„Bitės“ vadovas atsako į „Telia“ pranešimą: vadina melu ir sako, kad dominuojantis žaidėjas bijo konkurencijos

Seime svarstant Elektroninių ryšių įstatymo pataisas, tarp kurių ir siekis sukurti realios konkurencijos galimybę fiksuotojo interneto rinkoje, „Telia“ ketvirtadienį inicijavo dezinformacijos kampaniją, teigiama „Bitės“ pranešime spaudai. Anot įmonės vadovo Prano Kuisio, šiais veiksmais „Telia“ siekia ginti savo dominuojančią padėtį fiksuoto interneto rinkoje, kur bendrovė užima net 60 proc..

 „Neįtikėtina, kad biržoje kotiruojama bendrovė ir vėl viešai skleidžia tikrovės neatitinkančius „faktus“, – sako „Bitė Lietuva“ generalinis direktorius Pranas Kuisys.<br>„Bitės“ nuotr.
 „Neįtikėtina, kad biržoje kotiruojama bendrovė ir vėl viešai skleidžia tikrovės neatitinkančius „faktus“, – sako „Bitė Lietuva“ generalinis direktorius Pranas Kuisys.<br>„Bitės“ nuotr.
„Bitės“ iliustr.
„Bitės“ iliustr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2021-11-05 10:39

„Neįtikėtina, kad biržoje kotiruojama bendrovė ir vėl viešai skleidžia tikrovės neatitinkančius „faktus“. Visų pirma, „Telia“ teigia, jog mobilusis internetas neva yra brangesnis už fiksuotąjį. Iš tikrųjų yra visiškai atvirkščiai“, – sako „Bitė Lietuva“ generalinis direktorius Pranas Kuisys.

P. Kuisys cituoja tiksliausią ryšių rinkos statistiką kaupiančios Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenis. Pasak jų, pačios „Telia“ mobilusis internetas – beveik 45 procentais pigesnis už fiksuotąjį – 12,3 Eur už fiksuotąjį prieš 8,5 Eur už mobilųjį. Kitų ryšio tiekėjų mobiliojo interneto kaina – dar mažesnė: „Tele2“ mobilųjį internetą siūlo už vidutiniškai 7,4 Eur, „Bitė“ – dar pigiau, tik už 6,8 Eur.“

Duomenys taip pat rodo, jog absoliuti dauguma Lietuvoje parduodamų mobiliojo ir fiksuoto interneto planų yra neriboti. Tai yra planą pasirinkęs žmogus moka vienodą mėnesio įmoką už paslaugas, nepriklausomai nuo parsiųstų duomenų kiekio.

Didesnė konkurencija lemtų mažesnes kainas vartotojams

P. Kuisys atkreipia dėmesį ir į antrąjį „Telia“ melą, kuriuo klaidingai teigiama neva priėmus pataisas brangtų fiksuoto ryšio paslaugos: „iš tikrųjų nutiktų priešingai, nes į fiksuoto interneto rinką, kur „Telia“ komfortiškai dominuoja užimdama net 60 proc., galėtų ateiti stiprūs konkurentai.“

RRT ataskaitos rodo, kad „Telia“ vidutinės pajamos iš vieno fiksuoto interneto vartotojo šiandien jau yra didžiausios iš visų fiksuoto interneto tiekėjų Lietuvoje. Nepaisant to, „Telia“ rinkos dalis tarp 2006 ir 2019 metų augo nuo 40 iki 60 proc., kas rodo, jog „Telia“ turėdama infrastruktūrinę monopoliją išvengia konkurencijos ir sugeba kelti paslaugų kainas.

„Akivaizdu, kad bendrovė dominuojančią padėtį rinkoje išnaudoja maksimaliai. Taip pat tampa aišku kodėl bijoma į rinką įsileisti kitų konkurentų, su kuriais „Telia“ konkuruoti sekasi kur kas sunkiau. Taip gali tekti daryti ką kitą – reaguoti ir kainas nedidinti, bet mažinti“, – teigia P. Kuisys.

„Įstatymo pataisos numato tik reguliavimo principus tam, kad būtų užtikrinta reali galimybė konkurentams suremti pečius fiksuoto interneto srityje. Konkrečią metodiką, kaip bus vertinami realūs operatoriaus kaštai teikiant paslaugas, bus nustatyta RRT. Todėl šiandien teigti, kad fiksuotojo ryšio paslaugos brangs nėra jokio pagrindo. Nebent tikslas yra sąmoningai bauginti“, – įsitikinęs P. Kuisys.

Siūloma metodika – įprasta Europoje

Pasak P. Kuisio, klaidingas ir trečiasis teiginys, neva siūlomas reguliavimas prieštarautų ES teisei.

„Toks aklumas ar nekompetencija stebina, nes analogiškai dominuojamo rinkos dalyvio galia panašiai reguliuojama ir kitose ES šalyse – Austrijoje, Ispanijoje, Slovėnijoje ir kt. Visur tas daroma vienu tikslu – užtikrinti ne „popierinę“, tačiau realią konkurenciją ir suteikti vartotojams lygiaverčius pasirinkimus tarp fiksuoto interneto tiekėjų“, – teigia „Bitės“ vadovas.

Savo dominuojančią padėtį fiksuoto interneto rinkoje „Telia“ bando apginti įvairiais būdais.

Švedų bendrovė nebe pirmus metus teismuose nesėkmingai bylinėjasi ginčydama ir „Mezon“ verslo pardavimą. Šis sandoris taip pat kelia grėsmę, jog atsiras potencialiai rimtas konkurentas fiksuoto interneto paslaugoms.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.