„Bio-Bus“ pavadintas autobusas varomas dujomis, kurios išgaunamos iš Bristolio nuotekų sistemų. Nuotekos vėliau išgryninamos ir papildomos tam tikromis medžiagomis. Rezultatas – itin švarus degalų šaltinis. Kelionė šiuo autobusu kainuoja tiek pat, kiek ir įprastu autobusu, be to, jis neskleidžia blogo kvapo, priešingai nei mano žmonės, niekada juo nevažiavę. Biometano dujų skleidžiamas kvapas yra labai panašus į įprastų degalų skleidžiamą kvapą.
Įprastas benzinas ir dyzelinas yra iškastiniai degalai, kurie dėl intensyvaus slėgio ir karščio susiformuoja iš organinių medžiagų per milijonus metų. Biometanas susiformuoja virškinimo metu: dėl deguonies trūkumo mikroorganizmai skaido žmonių išmatas ir sukuria metano papildytas dujas, iš kurių išvalomi anglies dioksidas ir kitos kenksmingos medžiagos.
Biometanu varomas autobusas išmeta žymiai mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų negu dyzelinis variklis – 80 procentų mažiau azoto oksido ir 20–30 procentų mažiau anglies dioksido. Iš esmės jis neišmeta jokių žmonių sveikatai kenksmingų dalelių.
Anot energetikos kompanijos „GENeco“, kuri atsakinga už šį projektą, šis degalų šaltinis leidžia ne tik sumažinti kenksmingų išmetamųjų dujų kiekį bei priklausomybę nuo tradicinių degalų šaltinių, bet ir patinka žmonėms, kadangi prie autobuso degalų gamybos prisideda jie patys.
Tiesa, šiuo metu norint papildyti autobusą degalais reikia važiuoti į papildymo stotelę, esančią per 11 kilometrų nuo miesto centro. Dėl šios priežasties neapsimoka paleisti daugiau tokių autobusų.
Šaltinis: Theguardian.com