Netoliese dirbę Suomijos visuomeninio transliuotojo „Yle“ žurnalistai pranešė, kad apie 11.00 val. pamatė didelį dūmų pliūpsnį, kylantį netoli oro uosto. Pranešama, kad maždaug po dešimties minučių dūmai pradėjo sklaidytis.
Suomijos karinės oro pajėgos kol kas nepateikė informacijos apie avarijos priežastis ar tikslią orlaivio būklę. Incidentas sutapo su aukšto lygio gynybos renginiu: gegužės 7 d. Rovaniemyje turėjo vykti gynybos ministrų susitikimas. Pasak „Yle“, po avarijos susitikimas buvo atšauktas.
Į įvykio vietą buvo išsiųstos kelios gelbėtojų komandos, operacijas koordinavo vietos avarinės tarnybos ir Suomijos kariuomenė. Valdžios institucijos saugo teritoriją tyrimui ir tikimasi, kad atlikus preliminarų vertinimą bus pateikta daugiau informacijos.
Nukentėjęs lėktuvas „Hornet“ priklauso senstančiam Suomijos daugiafunkcinių naikintuvų parkui, įsigytam praėjusio amžiaus dešimtajame dešimtmetyje. Šiuo metu šalis pereina prie naikintuvų „F-35A Lightning II“, kurių tiekimas turėtų prasidėti artimiausiais metais, vykdant platesnio masto modernizaciją, rašo „Defence Blog“.
Apie naikintuvą
„McDonnell Douglas F/A-18 Hornet“ – tai viršgarsinis, dviejų variklių, galintis kilti iš lėktuvnešio daugiafunkcinis kovinis orlaivis, skirtas ir naikintuvo, ir atakos lėktuvo funkcijoms (iš čia ir pavadinimas F/A). „F/A-18“, kurį sukūrė „McDonnell Douglas“ ir „Northrop“, kilo iš pastarosios kompanijos lėktuvo „YF-17“. XX a. aštuntajame dešimtmetyje jį naudojo Jungtinių Valstijų karinis jūrų laivynas ir jūrų pėstininkų korpusas, dabar „Hornet“ taip pat naudoja kelių kitų šalių karinės oro pajėgos.
„F/A-18“ buvo suprojektuotas kaip labai universalus orlaivis, jo avionika, pilotų kabinos ekranai ir puikios aerodinaminės charakteristikos leidžia gabenti bei naudoti įvairius ginklus. Orlaivis gali vykdyti naikintuvų palydą, laivyno oro gynybą, priešo priešlėktuvinės gynybos slopinimą, oro užkardymą, artimą oro paramą ir oro žvalgybą.
„Hornet“ pradėtas naudoti 1983 m., o pirmą kartą dalyvavo koviniuose veiksmuose 1986 m. JAV bombarduojant Libiją, vėliau – 1991 m. Persijos įlankos kare ir 2003 m. Irako kare.
„F/A-18 Hornet“ tapo „Boeing F/A-18E/F Super Hornet“ – didesnio, evoliucionavusio dizaino lėktuvo, kuris JAV kariniame jūrų laivyne išstūmė senesnius „Hornet“ ir „F-14 Tomcat“ – pagrindu.