastaruoju metu populiarėja įvairių prietaisų profilaktinė priežiūra – paslauga, kai technikos ekspertai atvyksta į namus ir išvalo prietaisus ir atskiras jų dalis, pakeičia filtrus, nukalkina bei atlieka kitas reikalingas procedūras. Šiems darbams atlikti naudojami specialios gamintojų patvirtintos valymo priemonės.

„Profilaktinės priežiūros paslaugos populiarumas didėja – 2017 metais, lyginant su 2016 metais, paslaugos užsakymų skaičius augo 22 proc. Pastebime, kad viskas vyksta cikliškai – profilaktinės patikros paslaugos užsakymai seka po didesnių buitinės technikos užsakymų. Be to, kreipiasi ir tie žmonės, kuriems profilaktinės apžiūros paslaugą rekomenduoja draugai, artimieji. Tokią paslaugą teikiame jau seniai, norėdami, kad mūsų parduotuvėse įsigyta buitinė technika tarnautų ilgai ir kokybiškai“, – teigia Edvardas Brazaitis, „Elektromarkt“ rinkodaros projektų vadovas.

Kodėl genda ir kaip prižiūrėti stambią buitinę techniką?

Įprasta, kad dažniausiai dėl prastos priežiūros genda labiausiai buityje naudojami prietaisai, tokie kaip skalbimo mašinos, drabužių džiovyklės ir indaplovės.

Atlikti profilaktinę indaplovių ir skalbimo mašinų priežiūrą rekomenduojama kas 3-6 mėnesius. „Jeigu kalbame apie skalbimo mašinas – reikalingas kaitinimo elemento nukalkinimas, taip pat išvalyti visus mazgus ir žarneles nuo pūkų ir drabužių likučių, kurie visada lieka ir dažniausiai užkemša vandens siurblius. Kalbant apie indaploves – irgi reikalingas kaitinimo elemento nukalkinimas. Aktualu ir mazgų bei žarnų nuriebalinimas. Žmonės dažniausiai taupo elektrą, nustato plovimus žemomis temperatūromis, apie 40 laipsnių. Riebalams to neužtenka, jais viskas apsineša ir labai greitai aparatas išeina iš rikiuotės“, – sako „Emtoservis“ vadovas A. Kozlovskij.

Profilaktinė priežiūra reikalinga ir drabužių džiovyklėms, kurios nėra integruotos į skalbimo mašinas. Tokius prietaisus privalu kartas nuo karto išvalyti su profesionaliu siurbliu, mat mechanizmus užkemša pūkai ir drabužių likučiai.

Smulkioji technika veikia geriau, jei prižiūrima profesionaliai

Patariama rūpintis ne tik stambiąja buitine technika, tačiau, pavyzdžiui, ir kavos aparatais. Jau prieš kelerius metus šie prietaisai ėmė sparčiai populiarėti. Skaičiuojama, kad apie 80 proc. lietuvių kavą geria kasdien.

„Philips“ ir „Saeco“ prekybos marketingo vadovas Lietuvoje Vitalijus Žuravskis sako, kad žmonės apie pačius kavos aparatus ir jų savybes žino daug, tačiau vis dar nesupranta, kad net ir toks prietaisas reikalauja priežiūros. „Žmonės nustemba, kai prietaisas nustoja veikti arba rodo klaidą, apsisaugodamas nuo gedimo. Vartotojas tik tada pradeda skaityti instrukciją. Kavos aparatų priežiūra priklauso nuo to, kaip dažnai jie yra naudojami. Visgi rekomenduojama kas savaitę išplauti mechanizmą nuo kavos likučių. Nukalkinimą vertėtų atlikti kartą per 1-2 mėnesius, o filtrą keisti kas 3 mėnesius.“, – teigia specialistas.

Pasak V. Žuravskio, kavos aparatai įprastai negenda, o jeigu jais dar yra rūpinamasi, kavos kokybė visąlaik bus vienodai gerai. „Pavyzdžiui, jei tai tikra itališka kava, tai ji iki paskutinio lašo bus skani, aparatas tai padarys. Priežiūra ne tik prailgina tarnavimo laiką, bet ir užtikriną kokybę“, – sakė „Philips“ ir „Saeco“ prekybos marketingo vadovas Lietuvoje.

Beveik pusė vartotojų skundų – nepagrįsti

Sugedus prietaisams, žmonės kreipiasi ir į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Pavyzdžiui, pernai tarnyba gavo 403 skundus dėl buitinių namų ūkio prietaisų. Gyventojai skundėsi dėl netinkamos prietaisų kokybės, pardavėjų nevykdomų garantinių įsipareigojimų ir vartotojų nesutikimų su pardavėjo atsakymais dėl buitinių prietaisų kokybės vertinimo.

Tiesa, net apie 40 proc. vartotojų skundų pernai patenkinti nebuvo, dar 40 proc. ginčų išspręsti klientams ir pardavėjams susitarus taikiai, o 20 proc. skundų patenkinti iš dalies arba visiškai. Pasak vartotojų teisių apsaugos tarnybos, dalis pardavėjų prekės trūkumus aiškina kaip netinkamo prietaiso naudojimo pasekmes.

Buitinės technikos gamintojai siekia edukuoti visuomenę ir išaiškinti, kodėl kiekvienos buitinės technikos prietaiso priežiūra – itin svarbi. Pasak specialistų, visi automobilių savininkai supranta, kad mašinoms reikia keisti padangas, tepalus ir transporto priemones prižiūrėti. Tokios pačios taisyklės galioja ir buitinei technikai, o profilaktinė priežiūra su specialisto pagalba užtikrina ir ilgaamžiškumą, ir kokybę.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.