Ukrainos ginkluotųjų pajėgų generalinio štabo duomenimis, 2025 m. birželio 9 d. naktį Ukrainos specialiųjų operacijų pajėgos, bendradarbiaudamos su kitomis gynybos pajėgų grandimis, smogė Savasleikos kariniam oro uostui ir apgadino mažiausiai vieną „MiG-31“ ir vieną „Su-30“ arba „Su-34“.
Kaip pažymi „Defense Express“, Rusija šiuo metu nepajėgi pagaminti naujų lėktuvų „MiG-31K“. Todėl visi jos turimo lėktuvų parko nuostoliai yra ypač reikšmingi.
Verta pažymėti, kad nuo pat plataus masto invazijos pradžios Rusija bandė išplėsti savo „MiG-31K“ parką. Pranešama, kad 2022 m. pradžioje ji turėjo apie 12 šių orlaivių, o „The Military Balance 2024“ rodo, kad jų skaičius galėjo išaugti net iki 24.
Rusija galėjo bandyti padidinti orlaivių „MiG-31K“ parką atnaujindama orlaivius iš sandėlių. Skaičiuojama, kad 2018 m. rezerve buvo nuo 130 iki 150 orlaivių „MiG-31“.
Tačiau šie saugomi orlaiviai greičiausiai tarnavo kaip atsarginių dalių šaltinis naikintuvų-perėmėjų „MiG-31B/BM“ parkui išlaikyti. Nuo 2024 m. pradžios maždaug 90 naikintuvų-perėmėjų tebebuvo naudojami Rusijos oro ir kosmoso pajėgose ir dar 30 – Rusijos jūrų aviacijoje.
Serijinė „MiG-31“ gamyba baigta 1993 m., iš viso buvo pagaminta apie 500 orlaivių. Šiandien aktyviojoje tarnyboje liko tik apie 150 orlaivių. Tai rodo ir ribotą orlaivio tarnavimo laiką, ir atskleidžia iššūkius, su kuriais Rusija susiduria prižiūrėdama tokio amžiaus orlaivius.
Kita svarbi problema – orlaivyje „MiG-31“ naudojamas variklis „D-30F6“. Po 300 valandų skrydžio variklį jau reikia kapitaliai remontuoti. Nors 2014 m. Rusijos pareigūnai teigė, kad turi variklių atsargų, kurių užteks 20–30 metų, 2024 m. jie pradėjo diskutuoti apie būtinybę apskritai atnaujinti variklio gamybą.
Dabartiniais Ukrainos gynybos žvalgybos duomenimis, Rusijos gynybos pramonė per mėnesį pagamina maždaug 10–15 „Kinžal“ raketų ir turi maždaug 100 raketų atsargų, pažymi „Defense Express“.