Senutėlis „Smiltynės perkėlos“ keltas vėl braunasi per ledus

˙

Nugyventas keltas „Kintai“ staiga atgijo ir plukdo žmonės per Kuršių marias.<br>G.Pilaičio nuotr.
Nugyventas keltas „Kintai“ staiga atgijo ir plukdo žmonės per Kuršių marias.<br>G.Pilaičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Gediminas Pilaitis

Jan 25, 2014, 10:52 PM, atnaujinta Feb 17, 2018, 2:43 AM

Dar sovietmečiu statyto daugiau kaip tris dešimtmečius žmonės į Smiltynę plukdžiusio kelto „Kintai“ vėl prireikė praėjusį savaitgalį, kai Klaipėdos uosto akvatorijoje pasirodė ledai.

Kitas, naujesnis, prieš aštuonerius metus į vandenį nuleistas keltas „Nida“ nėra pritaikytas plaukioti per ledų sangrūdas, todėl Senojoje perkėloje į darbą ir buvo įkinkytas vidaus vandenų laivybos senolis „Kintai“. Tas pats, kurį „Smiltynės perkėla“ kažkada rengėsi supjaustyti į metalo laužą.

Praėjusią žiemą keltas „Nida“ mėgino brautis per ledus, bet greitai išsikvėpė, po to pusmetį buvo remontuojamas. O štai dar 1977 metais statyto kelto „Kintai“ ledų sangrūdos nestabdo - raižo Kuršių marių protaką tiksliai pagal grafiką.

Tik keleiviai niurzga neradę uždarų patalpų, kuriose būtų galima pasislėpti nuo kūną stingdančio žvarbaus vėjo, apšilti. Trypčioja denyje, kad nesustiptų, stebisi, kodėl už tokią kelionę reikia mokėti tiek pat, kiek sumoka plaukdami „Nida“.

„Svarstėme galimybę iš Naujosios perkėlos į Šiaurės Ragą atplukdyti naujesnį kitokios konstrukcijos keleivių ir automobilių keltą. Jo sraigtai žemiau, plaukiant per ledonešį jokių navigacinių problemų neiškiltų. Ten yra ir salonas keleiviams. Tačiau šiuo keltu dabar plukdome mašinas su betonu prie Kiaulės Nugaros salos -- mes irgi dalyvaujame Suskystintųjų dujų terminalo statyboje. Mėginsime kaip nors suktis“, - kalbėjo „Smiltynės perkėlos“ vadovas Darius Butvydas.

Iš „Kintų“ ledaunės ištrūkę žmonės tvirtina, kad keleivių salonas -- užrakintas. Pasak jų, „Smiltynės perkėlai“ svarbiausia, kad įgula nesušaltų, nebūtų tokių nepatogumų per Kuršių marias nutiesus tiltą. Kai kurie keleiviai su grauduliu prisimena kitų „Smiltynės perkėlos“ keltų reisus -- jų salonuose net siūloma pasivaišinti karšta kava. D.Butvydas žadėjo pasidomėti, kodėl „Kintuose“ šaldomi keleiviai.

Modernizavusi savo laivyną „Smiltynės perkėla“ atsikratė senaisiais keltais. Norėta už 1,5 mln. litų parduoti ir „Kintus“, bet niekas tokios senienos, kurios vertė buvo nulinė, nenupirko. Patvarkytas keltas vasarą naudojamas pramogoms -- jame koncertuoja atlikėjai. Projektas „Muzikuojantis keltas“ sutraukia nemažai žiūrovų.

Neringos gyventojai baiminosi, kad savaitgalį susisiekimas „Smiltynės perkėlos“ keltais gali įstrigti. Klaipėdoje sklido gandai esą bus atšauktas specialusis reisas į Kopgalyje įsikūrusį Lietuvos jūrų muziejų. Gandai nepasitvirtino - šeštadienį „Kintai“ kėlė žmonės.

Vakarėjant ledų sangrūdos Jūrų uosto akvatorijoje ėmė sklaidytis. Jų dar yra Smiltynės krante, bet grėsmės saugiai laivybai ledai nekelia.

˙

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.