Lietuvos gyventojų informavimas apie nelaimes tobulėja: sirenos girdėjosi ne visur, bet bent jau mišių nebuvo

Lietuvoje du kartus per metus tikrinamas gyventojų perspėjimo ir informavimo sistemos patikrinimas: įjungiamos sirenos, į telefonus siunčiami pranešimai, apie patikrinimą turi būti informuojama per radiją ir televiziją.

 Lietuvoje du kartus per metus tikrinamas gyventojų perspėjimo ir informavimo sistemos patikrinimas: įjungiamos sirenos, į telefonus siunčiami pranešimai, apie patikrinimą turi būti informuojama per radiją ir televiziją.<br> 123rf nuotr.
 Lietuvoje du kartus per metus tikrinamas gyventojų perspėjimo ir informavimo sistemos patikrinimas: įjungiamos sirenos, į telefonus siunčiami pranešimai, apie patikrinimą turi būti informuojama per radiją ir televiziją.<br> 123rf nuotr.
 Žinutėse informacija taip pat nurodyta tiksliai ir korektiškai, adresai taisyklingi.<br> Ekrano nuotr.
 Žinutėse informacija taip pat nurodyta tiksliai ir korektiškai, adresai taisyklingi.<br> Ekrano nuotr.
 Informacija apie būsimą testą PAGD svetainėje - tik trečioje vietoje.<br> Ekrano nuotr.
 Informacija apie būsimą testą PAGD svetainėje - tik trečioje vietoje.<br> Ekrano nuotr.
 Vilniuje įrengtos veikiančios sirenos ir jų garso sklidimo plotas.<br> vilnius.lt ekrano nuotr.
 Vilniuje įrengtos veikiančios sirenos ir jų garso sklidimo plotas.<br> vilnius.lt ekrano nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Nov 16, 2023, 12:54 PM, atnaujinta Nov 16, 2023, 1:12 PM

Pavasarinis šių metų toks patikrinimas patyrė gana stiprų fiasko – išankstinis perspėjimas apie būsimą teste buvo suslėptas į pačias atokiausias interneto pakampes, paties testo metu radijo stotys transliavo bet ką, tik ne paaiškinimą, kas vyksta (ryškiausias įspūdis – pradėjus tikrinti visą radijo stočių diapazoną, pirmu bandymu pataikyti į kažkokias mišias, kuriose Viešpaties prašoma atleisti mums nusidėjėliams mirties valandą, amen. Patikėkite, aplinkui kaukiant sirenoms, net ir nesant tikinčiam ir net žinant, kad vyksta tik patikrinimas, įspūdis nemenkas), o į telefonus išsiuntinėtose žinutėse interneto adresas, kuriuo būtų galima rasti daugiau informacijos, buvo nurodytas nekorektiškai, todėl surinkus jį tokį, koks buvo nurodytas, vedė į niekur.

Tačiau galima pasidžiaugti ir padėkoti atsakingiems pareigūnams, rudeniniam patikrinimui buvo pasiruošta daug geriau.

Visų pirma, pasirūpinta išankstiniu informavimu apie būsimąjį testą: žinutės apie būsimąjį įvykį internete pasirodė jau prieš parą. Tiesa, norėtųsi jų ir daugiau, ir kad tokia žinutė didelėmis raidėmis ar gal net atskiru reklaminiu skydeliu būtų prilipinta pagrindinėje PAGD svetainėje. Dabar gi sirenoms kaukiant apsilankius svetainėje, pirmu numeriu matoma žinutė yra su antrašte „Dar vienas gyvenimas, paleistas dūmais...“.

Na, bet bent jau trečioje pagal senumą žinutėje matyti ir įspėjimas apie būsimą testą, o svarbiausia – šįkart PAGD svetainė ar dėl geresnio pasiruošimo, ar dėl mažesnio lankytojų srauto išliko stabili. Tiesa, portalas lrytas.lt sulaukė liudijimų, kad kai kam ji neveikė, bet jei taip ir buvo, sutrikimai turėjo būti itin trumpalaikiai. Tiesa, galbūt menamą neveikimą nuėlėmė ir kita problema: „Google“ yra ne visai sėkmingai suinteksavusi PAGD svetainę, todėl kai kuriais atvejais jos paieška suveikia ne visada korektiškai.

Sirenos. Taip, bent jau Vilniuje jos yra problema: girdisi tikrai ne visur, ir to neslepia nė internete rodomi sirenų garsiakalbių įrengimo žemėlapiai (tiesa, būtent sirenas žemėlapyje dar reikia išsifiltruoti) – tad pasispausti čia tikrai yra kur. Na, bet čia, deja, nieko naujo.

Žinutės telefonuose. Vertinant pačių vartotojų atsiliepimus, šįkart nusiskundimų, kad jos nepasiekė adresatų, žymiai mažiau. Beje, pagaliau žinutės pasiekė net ir ne didžiųjų/populiariausių gamintojų, bet ir nišinių telefonų savininkus. Ir tiesą sakant, kai kuriais atvejais žinutės pasiekė net tuos telefonus, kuriuose nebuvo SIM kortelės (o internetui buvo naudojamas vien „WiFi“ ryšys). Pagarba. Ir padėka.

Žinutėse informacija taip pat nurodyta tiksliai ir korektiškai, adresai taisyklingi.

Dėl pranešimų per LRT – na, muzikos parinkimą, kai laukiant paaiškinimo, kas čia vyksta, esi priverstas klausytis baugaus laikrodžio tiksėjimo ir žaidimo „Red Alert“ garso takelį „Hell March“ primenančios muzikos, o po pranešimo iš radijo pasigirsta euforiški Vangelio „Chariots of Fire“ garsai, galima vadinti... sakykime, savotišku – bet pats pranešimas buvo tikrai puikus: trumpas, raiškus, neutralus, informatyvus ir pakartotas kelis kartus.

Tad apibendrinant – ko gero didžiausia problema išlieka fizinis sirenų garsiakalbių įrengimas (ar jų galingumo didinimas), kad sirenos garsiai ir aiškiai girdėtųsi tikrai visur, kur yra didelės žmonių sankaupos. Dar galima būtų skirti ir daugiau pajėgų išankstiniam informavimui apie būsimą įvykį – bet apibendrinant galima pasidžiaugti, kad rudeninė padėtis jau yra daug geresnė nei pavasarinė.

Tad ačiū visiems, kurie prie to prisidėjo.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.