Ši medžiaga yra skirta vyresniems nei 18 metų skaitytojams.
Ar jums jau yra 18 metų?
Ne

Kaip moteriai pakelti libido: 4 pratimai, kad grįžtų noras

Moterų lytinis potraukis savo stiprumu gali būti nė kiek ne menkesnis už vyrų, bet kompleksai dėl išvaizdos ir įprotis ignoruoti savo kūno signalus trukdo moteriai atsipalaiduoti ir pilnai mėgautis seksu su partneriu.

 Nepasitikėjimas savo fiziniu patrauklumu – ne vienintelis veiksnys, atimantis iš moterų sekso malonumą.<br> 123rf nuotr.
 Nepasitikėjimas savo fiziniu patrauklumu – ne vienintelis veiksnys, atimantis iš moterų sekso malonumą.<br> 123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 20, 2020, 9:11 PM

„Kai vyras yra ekstazės viršūnėje, jam visiškai tas tas pat, kaip tuo momentu atrodo partnerės krūtinė, jis net akių neatmerkia, – aiškino psichologė Cindy Meston savo tyrime, paskelbtame „Journal of Sexual Medicine“. – Moteris, priešingai, karštligiškai mąsto: „Dievulėliau, reikia greičiau pakeisti pozą, šioje pozoje mano krūtinė atrodo nukarusi!“ Vyras čia visiškai niekuo dėtas, kalta tik moters savivertė“.

Nepasitikėjimas savo fiziniu patrauklumu – ne vienintelis veiksnys, atimantis iš moterų sekso malonumą. Dar viena priežastis – moters suvokimas dažnai „nespėja“ paskui fiziologinį susijaudinimą.

Dar neseniai buvo manoma, kad fiziologinis susijaudinimas ir žmogaus subjektyviai jaučiamas susijaudinimas susiję tarpusavyje – tai yra, vyras su erekcija ar moteris, patirianti kraujo suplūdimą į genitalijas, turi tuo momentu jausti ir lytinį potraukį. Bet tai tiesa labiau vyrų atveju, nei moterų.

Toronto universiteto seksologė Meredith L.Chivers išanalizavo ir apibendrino daugiau kaip šimto mokslinių tyrimų, kuriuose buvo matuojamas moterų ir vyrų fiziologinio susijaudinimo lygis žiūrint erotinius video, rezultatus. Tai, ką vyrai sakė apie savo susijaudinimą, sutapo su genitalijų matmenų rezultatais. Moterų atveju – nesutapo.

M.L.Chivers atrado, kad kuo ilgiau moterys žiūrėjo erotinius video, tuo labiau viena kitą atitiko abi susijaudinimo rūšys.

Moterims reikia daugiau laiko, kad smegenys spėtų „pasivyti“ kūną. Būtent todėl joms reikia preliudijos prieš lytinį aktą.

„Daugelis moterų ne itin įsiklauso į signalus, kurios joms siunčia lyties organai; mes neišmokytos jiems skirti deramą dėmesį, – pastebėjo C.Meston. – Moterų lytiniai organai nedideli, nepastebimi, ir pokyčiai, vykstantys su jais, ne taip labai krenta į akis, kad sukeltų sąmonėje atsakomąją reakciją ir primygtinį norą patenkinti savo kūno reikalavimus. Jeigu vyras patiria stiprią erekciją, jis niekaip negali jos nepastebėti, todėl atitinkamai reaguoja“.

Skirtingas subjektyvaus ir fiziologinio susijaudinimo atitikimo lygis vyrų ir moterų atveju, anot M.L.Chivers, gali turėti biologines priežastis. Yra tyrimų, įrodančių, kad vyrai, kitaip nei moterys, geriau supranta savo kūną. Pavyzdžiui, vyrams labiau išsivystęs vidinis suvokimas: vyras tiksliau nei moteris gali neskaičiavęs nustatyti savo pulso dažnumą.

Gali būti, kad proto ir kūno harmonija vyrų fizinio susijaudinimo atveju – pasekmė to, kad jų protas gauna signalus betarpiškai ir tik iš savo kūno, o moterys „gaudo“ platesnį diapazoną – situaciją apskritai ir asmeninius įsivaizdavimus apie savo seksualumą.

Kaip padidinti seksualumą

Psichologė Lori Brotto sukūrė programą, kaip padidinti moterų, besiskundžiančių libido sumažėjimu, seksualinį imlumą. Svarbiausias jos tikslas – apjungti protą ir kūno pojūčius.

Tam skirti 4 pratimai.

1. Meditacija

Kam: išmokti sugrąžinti savo protą į „čia ir dabar“ kaskart, kai kyla pašalinių minčių.

Paimkite paprastą daiktą – monetą, augalo sėklą, – ir lėtai, iš visų pusių jį ištyrinėkite: koks lietimo pojūtis, koks vaizdas, koks kvapas, koks skonis. Jeigu smegenys pradeda nukrypti, atsargiai ir ramiai sugrąžinkite jas prie objekto. Darykite pratimą 10 minučių per dieną: pasivaikščiojimo metu, valgant, plaunant indus. Kitas variantas: medituokite tradiciniu būdu – užsimerkite ir tyloje visiškai susikoncentruokite į kvėpavimo procesą.

2. Savo kūno tyrinėjimas

Kam: išmokti ignoruoti sekso metu mintis apie savo fizinius privalumus ir trūkumus. Išmokyti save žiūrėti į savo kūną be nerimo ir kompleksų.

Apžiūrinėkite savo kūną maudydamasi duše, vonioje, šluostydamasi. Kai tik sąmonėje pradeda formuotis išvaizdos vertinimas, iškart grįžkite prie gryno kūno stebėjimo. Kitą kartą pakartokite pratimą, apžiūrinėdama visą kūną su mažu veidrodėliu, įskaitant lytinius organus. Palieskite jos (nesimasturbuojant), susilaikydama nuo vertinimų, koncentruodamasi tik į tai, ką darote.

3. Savęs programavimas

Kam: padėti pakeisti požiūrį į savo kūną ir išmokti patirti seksualinį malonumą.

Atlikite 2 pratimą ir sakykite sau: „Mano kūnas seksualus“, „Aš seksualiai patraukli“, „Aš mėgaujuosi savo seksualumu“.

4. Kūno ir dvasios harmonija

Kam: išmokti apjungti fizinį susijaudinimą ir emocinį malonumą.

Panaudokite vibratorių, pažiūrėkite erotinį filmą ar pati pafantazuokite seksualinėmis temomis, kad pasiektumėte susijaudinimą. Po penkių minučių padarykite pertrauką. Atlikite 2 pratimą, kad galutinai nusiteiktumėte trokštamam pojūčiui.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.