Ar mūsų pedagogai tikrai bijo modernių technologijų?

Tokių technologijų naudojimas gan dažnai labai teigiamai atsiliepia vaikų pasiekimams, nes mokymasis tampa įdomesnis ir aktualesnis, tad stiprėja mokinių motyvacija ir susidomėjimas mokomuoju dalyku. Nepaisant gerųjų patirčių yra pastebima, kad vis dar pasitaiko mokytojų, kurie, nors ir turi realias galimybes, tačiau netoleruoja technologijų įtraukimo į mokymo procesą. Galime teigti, kad jie yra tingūs, nemotyvuoti arba senų pažiūrų, tačiau dažniausiai priežastys būna visai kitos. Pranešime pateikiame keletą faktorių, kurie neretai stabdo mokytojus naudoti technologijas savo pamokų metu.

 Kai mokyklos ar švietimo institucijos nusprendžia įsidiegti naujas technologijas, dažnai yra nepamąstoma apie personalą, kuris jomis naudosis.<br> 123rf nuotr.
 Kai mokyklos ar švietimo institucijos nusprendžia įsidiegti naujas technologijas, dažnai yra nepamąstoma apie personalą, kuris jomis naudosis.<br> 123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 15, 2017, 3:07 PM

Tokių technologijų naudojimas gan dažnai labai teigiamai atsiliepia vaikų pasiekimams, nes mokymasis tampa įdomesnis ir aktualesnis, tad stiprėja mokinių motyvacija ir susidomėjimas mokomuoju dalyku. Nepaisant gerųjų patirčių yra pastebima, kad vis dar pasitaiko mokytojų, kurie, nors ir turi realias galimybes, tačiau netoleruoja technologijų įtraukimo į mokymo procesą. Galime teigti, kad jie yra tingūs, nemotyvuoti arba senų pažiūrų, tačiau dažniausiai priežastys būna visai kitos. Pranešime pateikiame keletą faktorių, kurie neretai stabdo mokytojus naudoti technologijas savo pamokų metu.

· Trūksta mokymų

Kai mokyklos ar švietimo institucijos nusprendžia įsidiegti naujas technologijas, dažnai yra nepamąstoma apie personalą, kuris jomis naudosis. Technologijos nuolat kinta ir tobulėja, todėl mokytojų kvalifikacijos kėlimas privalo būti tęstinis. Skiriant investicijų ir laiko pastoviems mokymas yra užtikrinama, kad mokytojai mokės ir galės naudoti naujausias technologijas savo pamokose.

· Neteisinga mokymų paskirtis

Dažnai mokytojų apmokymai yra orientuoti į technologine, o ne pedagogine technikos naudą. Tokių mokymų metu mokytojai yra supažindinami su naujausios technikos niuansais, tačiau kaip ją panaudoti savo pamokų metų ir pritaikyti mokinių ugdymui mokytojams tenka išsiaiškinti savarankiškai. Tikslingiausi mokymai yra vedami pedagogikos ekspertų, kurie gali suteikti mokytojams praktinės patirties naudojant technologijas mokymo procese.

· Neatsižvelgiama į kontekstą

Pasitaiko atveju, kad net ir į pedagogine technikos naudą orientuoti mokymai gali suklaidinti pedagogus. To problema būna, pedagogikos ekspertų nesugebėjimas suderinti mokymų metu pateiktų praktinės patirties naudojant technologijas mokymo procese pavyzdžių su realia mokymo programa. Skiriantis mokymų ir mokymo programos kontekstui, mokytojai įgytų žinių negali pritaikyti savo pamokų metu, todėl tokiems mokymams yra veltui naudojami resursai. Norint, mokytojams suteikti tikrai naudingų žinių, kurias jie realiai galės naudoti savo pamokose, technikos panaudojimo pavydžiai privalo būti orientuoti į Švietimo ministerijos patvirtintą mokymo programą.

·  Netinkamos technologijos

Mokyklai investuojant į technine įranga yra didelė tikimybė pasirinkti techniką, kuri nėra pritaikyta ugdymui. Technikos pardavėjų pagrindinė užduotis parduoti ir užsidirbti kuo didesnius komisinius. Pardavimo metu jie dažniausiai pristato įrangos galimybes, modernumą ir išskirtinumą, tačiau retai kada akcentuoja, kaip tie įrenginiai gali būti pritaikyti ugdymo procese. Mokyklai renkantys kokią techninę įrangą įsigyti, vertėtų atsižvelgti į tai, kokias mokinių kompetencijas tą įranga padės ugdyti. Taip pat reiktų nepamiršti, kad didžiajai daliai technikos reikia nuolatinės priežiūros ir investicijų, todėl mokykla privalo įvertinti ir savo galimybes ar įsigytą techninė įrangą galės palaikyti ir ateityje.

·  Spragos ugdymo programoje

Skatinant mokinių ugdymą naudojant technologijas, vertėtų atsižvelgti ir į mokomųjų dalykų ugdymo programas. Technikos naudojimas negali būti kaip papildomas užsiėmimas, tai privalo būti darbo priemonė, kuri padėtų pasiekti užsibrėžtų tikslų ir mokiniams palengvintu rasti bei įsisavinti informaciją. Integruojant ir pritaikant technikos panaudojimą ugdymo programoje, mokytojai geba tinkamai techninę įranga naudoti pamoku metu kaip vieną pagrindinių darbo įrankių, o ne papildomą darbo priemonę. 

,,Sakyti, kad šiandienos mokytojai protestuoja prieš technologijų panaudojimą pamoku metu galima, nes tikrai pasitaiko tokių atveju, tačiau verta pripažinti, kad su laiku vienoje ar kitoje situacijoje techninės įrangos panaudojimas bus neišvengimas. Kiekvienas pedagogas privalo suprasti, kad technologijos skirtos supaprastinti bei pagreitinti darbo procesą ir nėra trukdys ar priemone praleisti laisvalaikiui. Norint, kad mokytojų požiūris taptu palankesnis technologijoms, labai svarbu jiems parodyti, kaip modernias technologijas jie gali pritaikyti savo pamokų metu, konkrečiais pavyzdžiais. Tokias žinias jiems gali suteikti mentoriai ir kvalifikuoti technikos pardavėjai, kurie prekiauja būtent ugdymui skirta įranga.“ - dalinasi savo pastebėjimais ,,O'Pen Lietuva" direktorė Erika Šetkauskaitė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.