Mįslingos rusų naikintuvo avarijos aplinkybės: ką naktį netoli Gruzijos galėjo veikti Rusijos pilotai?

Birželio 11 d., Rusijos bombonešis „Su-34“ mįslingomis aplinkybėmis sudužo Šiaurės Osetijos (Rusija) Alagirsko rajone. Oficialus paaiškinimas – per mokomąjį skrydį įvykęs techninis gedimas, dėl kurio lėktuvas nukrito. Tačiau šis pasakojimas kelia keletą klausimų, rašo „Defense Express“.

Birželio 11 d., Rusijos bombonešis „Su-34“ mįslingomis aplinkybėmis sudužo Šiaurės Osetijoje.<br>Atvirųjų šaltinių nuotr.
Birželio 11 d., Rusijos bombonešis „Su-34“ mįslingomis aplinkybėmis sudužo Šiaurės Osetijoje.<br>Atvirųjų šaltinių nuotr.
Tariamo mokomojo skrydžio vieta ir laikas yra Kaukazo kalnai už 15 km nuo sienos su Gruzija.<br>„Defense Express“ nuotr.
Tariamo mokomojo skrydžio vieta ir laikas yra Kaukazo kalnai už 15 km nuo sienos su Gruzija.<br>„Defense Express“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jun 13, 2024, 12:00 PM, atnaujinta Jun 13, 2024, 1:59 PM

Pirma, tokio tariamo mokomojo skrydžio vieta ir laikas yra Kaukazo kalnai už 15 km nuo sienos su Gruzija. Naktiniai skrydžiai kalnuose nebėra skirti mokymuisi. Juk šie kalnai yra 3–5 kilometrų aukščio. Be to, pasienio regionuose mokomieji skrydžiai paprastai apskritai nevyksta.

Galbūt todėl rusų karinis tinklaraštininkas „Fighterbomber“ rašė, kad lėktuvas buvo perskraidinamas į kitą oro uostą. Tačiau Rusijos gynybos ministerija jau pranešė, kad lėktuvas pakilo iš Mozdoko oro uosto. Šis paaiškinimas nėra logiškas, nes į pietus nuo Mozdoko nėra jokių rusų karinių oro uostų.

Taip pat mažai tikėtina, kad pilotai būtų pasiklydę. Tokie atvejai galėjo būti įmanomi iki palydovinės navigacijos eros, be to, „Su-34“ turi atsargines navigacijos sistemas ir net antrą įgulos narį, atsakingą už navigavimą. Per klaidą supainioti šiaurinę stepę su pietiniais kalnais taip pat atrodo labai neįtikėtina.

Prie to reikia pridėti ir gana keistą šios katastrofos pateikimą Rusijoje. Vietoj tradicinių pasakojimų apie tai, kaip pilotai didvyriškai bandė nukreipti sugedusį lėktuvą nuo kaimų, pateikiamas tik sausas reportažas. Pilotų pavardės nebuvo paskelbtos net specializuotuose šaltiniuose.

Tačiau viskas atrodo logiškiau, jei daroma prielaida, kad rusų pilotai bandė pabėgti iš šalies lėktuvu „Su-34“, teigia „Defense Express“. Naktinis skrydis per kalnus, kuris baigėsi lėktuvo sudužimu, leidžia manyti, kad buvo bandoma išvengti savų radarų.

Avarijos vieta rodo logišką pabėgimo maršrutą, kurio galutinis taškas Turkijoje – pilotams būtų reikėję įveikti tik 95 kilometrus Gruzijos teritorijos, o tai naikintuvui „Su-34“ mažame aukštyje pavyktų padaryti per maždaug 270 sekundžių.

Istoriškai sovietų pilotai į Turkiją bėgo gana reguliariai. Pirmasis toks incidentas įvyko 1948 m. Žinomi aštuoni bandymai, iš kurių penki buvo sėkmingi, o paskutinis įvyko prieš pat SSRS žlugimą 1991 m. balandį.

Nors teorija, kad 2024 m. birželio 11 d. „Su-34“ katastrofa buvo nesėkmingas bandymas pabėgti, tebėra spekuliatyvi, ji siūlo logiškesnį neįprastų įvykio aplinkybių paaiškinimą, rašo „Defense Express“.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.